[XP] Cd-rom speler problemen??

Pagina: 1
Acties:

• Bartez
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 13:50
Ik heb steeds problemen met het afspelen van mijn cd-rom speler en dvd speler....als ik iets wil kopieren naar de harde schijf kan ik gewoon niks anders meer doen....hij wordt dan zo traag als een tierelier....weet er iemand hoe ik dit op kan lossen??

heb wel eens gehoord dat het aan DMA kan liggen, maar waar kan ik dat in vredesnaam checken???kan het namelijk niet vinden in device manager....

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Laatste VIA 4-1 drivers geinstalleerd (tbv IDE optimization) ?

• Bartez
jep, heb laatste VIA drivers....

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Heb je hier ( CDROM -> HDD super traag ) wat aan? Anders zelf ff verder zoeken :)

Verwijderd

via controlpanel, system, hardware, hardware properties, dan primaire en secundaire ide poort de dma aan zetten........

• Bartez
daar staat DMA aan....en toch blijft hij sloom....zouden er nog andere redenen kunnen zijn?

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Bartez schreef op 03 december 2002 @ 18:10:
daar staat DMA aan....en toch blijft hij sloom....zouden er nog andere redenen kunnen zijn?
Hoe zijn je kabels aangesloten? Wat zijn je master en slave?

• Bartez
cdrom is slave van hardisk, en dvd is slave van de CDWriter....die dus master is ....geloof ik...

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 16:51
kijk eens in event vieuwer of hij misschien DMA automatisch uitzet XP/2000 wil dat nog wel eens doen.

• Bartez
uhm...waar kan ik event viewer vinden??

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 16:51
Bartez schreef op 05 december 2002 @ 09:21:
uhm...waar kan ik event viewer vinden??
Wat denk je van start programma's systeembeheer?
en als hij daar niet tussen staat. Start configuratie scherm systeem beheer.

Maar met deze vraag ben ik me nu wel af aan het vragen of je ooit al eens met een eerdere versie van NT hebt gewerkt zoals NT4.0 of w2k?

• Bartez
jawel, maar heb daar nooit echt gekeken.....
hoe kan ik zien dat hij DMA auomatisch uitzet?? en mocht dit zo zijn, hoe krijg ik hem dan zo dat hij aan blijft??

• Bartez
als ik dvd's bekijk stottert hij enorm...net of de datatransfer van dvd naar pc niet snel genoeg gaat....heb hier nooit last van gehad, maar nu wel....wie kan me uitleggen hoe ik kan checken of dma aanstaat ???

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:59

rammes

koekebakker 1e klas

sweetdude schreef op 05 december 2002 @ 17:55:
[...]

Wat denk je van start programma's systeembeheer?
en als hij daar niet tussen staat. Start configuratie scherm systeem beheer.

Maar met deze vraag ben ik me nu wel af aan het vragen of je ooit al eens met een eerdere versie van NT hebt gewerkt zoals NT4.0 of w2k?
door de duidelijkheid.. heb je een NL versie dan heet het "logboek" ;)

Ik zou het doen!

• Bartez
ja, ok....maar wat moet ik daar zoeken....zie ene heleboel info, maar weet bi god niet waar ik op moet letten....

• Bartez
kick....sorry

• Bartez
nog een keer......waar moet ik op letten in die event viewer, om er achter te komen hoe het nu zit met mijn dma??

• Bartez
sorry dat ik nogmaals kick, maar is er echt niemand die me kan vertellen hoe ik nu kan controleren in de event viewer of mijn dma loopt te rotzooien bij de cdroms schijven????

die dingens stotteren nog steeds als een gek, zelfs nieuwe dvd's speelt hij stotterend af...hoe kan da nou??

• Bartez
heb het gevonden.....heb IDE controllers uninstalled, en daarna opnieuw geinstalled...en nu geen schokken meer....voorlopig dan....
Pagina: 1