Zelfontbranding HDD (quantum)

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 07:30
iemand ervaring met quantum fireball LCT schijven van 15GB die uit zichzelf in de brand vliegen??? Het zit bij een chip op de onderkant van de schijf en gebeurd op dezelfde plek.

Ik (en paar collega's) hebben in 1 week tijd 2 schijven die dat deden.

Heeft iemand anders ook dezelfde ervaring met deze schijven?

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• Atteman146
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-08 17:50
Dit zijn toch zekerz dure grappen van Mr. Quantum... Hopen dat er nog garantie op zit.
Zijn beide schijven soms even oud en uit dezelfde winkel? Misschien een slechte partij :(

edit:

Sorry eff foutje...

• Wimlem
Ze komen bij de leverancier van ons vandaan. Is natuurlijk wel garantie want ze zijn geen 3 jaar oud. De schijfjes zijn even oud/van zelfde groote/van de zelfde partij.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Echt brand met vuur enzo of gewoon zwartgeblakerd? Niet dat het veeluitmaakt is meer dat het niet zo leuk is als je hele systeem in de hens vliegt :'(

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-08 13:16
hmm ik heb een quantum LT 15 gig. hoeveel verschilt die van de LCT? anders moet ik ff een blusinstallatie aanleggen in mn kast.

• Wimlem
Een collega zag een rood puntje op de chip komen wat snel veranderde in een vlammetje! :(

Er zit nu dus op beide schijven een brandplek op de chip!

Verwijderd

Jah ik ken het probleem ik heb het bij mijn op mijn werk ook meegemaakt!

Verwijderd

Wanneer je een FIREBALL koopt moet je niet zeuren over een vlammetje meer of minder:):):)

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

+1 Grappig...

Ik denk dat ik mijn Quantumschijven ook maar ff ga tjekken.

Verwijderd

Ja Ja, Cortez gaat er mijn grapjes vandoor...

• Bu588
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
FF voor de duidelijkheid: Fireball LCT's hebben maar 1 jaar garantie!

Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...

• php
  • Niet online

php

Waarschijnljik hebben die schijven het Hindoestaanse geloof, daar ontbrandt wel meer spontaan, geloof ik.

Ik zou trouwens toch wel van mijn leverancier / van quantum verlangen dat ze een ander alternatief geven. Nu zie je het branden, de volgende keer zie je het pas als de brandweer aan het nablussen is.........:(

Herman
www.waterkoeling.nl <-- in dit geval wel nuttig, dacht ik :P

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:38
Als je bij een Fireball vuur kan verwachten, wat gaat er dan gebeuren met mijn Bigfoot?!?!?!? ;)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:20
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 06 november 2000 15:26 schreef budi het volgende:
Als je bij een Fireball vuur kan verwachten, wat gaat er dan gebeuren met mijn Bigfoot?!?!?!? ;)[/quote]Nou, dat is toch wel duidelijk? :) :) :)
Laat hem op je voet vallen van zo hoog mogelijk, zou ik zeggen :D

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
koop gewoon nooit een quantum

-de bigfoot was een disaster
-de 9,1 gig viking II had een fout waardoor ie zeker zou crashen
-al die ouwe schijfjes zoals de trailblazer waren een ramp
-nu dit weer

kortom, volkomen klote.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 06 november 2000 16:41 schreef smvs het volgende:
koop gewoon nooit een quantum

-de bigfoot was een disaster
-de 9,1 gig viking II had een fout waardoor ie zeker zou crashen
-al die ouwe schijfjes zoals de trailblazer waren een ramp
-nu dit weer

kortom, volkomen klote.[/quote]Quantum-Klote

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Persoonlijk heb ik ook veel slechte ervaring met quantum. een 2,1 gb quantum fireball kreeg spontaan bad sectors. omgeruild. Een quantum bigfoot 2,1 gb spinde niet meer op. Naar quantum gestuurd kreeg ik een nieuwe van 4,2 gb :) nice
10,2 gb quantum fireball begon rare geluiden te maken en op het laatst spinde ie ook niet meer op. omgeruild. Quantum sorico 2gb ofzo.. spint ook niet meer op en zit geen garantie meer op :( En kep nog een bigfoot 2 gige liggen spint ook niet meer op en geen garantie meer :( Met andere schijven heb ik tot nu toe geen problemen gehad behalve een westerndigital die bad sectors kreeg.

Ik ga normaal om met schijfen hoor ! niet dat je denk van shit wat doet die gast ermee... maar voor mij nooit meer quantum

• Wimlem
Ik d8 dat het over het algemeen wel relaxte schijfies waren. Maar vroeger was bijv seagate ook helemaal klote dus het zegt niks

Verwijderd

3 bigfoots 100% crashed

Allen binnen de garantie periode overigens. (de eerste garantie periode dus)

Alle hd's vind ik prima. Quantum is het enige merk dat ik beslist nooit weer koop.

Verwijderd

Yep, die kwaliteit zegt in harddisk land helemaal niets, seagate vond men vroeger "een goedkoop merk omdat je toch een harddisk moet hebben" terwijl het tegenwoordig als een van de betere schijven beschouwd wordt. Hetzelfde is eigenlijk met maxtor, daar kijkt ook niemand meer raar tegenaan, terwijl het vroeger ook als low-budget beschouwd werd.

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik heb hier een Quantum Atlas IV 9GB; puik schijfje, kan niet anders zeggen...

Verwijderd

mwa 'kheb ook nog een 4,3 GB Bigfoot in m'n ouwe pc zitten.... niks mis mee

bad sectors kunnen ook software matig veroorzaakt worden
bijv. door windows installatie vanaf een gecopieerde windows CD..

• Gert
  • Laatst online: 05-12-2025
Yup Fireball KA plus hier en puik schijfje. Seagate of Maxtor heeft het niet zo lang uitgehouden :)

Verwijderd

Afijn.. wat is dan het beste merk voor je hd's? Western Digital ofzo?

Heb zelf seagate

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 07 november 2000 10:38 schreef Raptor20 het volgende:
Afijn.. wat is dan het beste merk voor je hd's? Western Digital ofzo?

Heb zelf seagate[/quote]IBM, en daarna Maxtor.

Voor SCSI : Seagate, IBM, Quantum.

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1