[XP] Vastloper bij spelen UT2003

Pagina: 1
Acties:

• Bartez
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
ik krijg steeds een vastloper bij het spelen van UT2003, ik snap er niks van, heb het eerst regelmatig gespeeld, maar nu hangt hij soms ineens. heb de laatste nvidia drivers en VIA drivers.....het is gewoon erg vaag.

hebben hier meer mensen last van?? ik draai op 1024 x 768 op 16 bit...zie specs hieronder.....

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
wat als je de drivers van de cd gebruikt :?

[ Voor 2% gewijzigd door Crash op 02-12-2002 22:07 . Reden: typo ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:39
Quote uit de FAQ:
[quote]Wat moet je doen voor je een topic post?

• Zoek uitvoerig met google en de GoT search of jouw probleem misschien al ergens anders behandeld is. Probeer verschillende keywords te gebruiken.

• Kijk op de site van de makers van het spel of in de readme/manual van het spel, of er misschien “known problems” zijn met jouw hardware.
en[quote]Wat moet er in ieder geval in je topic staan?

• Wat het probleem is. (Duidelijk omschrijven, krijg je een error? Zo ja, error quoten in je topic.)

• Welk besturingssysteem je draait, en in het geval van Windows, welke “service packs” je hebt geinstalleerd.

• Zet in je topic zo nauwkeurig mogelijk welke drivers je gebruikt. Dus versie nummers van je videokaart drivers, moederbord drivers, etc.
Dit zijn de punten die je niet hebt genoemd, maar wel van belang kunnen zijn :)

The devil is in the details.

• Bandicoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-02 22:54
Ik heb dus hetzelfde probleem. In UT2003 slaat ie gewoon helemaal vast af en toe, geen foutmelding, gewoon vast. Beeld en geluid blijft hangen en doet niets meer. Draai WinXP SP1, heb een GF2TI met detonator drivers 41.03. Ik heb dit probleem alleen met UT2003 en Battlefield 1942, alle andere spellen werken zonder problemen.

[ Voor 19% gewijzigd door Bandicoot op 02-12-2002 23:45 ]

PVOutput: VO18

• Bartez
ik draai Xp Pro Sp1 met alle updates van microsoft erop. daarnaast draai ik de laatste drivers van nvidia, de 41.09 en de laatste via drivers van viatech, VIA 4in1 Built 443V.

ik krijg zoals ook door iemand werd vermeld spontane reboots. het spel gaat allemala goed, ineens stopt hij ermee en reboot hij. soms blijft het beeld een tijdje hangen, en reboot hij daarna, of soms kan ik hem redden en kn ik verder.
alle spellen werken verder prima....alleen niet Ut2003?

is er nog meer info dat jullie nodig hebben??

• Bartez
volgens mij heb ik het.....het ligt aan de driver (tenminste...heb nu bog geen lock-up gehad)
had eerst de 41.09 drivers...die schijnen zwaar waardeloos te zijn....heb nu weer de 41.03 drivers,.....en dat draait (nog) goed....

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Strenger modbeleid in SPV! -->
Als je computer opnieuw opstart als je een spel laadt, zet dan de functie “reboot on failure” uit, deze is te vinden in Control Panel => System => Advanced => Settings knopje bij “Startup and Recovery” => “Automatically restart” uitzetten onder het kopje “System failure”. Als het goed is krijg je nu, waar normaal je pc opnieuw opstartte, een BSOD voor je neus. Met de informatie die je daarin vind, kom je op de site van Microsoft meestal al een aardig end.
Als dat uitzet, krijg je een BSOD met error i.p.v. een reboot, misschien dat je op Google of de MS Knowledge Base die error kan opzoeken :)

[ Voor 4% gewijzigd door Rafe op 05-12-2002 08:37 . Reden: typo :X ]

• Bartez
he, thanx, da's een goeie, zal het eens proberen

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Ik had in het begin ook vastlopers in UT2003 (zoals zovelen), van alles geprobeerd om het 'draaiend' te krijgen, toen kreeg ik een brainwave (jaja, echt waar! ;)), ik heb nl. m'n videokaart een stukje teruggeklokt, en dat werkte, sindsdien nooit meer vastlopers gehad.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• Bartez
ook kan het gelegen hebben aan de nieuwste 4in1 VIA drivers....heb de 45 geprobeerd, maar die gaven een haperend beeld......alleen de 43 werken goed bij mij....nu heb ik geen last meer...

Verwijderd

Ben gelukkig niet enige die dit probleem heeft.
UT2k3 is het ergst, verder ook met BF42 en NOLF2, dus nieuwere games, al wel 10 drivers voor geforce geprobeerd, meerdere 4in1's
Ik weet et niet meer, zou et aan SP1 kunnen liggen, zie paar x sp1 staan en zou best kunnen dat mijn probs ergens na sp1 zijn ontstaan, weet dat niet pcies meer.

Men zegt voeding, maar ja heb een chieftec 340 watt.......en geld groeit ook hier niet op de rug he

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 11:25

Bosmonster

*zucht*

Met een GF2 zijn de laatste drivers sowieso niet echt aan te raden. Ze doen niet veel voor je in ieder geval.

Verwijderd

dat het aan de via 4-1 drivers ligt is niet eens zo;n gek idee ....
ga ik ook meteen maar es ff proberen om oudere te installeren.

• Bartez
ik heb in ieder geval geen problemen meer na terugzetten laatste via 4in1 drivers....de 43 serie, en de laatste nvidia drivers.....
Pagina: 1