Kleine speakers, groot geluid gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 765 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-08 09:47
Mijn schoonouders willen hun muziek installatie eens vernieuwen. De wensen zijn echter 2 uitersten; zij wil klein (en/of ophangbaar); hij wil kwaliteit. Aangezien ze veel gebruik maken van de installatie, hanteren ze een budget van +- 2500 euro max.

De muzikale voorkeur gaat uit naar klassiek (en ook wel celtisch). Hebben jullie goede suggesties van merk/type waar we rekening mee zouden moeten houden?

Voor de leesvoer-liefhebbers nog wat extra info:
Er zijn twee gedachtengangen die ik ze heb proberen bij te brengen. Ten eerste de discussie stereo/surround. Hiervan heb ik ze denk ik redelijk weten te overtuigen dat voor hen stereo waarschijnlijk de beste keuze is (ze huren max 4 * p.j. een filmpje, maar luisteren vele uren per dag naar muziek. Het staat me ook bij dat juist klassiek stereo moet klinken, kan iemand dat bevestigen/verbeteren?).

De tweede discussie gaat over dat er meer te koop is dan dat ze bij de Expert laten zien. Deze avond zijn we er nog geweest (extra koopavond). We hebben geluisterd naar een 5.1 setje van bose (2500 euro), 5.1 setje van sony, 3-2-1 setje van bose. Het 5.1 setje van bose klonk best wel aardig, maar niet veel bijzonderder dan mijn computer-setje van 250 euro. Het 5.1 setje van sony viel al meteen af, toen het geluidsnivo iets toenam (kraak kraak). Het 3-2-1 setje van bose klonk best wel redelijk op lage volumes. Bij 100% open was ie al niet meer helemaal zuiver, en zelfs dan nog niet luid.

PS: ik heb geprobeerd de search te gebruiken, want ik denk dat deze vraag wellicht al eens eerder gesteld is. De search deed het echter niet.

Verwijderd

http://www.cabasse.com/english/io/index.htm

duidelijke zaak, ik heb ze gehoord en zie klinken geweldig. Kosten €500 per speaker, 800 voor de sub.

Oh, nog ff wat...zoek ff op 'Bose' dan weet je zeker dat dat niet is at je wilt hebben, maar daar was je zelf ook al achter zie ik.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 21:51 ]

Verwijderd

m'n ouders hebben exact hetzelfde probleem gehad, stereo die ze hadden moest vervangen worden maar m'n vader wil geen grote speakers in de kamer hebben staan, nou zijn we flink gaan rondkijken en uiteindelijk op de volgende combi uitgekomen:
NAD reciever, 35 watt
NAD cd-speler

Tannoy Eyris speakers
Afbeeldingslocatie: http://www.tannoy.com/images/EYRIS1NG_small.jpg

we hadden liever nog een myriad set gehad maar daar was geen ruimte voor

t geluid van de tannoy speakers is echt perfect voor klassieke muziek, zeker als je voor de hoge tonen gaat zijn ze ideaal, als je iets meer ruimte hebt zou ik voor de eyris 2 of 3 gaan maar de 1 levert al een super geluid!!!

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:12
laat je schoonouders eens luisteren naar de Chario Constellation Lynx. Dit is een hele mooie kleine speaker die wel een robuuste versterker kan gebruiken. Denk aan een NAD, een Marantz of een mooie Van Medevoort versterker.

Verwijderd

Tannoy Revolution. Zeer geschikt voor klassiek en mooi om te zien.
Afbeeldingslocatie: http://www.tannoy.com/images/revolutionR3.gif

Een stel Dynaudio audience speakers?
Afbeeldingslocatie: http://www.dynaudiousa.com/products/photo/aud/new%20aud/aud122.jpg

Piega s4 klinkt ook goed met klassiek
Afbeeldingslocatie: http://www.audaud.com/audaud/JUL-AUG00/EQUIP/s4Piega.gif

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 22:06 ]

Verwijderd

Ik doe 3 suggesties:
1. Linn Classik
2. Rotel 02 series
3. T+A K1

Luidsprekers:
Er is veel goeds te koop wat bij dit budget past.
bv. Monitor Audio Silver S6 (ook niet te groot: BxDxH = 18.5x25x85cm)

Verwijderd

Oh ja, en dat surround DVD-film kijken kun je oplossen door zo'n Philips tv te kopen met 2 draadloze achter speakers erbij. Dan heb je nog een redelijk surround effect, zonder meteen je hele kamer vol speakers en kabels te zetten.

• R Kuipers
Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 21:46:
http://www.cabasse.com/english/io/index.htm

duidelijke zaak, ik heb ze gehoord en zie klinken geweldig. Kosten €500 per speaker, 800 voor de sub.

Oh, nog ff wat...zoek ff op 'Bose' dan weet je zeker dat dat niet is at je wilt hebben, maar daar was je zelf ook al achter zie ik.
Die zien er strak uit!!! Waar kan ik deze ergens beluisteren?

Walter.PPK: deze zijn toch net iets te groot. Maar wel leuk spul ;-)

Videopac2: wat mij betreft beperkt deze topic zich tot de luidspreker (maar toch bedankt). De luidspreker die jij suggereert is ook te groot. Tweede post is een goede tip.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-08 17:55

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

R Kuipers schreef op 02 December 2002 @ 21:43:
Voor de leesvoer-liefhebbers nog wat extra info:
Er zijn twee gedachtengangen die ik ze heb proberen bij te brengen. Ten eerste de discussie stereo/surround. Hiervan heb ik ze denk ik redelijk weten te overtuigen dat voor hen stereo waarschijnlijk de beste keuze is (ze huren max 4 * p.j. een filmpje, maar luisteren vele uren per dag naar muziek. Het staat me ook bij dat juist klassiek stereo moet klinken, kan iemand dat bevestigen/verbeteren?).

Mischine ben ik wel een dromer, maar ik kan me voorstellen dat binnen niet al te lange tijd ook muziek gebruik gaat maken van surround (DVD registratie van concert oid). Dat lijkt misschien nu nog wat onwaarschijnlijk, maar zo'n instalatie koop je niet om slechts een jaar of 2 te gebruiken, en in die tijd kan veel gebeuren.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

R Kuipers schreef op 02 December 2002 @ 22:14:
[...]

Die zien er strak uit!!! Waar kan ik deze ergens beluisteren?
In de buurt van Boxtel weet ik zo niets, ik heb ze bij HiFi Studio City in Enschede geluisterd.

Ik zal even kijken of ik de dealerlijst nog kan vinden, maar ik denk het niet.

Op de site staat deze dealer:

MUSIC 2 P.O Box 535 - 2700 AM Zoetermeer
Tel : 079-3618486

Kryptonstraat 4
Fax : 079-3611859

2718 TD Zoetermeer
E-Mail : music2@zonnet.nl

Die kunnen je vast een dealerlijst sturen :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 22:20 ]

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-07 19:00

Largo

Donderdraak

Toen ik dit las dacht meteen aan Kef.
Bekroonde surround set óók voor klassiek.

Maar het geluid is zeer persoonlijk. De een wil fel, de ander een breed spectrum.
Ikzelf vind tannoy "stug". In vergelijking met Kef dan, dat iets soepeler is.
Zelf dus wel gaan luisteren dus! Vergeet niet om ook verschillende cd spelers en versterkers te proberen, want ohohoh wat zit er een boel verschil tussen die omzetters van digitaal naar analoog.

www.kef.co.uk
die surround 2005 is echt goed (European Home Theatre Loudspeaker of the year 2001-2002)

• R Kuipers
MRen: dank je

Largow: toppertje. gaan we ook beluisteren. dank

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Cabasse ziet er leuk uit, maar kan echt niet mee in deze prijsklasse (500-800 per speaker).

Er zijn al heel wat mooi merken genoemd, maar B&W mag toch niet ontbreken in deze discussie ;)

CDM1NT is een zeer goede standmount:
http://www.bwspeakers.com...s&label=Model%20CDM%201NT

Ik vind de CDM serie specifiek met klassiek zeer goed klinken, zeer neutraal en helder (te helder voor sommigen!).

Combineren met een Arcam A65 of A75 versterker, en een CD62 CD speler en je hebt wat
heel moois in huis:
http://www.arcam.co.uk/diva/hifi/a65.html
http://www.arcam.co.uk/diva/hifi/cd62.html

Totaal ben je dan zo'n €2400 kwijt.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Cabasse kan WEL mee in deze prijsklasse!

edit. dat komt wel wat overdreven over 1 min na je post :) (toeval)

Maar ik wil alleen maar zeggen dat deze Cabasses erg goed zijn (voor satellieten, beter dan de Kefs waarschijnlijk)

[ Voor 71% gewijzigd door Duck-Twacy op 03-12-2002 00:00 ]

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:10

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Hee, maar... als bose speakers "het" niet kunnen, dan lukt het ook niet met die cabasse?
Ook al zoek ik precies zoiets. Ik ben eigenlijk blijven steken bij de lifestyle 12 van bose.

Wise enough to play the fool

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Je zou in mijn huiskamer het verschil moeten horen tussen de Bose Acoustimass en de Infinity Ouverture MK2.

Ik heb nood(lees vrouw)gedwongen jaren met de Bose gedaan totdat het echt ondraaglijk werd. Is echt de miskoop van mijn leven geweest. Gelukkig gebruik ik ze nu als rear-speakers.

Advies:
Ga naar een goede audiozaak waar je speakers naast elkaar kunt horen en je eigen CD mee kunt nemen. Beter nog als je na beluisteren een set (of 2) mee naar huis kunt nemen om daar te luisteren. (een goede zaak werkt daar best aan mee)

"Luisteren/Horen" is erg persoonlijk, de een vindt dit, de ander dat. Vandaar dat je adviezen, hoe goed bedoeld dan ook, beter kunt vergeten.

[ Voor 9% gewijzigd door Guardian Angel op 03-12-2002 01:06 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

teacher schreef op 03 December 2002 @ 00:48:
Hee, maar... als bose speakers "het" niet kunnen, dan lukt het ook niet met die cabasse?
Ook al zoek ik precies zoiets. Ik ben eigenlijk blijven steken bij de lifestyle 12 van bose.
Dat dacht ik ook...tot ik ze hoorde. Deze dingen hebben geen last van het compleet ontbreken van middentonen.

Ik heb ze gehoord aan een verterker van een honderdje of vier, vergelijkbaar met wat ik thuis heb staan, en dat klonk gewoon goed. Beter dan de floorstanders die ik nu heb staan.

Ik heb ze ook gehoord op de VAD2001 aan een Accuphase amp van een paar duizend ballen, en daar speelden ze asociaal hard (en nog mooi) met die dingen. Iedereen in die zaal stond te zoeken naar 'echte' speakers, terwijl die bolletje het enige was waar muziek uit komt.

Cabasse heeft trouwens nog meer design spul, moet je maar eens op de site kijken.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Ga lekker naar de betere hifi-winkel. Neem wat cdtjes mee die ze graag luisteren.. plant ze achter de schakeltafel.. en laat ze zelf naar wat kleinere luidsprekers luisteren. Er zijn best wat kleinere luidsprekers te koop die toch een heel prettig geluid geven.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• R Kuipers
GuardianAngel schreef op 03 december 2002 @ 01:04:
Luisteren/Horen" is erg persoonlijk, de een vindt dit, de ander dat. Vandaar dat je adviezen, hoe goed bedoeld dan ook, beter kunt vergeten.
No offense, maar deze reaktie vind ik een beetje een dooddoener. Ik vraag hier juist om adviezen om gebruik te kunnen maken van kennis en ervaringen die anderen hier op het forum reeds opgedaan hebben. De reeds genoemde adviezen worden zeer gewaardeerd. We zullen ook zeker gaan luisteren naar sommige gesuggereerde luidsprekers.

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:38

mr_petit

opperprutser

Ga eens luisteren naar Totem luidsprekers

Klinkt geweldig en maakt vaak gebruik van topkwaliteit drivers/chassis

"man is not truly one, but truly two,"

• w00Dy
  • Laatst online: 11:44

w00Dy

Make soap, not war

Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 21:56:
Tannoy Revolution. Zeer geschikt voor klassiek en mooi om te zien.
[afbeelding]

Een stel Dynaudio audience speakers?
[afbeelding]

Piega s4 klinkt ook goed met klassiek
[afbeelding]
zijn die klein en hangbaar ? 8)7

Zolang DSD techniek niet courant wordt, valt surround muziek niet erg te pruimen. Of je moet op echo's uit de rear speakers kicken. De muziek industrie heeft ook geen haast DVD-A of SACD snel te doen inburgeren dus denk ik dat we nog wel een tijdje bij stereo blijven.

Bij deze:
http://www.castle.uk.com/pages/about.htm
Het zijn schitterende speakers, niet erg bekend

[ Voor 28% gewijzigd door w00Dy op 03-12-2002 19:05 ]

Verwijderd

Nee eigenlijk niet maar ik geloof per def. niet in klein en zeker niet hangbaar. En dan die afschuwelijke bose acoustimass speakers. Ik heb zelden zulke dure speakers zo slecht horen presteren.

• w00Dy
  • Laatst online: 11:44

w00Dy

Make soap, not war

klein is relatief, ik geloof ook niet in bose systemen e.d.
maar een b&w 303 is ook klein
een aegis one van AE is eveneens klein enz enz

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

klassiek en surround gaat goed samen, ik denk zelfs beter dan pop.
in ieder geval is de overgang minder heftig... pop is zowieso compleet anders qua mixage en opname dan klassiek..
ik ben nu redelijk veel bezig met klassiek opnemen in surround en pop surround mixen, en klassiek leent zich er erg goed voor, ook omdat het stereo concept altijd al was om het orkeet plaatje weer te geven. nu kan dat dus beter omdat je je surround mics/speakers erbij hebt
maar goed
Je zou dus een surround set zeker wel kunnen overwegen. Straks met de komst van SACD en dvdtjes is het toch wel leuk misschien..

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:18
[quote]R Kuipers schreef op 03 December 2002 @ 18:32:
[...]
edit: laat maar

[ Voor 79% gewijzigd door ErikRo op 04-12-2002 01:05 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

R Kuipers schreef op 03 december 2002 @ 18:32:
[...]
No offense, maar deze reaktie vind ik een beetje een dooddoener. Ik vraag hier juist om adviezen om gebruik te kunnen maken van kennis en ervaringen die anderen hier op het forum reeds opgedaan hebben. De reeds genoemde adviezen worden zeer gewaardeerd. We zullen ook zeker gaan luisteren naar sommige gesuggereerde luidsprekers.
Als het je er dan wel om gaat om alleen wat goede merken genoemd te krijgen wil ik ook wel meedoen. www.quadral.com. Ook B&W heeft een goede serie. Magnat is vaak wat (te) hoog en te schel.

Ben zelf ruim een jaar bezig geweest voor de aanschaf. Heb ca. 50 verschillende opstellingen gehoord in ca. 10 verschillende shops. (Prijsklasse, voor alleen de speakers Euro 2000,=) Achteraf weinig zinvol, je ziet door de bomen het bos niet meer.

Ook bleek dat de eerste (KEF) en tweede keus (Quadral) thuis (achter een Harman Kardon AVR3000 - géén toonregeling ingeschakeld) totaal niet klonken terwijl deze in de winkel schitterend klonken. Acoustiek van de kamer telt ook behoorlijk mee. Leukste bewijs van mijn stelling dat geluid persoonlijk is, is de voorkeur van mijn vrouw die geheel anders was dan die van mij.

[ Voor 3% gewijzigd door Guardian Angel op 04-12-2002 07:54 ]

ARME AOW’er

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
Ik vind de Dynaudio Audience 42 echt prachtig

Afbeeldingslocatie: http://www.dynaudiousa.com/products/photo/aud/new%20aud/aud42.jpg

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05-2025

Verbal Kint

The man with the plan

Dynaudio schijnt idd leuke monitors te maken. Ik heb ze alleen nog nooit serieus beluisterd.

De Linn Katan (past prima in het kostenplaatje) is ook een fabelachtige monitor, bij voorkeur gekoppeld aan een bijpassende set zoals Linn (de classik bijvoorbeeld), Naim of Arcam - het engelse spul dus.

Great minds think alike!

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
ik vindt mijn mx2 speakers wel een groot geluid hebben voor de grootte.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/duncan/front.JPG

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

je hebt van canton ook lekker kleine speakertjes waar een best aardig geluid uit komt...

¯\_(ツ)_/¯

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-05 22:19

kingfriko

100 % BULLY

Largow schreef op 02 December 2002 @ 22:23:
Toen ik dit las dacht meteen aan Kef.
Bekroonde surround set óók voor klassiek.
die surround 2005 is echt goed (European Home Theatre Loudspeaker of the year 2001-2002)
Ik heb deze set zelf ook en ze klinken inderdaad fantastisch , zowel met films als met muziek .

kingfriko

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik luister erg veel klassiek (momenteel het geweldige l'estro armonico op 3 van vivaldi) op mn set (marantz pm 14 + cd 17 ki, tannoy d500) en heb erg veel speakers hier gehad, de combo tannoy en marantz heeft echt iets "magisch" het klikt gewoon, ik draai vooral kamermuziek, maar schuw ook metal cd's niet (jeugdzonde? :) ).

Surround voor klassiek vind ik niet nodig, ik bezoek regelmatig uitvoeringen en heb meerdere 5.1 en meer sets beluisterd en zie de noodzaak niet van meer speakers, de speakers die ik je aan kan raden zijn de tannoy s8 lr, deze speaker op een stand is ten eerste erg mooi, en valt niet al te hard op, en door het gebruik van het dual concentric systeem (puntbron) een prachtige homegene weergave.

Afbeeldingslocatie: http://www.tannoy.com/images/saturnS8LR.gif

Of je nu orgelconcerten speelt (moeilijk door het laag) of kleine ensmbles de tannoys brengen het zeer natuurgetrouw de kamer in.

Ze kosten 900 euro per paar.

[ Voor 9% gewijzigd door hervaz op 04-12-2002 21:33 . Reden: Kommatje erbij... ]

Verwijderd

Weet iemand goede speakers zoals B&W, die soms hard (volume) Rap aankunnen zonder vervorming of iets dergelijks? Ik heb altijd het gevoel bij B&W en Tannoy enzo dat die meer geschikt zijn voor Klassiek.

• Dr. Strangelove
  • Nu online

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Wat is hard? Alle B&Ws, en denk ik ook de Tannoy's (ken ik niet zo goed) zijn goed met alle soorten muziek en kunnen heel wat hebben. Maar als jij er een industriele versterker achterhangt en die op full blast zet de hele dag dan krijg je ze wel kapot. Net als alle andere luidsprekers trouwens.

Als je echt lomp en hard wil gaan, zou ik b.v. naar de 602 van B&W kijken. Levert een lekkere bas voor een relatief goedkope speaker.

Waarmee ik trouwens niet zeg dat de 602 niet subtiel kan, het is nl. een superspeaker. Jammer genoeg wat te groot voor mij, anders had ik hem als surround genomen.

[ Voor 18% gewijzigd door Dr. Strangelove op 05-12-2002 20:43 ]

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Klipsch Heresy II

Verwijderd

ongetwijfeld gaan voor de ElectroVision speakers, kosten €191 per speaker en zijn hét beste in kwaliteit van de hoge en middentonen, koop hierbij van hetzelfde merk een sub voor ik denk zo'n €300 en je hebt een prachtig setje! Die hebben trouwens een vermogen van 200W RMS per stuk als ik me niet vergis. Ik vind zo direkt geen site maar ze zijn verkrijgbaar bij Audiomix HIFI, vandaar heb ik een foldertje, heb ze ookal beluisterd. Ze zijn maar 25cm groot!!

Verwijderd

Ik wil namelijk 2 dingen, kunnen genieten van mooi geluid met bijvoorbeeld Angie Stone en soms rap en house (etc.) luisteren.

Ik heb nu een yamaha RX-V420RDS, is wel een goed ding volgens mij. En die B&W S-3 603 vielen mij nog wel mee kwa prijs (dacht dat ze veel duurder zouden zijn).
Zouden die geschikt zijn voor dit soort dingen?

• mjdejong
  • Laatst online: 12-04-2016

mjdejong

Rotterdam => X-treme

Het Bose sound system - iedereen tevreden

=> www.mjdejong.nl <= Tja, de jouwe is sneller! Deze is betaald.

• Morph666
  • Laatst online: 17-07 18:31
www.quadral.nl sim-pel :)

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Verwijderd schreef op 06 december 2002 @ 14:46:

Ik heb nu een yamaha RX-V420RDS, is wel een goed ding volgens mij.
Toch maar geen Klipsch nemen (gaat niet klinken)

Verwijderd

waarom zou dat niet gaan klinken? En bose heb ik al gehad maar dat vind ik brak..

• Dnc1n
mjdejong schreef op 06 December 2002 @ 14:51:
Het Bose sound system - iedereen tevreden
Is dit een grapje? ;)

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Nutteloos misschien maar een kick uit nieuwgierigheid/belangstelling

Zou toch wel leuk zijn als een topicstarter zijn topic afrond door een (tussentijdse) melding te doen hoe iets is afgelopen of wat er inmiddels zoal is gebeurd.

Ik krijg door het ontbreken van een "final message" vaak zo'n onbevredigend gevoel.

ARME AOW’er

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

hervaz schreef op 04 december 2002 @ 21:30:
[afbeelding]

Of je nu orgelconcerten speelt (moeilijk door het laag) of kleine ensmbles de tannoys brengen het zeer natuurgetrouw de kamer in.

Ze kosten 900 euro per paar.
Waarom vindt iedereen hier tannoy zo goed? Ik heb er zelf nogal slechte ervaringen mee, bij ons op school hebben ze in het ckv-lokaal pas een nieuwe installatie neergezet, een erg goede Denon versterker, 6mm doorschijnende fijndradige kabels (echt goeie) en tannoy speakertjes, dezelfde als het plaatje hierboven. Op een laag volume klinken ze nog wel redelijk (ongeveer even goed/slecht als mijn technics boxen van 15 jaar oud, met wel een normale omvang) maar als je het volume maar iets hoger zet dan achtergrondmuziek hoor je de basluidspreker al 'fladderen', echt niet om aan te horen. Als je ouders geen liefhebbers zijn van redelijke volumes (niet eens hard) kan ik je die tannoys echt sterk afraden, zeker voor die prijs.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• Dr. Strangelove
  • Nu online

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Zal wel iets mis mee zijn geweest, zijn best goede speakers hoor.

• Dnc1n
Ik heb absoluut geen last van fladderende bassen.
Misschien dat de speakers of verkeert geplaats waren, versterker niet goed was, speakers niet goed waren.
Op m'n vorige school hingen mx2's (die ik ook heb) die ook niet om aan te horen waren, met een beetje te veel bas begonnen ze te "flippen". zo'n opgeblaas geluid.

Maar thuis heb ik daar absoluut geen last van.
Het was wel een brakke versterker die ze hadden op school.
of te klein voor de ruimte en te hoog volume.

veel tannoy's zijn lastiger aan te sturen als b.v. b&w.
kan misschien ook de oorzaak zijn :)

[ Voor 8% gewijzigd door Dnc1n op 17-12-2002 23:06 ]

Pagina: 1