[c++] parts van statusbar afzonderlijk aanspreken

Pagina: 1
Acties:

• Krooswijk.com
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-08-2024
hoi, ik heb dus een statusbar met hierin twee gedeelten.
een vast gedeelte waar een progressbar in dient te komen en een variabel gedeelte waar begeleidende tekst in komt.

hoe kan ik nu echter bv een Message sturen naar het tweede gedeelte van de statusbar om er tekst in te zetten, welke handle moet ik dan meegeven.

hetzelde geldt voor de progressbar, in de createwindowex kan ik een parent meegeven, hoe kan ik dan ervoor zorgen dat deze in het eerste gedeelte terecht komt? kan hier echt nergens iets over vinden. bvd.

[ Voor 3% gewijzigd door Krooswijk.com op 02-12-2002 21:27 ]

Verwijderd

Met behulp van de volgende message kan je de text setten in je Statusbar

voorbeeld : "PART 2" in part 2 setten doe je als volgt:

SendMessage(
(HWND) hWndControl, // handle to statusbar
(UINT) SB_SETTEXT, // message identifier
(WPARAM) 1, // part id met 0 beginnen met tellen ;)
(LPARAM)(LPSTR)) "part 2" // text
);

Verwijderd

In BCB 5 moet het iig zo,

StatusBar1->Panels->Items[1]->Text="Idle";

(/me weet niet of dit nu borland of m$ c++ is :) )

Verwijderd

Da Snake schreef op 02 December 2002 @ 21:26:
hetzelde geldt voor de progressbar, in de createwindowex kan ik een parent meegeven, hoe kan ik dan ervoor zorgen dat deze in het eerste gedeelte terecht komt? kan hier echt nergens iets over vinden. bvd.
Kijk in de MS docs over statusbars naar het gedeelte over 'owner-drawn status bars'. Dit is de manier om andere controls in je statusbar te krijgen.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Professionele website nodig?

• Krooswijk.com
was der inmiddels geweest...
tekst plaatsen is inderdaad eenvoudig, progressbar zal ik toch nog even beter moeten bestuderen.

• curry684

curry684

Of je zoekt even verder op diezelfde site en vindt artikel 142202 in de Knowledge Base, getiteld: 'HOWTO: Create a Progress Bar on the Status Bar'

• Krooswijk.com
inderdaad maar dit betreft volgens mij wel MFC, en moet win32 hebben, maar ga dadelijk alsik thuis ben hier verder zoeken...

• curry684

curry684

Globaal gezien is MFC een ultradun C++ wrappertje om Win32 waarbij de API calls vervangen zijn door class methods met 1 parameter minder: de handle. De enige property van de meeste MFC classes is dan ook diezelfde handle.

Ergo: MFC omschrijven naar C++ is een heel klein klusje, en zeker in dit specifieke geval kun je vrijwel rechtstreeks overtypen.

• Krooswijk.com
ja denk dat ik het wel zie, moet dus de rect van het eerste gedeelte van de statusbar opvragen (niet eerder aan gedacht), dan de progressbar creeeren met als parent de statusbar. zat meer te denken aan een index van het part van de statusbar, waarmee je de parent kon specificeren, zoal boolean erik hierboven ook gebruikt.

met messages kan ik de range en step instellen, morgen uitproberen

• curry684

curry684

Check, u heeft 'm door ;)

Pagina: 1