van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
dit is geen hardware vaste key het is er een van MSDNWhizzCat schreef op 02 December 2002 @ 22:11:
De serienummers horen hardware afhankelijk te zijn, dus daar is geen touw aan vast te knopen lijkt mij zo.
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 11:48
ik heb de VLV cd maar me key is daar niet voorVerwijderd schreef op 02 december 2002 @ 22:09:
die versie die op de CD staat. CD-ROM open en op je cd kijken.
Dus niet van Windows XP?markvt schreef op 02 December 2002 @ 22:12:
[...]
dit is geen hardware vaste key het is er een van MSDN
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
nee das het probleem ik weet niet welke versie mijn key voor is.We Are Borg schreef op 02 december 2002 @ 22:13:
* We Are Borg ziet het nut niet van het topicWat wil je nu precies weten, jij weet bij welke versie die key hoort want je claimt het orgineel te hebben~!
iig niet voor de groene MSDN VLV versie van windows xp professional, maar welke wel ?
Human Bobby
[...]
nee das het probleem ik weet niet welke versie mijn key voor is.
quote]
Als ik deze zin goed begrijp hoor, is deze key voor de versie die jij hebt gekocht want door heb je hem toch bij gekregen
Tis opzich wel handig om te weten voor welke windows XP Prof. die keys zijn, aangezien die leraar het ook niet wist en de Volume license versie weer een andere key gebruikt, tis niet handig om een originele key te hebben maar niet de bijbehorende cd.Justice schreef op 02 december 2002 @ 22:16:
En waarom kan je niet opbellen met microsoft dan? (wellicht beetje laat nu)
Ik heb deze key dus via de msdn van school gehad maar de cd die erbij hoort kon die leraar niet vinden
[ Voor 11% gewijzigd door markvt op 02-12-2002 22:19 ]
dus Microsoft Windows XP Home en daaronder s/n: geblaat?
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Ah, is dat het! Nou, daar kan ik wel wat over zeggen. Het gaat nl. niet om het cd'tje maar om de key. Dáár betaal je voor en absoluut niet voor die 2 pleuro die het kost om XP op een cd te zetten. Tegenwoordig wordt XP bij kant-en-klare systemen niet eens meer meegeleverd op cd. Dan moet je het zelf maar uitzoeken. Ik denk dat jij gewoon een key hebt voor een fatsoenlijke, normale versie van XP Pro en je kan altijd, tegen kosten, dat originele cd'tje bestellen volgens mij. Mits je kan aantonen een "licentie" gekocht te hebben, dat pokke nummertje dusmarkvt schreef op 02 December 2002 @ 22:18:
[...]
Tis opzich wel handig om te weten voor welke windows XP Prof. die keys zijn, aangezien die leraar het ook niet wist en de Volume license versie weer een andere key gebruikt, tis niet handig om een originele key te hebben maar niet de bijbehorende cd.
Verwijderd
Bij OEM's zit de serial op het boekje dat er bij zit, niet op een sticker.WhizzCat schreef op 02 december 2002 @ 22:15:
Gewoon een officiële? Dat lijkt me dan tenminste wel, zo'n mooie OEM versie zeg maar.
ik heb toch echt een sticker bij mijn oem gekregen.Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 22:22:
[...]
Bij OEM's zit de serial op het boekje dat er bij zit, niet op een sticker.
die sticker zat in het boekje.
JAH maar ik kan niet een windows XP cd bestellen als ik niet weet WELKE versie ik moet hebben toch ?WhizzCat schreef op 02 December 2002 @ 22:21:
[...]
Ah, is dat het! Nou, daar kan ik wel wat over zeggen. Het gaat nl. niet om het cd'tje maar om de key. Dáár betaal je voor en absoluut niet voor die 2 pleuro die het kost om XP op een cd te zetten. Tegenwoordig wordt XP bij kant-en-klare systemen niet eens meer meegeleverd op cd. Dan moet je het zelf maar uitzoeken. Ik denk dat jij gewoon een key hebt voor een fatsoenlijke, normale versie van XP Pro en je kan altijd, tegen kosten, dat originele cd'tje bestellen volgens mij. Mits je kan aantonen een "licentie" gekocht te hebben, dat pokke nummertje dus
ik heb een originele key iig
op de donkergele stikker:
PRODUCT KEY:
serienummer
WINDOWS XP PROFESSIONAL
maar daar heb je dus geen fluit aan want misschien is de MSDN prof wel anders dan de normale prof.
die stikker hoort op de kast en die is heel mooi blauw grijs, iig bij me windows xp home OEMdamster schreef op 02 december 2002 @ 22:24:
[...]
ik heb toch echt een sticker bij mijn oem gekregen.
dat weet ik. ik zeg alleen maar dat de code dus niet in het boekje staat.markvt schreef op 02 December 2002 @ 22:25:
[...]
die stikker hoort op de kast en die is heel mooi blauw grijs, iig bij me windows xp home OEM
maar op een sticker.
bij mij staat op de sticker wat voor versie ik heb.
zal dat bij jouw er toch ook wel ergens opstaan.
[ Voor 15% gewijzigd door job op 02-12-2002 22:51 ]
euh ja op mijn sticker staat dat ook btw .......... 2 nummers zelfs
daarbij wordt hier gevraagd naar een key voor pro terwijl je zelf al een legale home hebt.
beetje raar. volgens mij hangt er een zeker luchtje hieraan.
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
ik heb zo'n msdn windows xp prof. stikker via de msdn van school, maar ze hadden de cd niet op school.axis schreef op 03 December 2002 @ 01:09:
En als je'm van de MSDN hebt (zoals ik), dan kun je gewoon je XP + key downloaden van de MSDN website..
ik vraag niet naar een key ik heb er al een, maar niet de goede windows xp professional cd.In_Search_of_Sunrise schreef op 03 december 2002 @ 01:03:
beetje vage topic dit. en waarom zou je geen xp kunnen bestellen. productkey krijg je er immers altijd bij en meestal staat dit op zo'n boekje.
daarbij wordt hier gevraagd naar een key voor pro terwijl je zelf al een legale home hebt.
beetje raar. volgens mij hangt er een zeker luchtje hieraan.
dus ik wil weten welke professional versie die stikker voor is.
[ Voor 50% gewijzigd door markvt op 03-12-2002 07:01 ]
en _dat_ is volgens de wet niet legaaldamster schreef op 02 December 2002 @ 22:24:
[...]
ik heb toch echt een sticker bij mijn oem gekregen.
want: bij een OEM PC hoort de fabrikant je pc te voorzien van een stickeretje, OEM wordt namelijk alleen geleverd bij nieuwe pc's.
Als jij naar een pc winkel gaat en daar vraagt om een windows xp pro oem dan zul je die niet krijgen.
Als je het wel krijgt is het illegaal, gaat alleen bij aanschaf van een nieuwe pc, en de licentie is dan ook automatisch voor de nieuw gekochte pc.
Hoe dit precies zit bij VLP weet ik niet maar het is sowieso niet zo, lees onmogelijk dat jij via VLP toch een stickertje _EN_ een OEM pakket hebt gekregen.
http://www.NUiPhone.nl/
dus je gaat naar msdn.microsoft.com > downloads > subscriber downloads, en daar kun je ook je key's vinden..
Beetje vreemd luchtje aan dit topic ja, want iedereen die MSDN heeft weet toch dat ie daar zijn keys kan halen!?
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
Ik ken zat winkels die OEM gewoon los verkopen hoor, ook zonder nieuwe PCDiaboluzzz schreef op 03 December 2002 @ 08:00:
[...]
en _dat_ is volgens de wet niet legaal
want: bij een OEM PC hoort de fabrikant je pc te voorzien van een stickeretje, OEM wordt namelijk alleen geleverd bij nieuwe pc's.
Als jij naar een pc winkel gaat en daar vraagt om een windows xp pro oem dan zul je die niet krijgen.
Als je het wel krijgt is het illegaal, gaat alleen bij aanschaf van een nieuwe pc, en de licentie is dan ook automatisch voor de nieuw gekochte pc.
scheelt best veel in prijs, en imho is licentie een licentie
Verwijderd
Verwijderd
Een OEM XP Pro is gewoon te koop. 't is niet illegaal ook! Er is in Duitsland al een gerechtelijkeuitspraak dat MS niemand kan verplichten om een OEM CD alleen bij nieuwe PC's te leveren. Koppelverkoop? Het betreffende artikel kan ik helaas niet zo snel vinden. Ik heb zelf legaal bij een vrij grote dozenschuiver uit het noorden des lands een XP Pro OEM gekocht voor 299 gulden. Moest er wel een stukje hardware bij kopen. 'k heb toen maar een muisje van 11 piek er bij gekocht. Alles staat keurig op de factuur. Op computerbeurzen staat altijd iemand met oudere software pakketten. Deze standhouder verkoopt XP Pro OEM voor € 175. 't is waarschijnlijk niet de meest favoriete stand voor de gemiddelde tweaker.Diaboluzzz schreef op 03 december 2002 @ 08:00:
[...]
en _dat_ is volgens de wet niet legaal
Hoe dit precies zit bij VLP weet ik niet maar het is sowieso niet zo, lees onmogelijk dat jij via VLP toch een stickertje _EN_ een OEM pakket hebt gekregen.
Een XP Pro Oem is dus gewoon te koop. Als je wat zoekt zul je zien dat XP Pro OEM aangeboden wordt voor €195 zonder PC.
De topicstarter moet de leraar maar om de bijbehorende CD vragen.
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2002 22:26 . Reden: foutje ]
Offtopic:WhizzCat schreef op 02 December 2002 @ 22:21:
(...) Dáár betaal je voor en absoluut niet voor die 2 pleuro die het kost om XP op een cd te zetten. (...)
Ga maar uit van 15 tot 20 eurocent, en nog 'ns drie cent voor het papieren hoesje (zonder opdruk). De licentiesticker kost ze waarschijnlijk rond de twee tot vijf cent, afhankelijk van de securitymaatregelen.
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Verwijderd
klopt, heb ik ook gelezen. stond op de site van hcc bij een aanbieding van norton system works 2002 oem.Verwijderd schreef op 07 december 2002 @ 22:24:
[...]
Een OEM XP Pro is gewoon te koop. 't is niet illegaal ook! Er is in Duitsland al een gerechtelijkeuitspraak dat MS niemand kan verplichten om een OEM CD alleen bij nieuwe PC's te leveren. Koppelverkoop? Het betreffende artikel kan ik helaas niet zo snel vinden.
omdat ms niet tegen die uitspraak in beroep is gegaan geldt dat voor de hele europese unie, maar dus niet daarbuiten.
in mijn vorige post bedoelde ik eigenlijk het beleid van microsoft, dat ze namelijk nog steeds niet hebben aangepast (voorzover ik weet).
[ Voor 81% gewijzigd door SH007 op 08-12-2002 17:29 ]
Hail to the guardians of the watchtowers of the north