Toon posts:

[horde] Iedereen kan inloggen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
:( Ik heb horde draaien. Werkt op zich zonder problemen.

Het volgende is er aan de hand.

Elke normale user, behalve root en nog een paar systeem accounts kunnen erop inloggen.. Er zijn een paar mensen die toegang hebben tot mijn ftpserver, maar hebben dus ondertussen ook een email adres.

En dit wil ik dus niet. WEaar kan ik opgeven wie mogen mailen? Ik kan het nergens vinden.

Hopenlijk jullie wel!! >:)

En ja, ik heb zelf ook al gezocht (google en GoT)

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 14:11

Arioch

<geek>

meer info graag!
welke ftp server? welke mail server?

Verwijderd

Werkt IMP niet als een gateway naar je IMAP server? Moet je het probleem dan niet bij je IMAP server zoeken inplaats van bij Horde?

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:08

Arjan A

Cenosillicafoob

Als je echt niet wil dat er andere mensen opkunnen, zou je nog via .htaccess de boel dicht kunnen gooien. Vind ikzelf alleen geen mooie oplossing.
Verder zou je eens naar je FTP-software kunnen kijken om alleen voor de FTP users aan te kunnen maken. MOet met ProFTPd kunnen dacht ik.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Verwijderd

Topicstarter
hehe sorry, meer gegevens...

sendmail versie 8.11.6-3
ftpserver is proftpd versie 1.2.6
horde 3.1

geloof dat er ook gebruik word gemaakt van procmail versie 3.21-1.

Sendmail is een standaardinstallatie van Redhat 7.2, de sendmail.cf is gegenereerd door linuxconf.

Verder werkt alles prima.

Het is trouwens een sendmail probleem ben ik nu achter gekomen....

Als ik als een ftpuser POP dan werkt dat ook gewoon, dus Horde heeft er niet zoveel mee te maken...

Kan een modje de titel misschien aanpassen ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 22:19 ]

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-05 12:25

PowerSp00n

There is no spoon

Hmm, kan best dat jouw probleem mij niet helemaal duidelijk is hoor. Maar als je nou de logins in een database zet voor authentication in horde. Dan kun je logins maken voor mensen waarvan jij wil dat die toegang hebben. Of is dat je probleem niet? :D

Verwijderd

Topicstarter
PowerSp00n schreef op 02 december 2002 @ 22:45:
Hmm, kan best dat jouw probleem mij niet helemaal duidelijk is hoor. Maar als je nou de logins in een database zet voor authentication in horde. Dan kun je logins maken voor mensen waarvan jij wil dat die toegang hebben. Of is dat je probleem niet? :D
Nope, is mijn probleem niet... D8 het eerst wel maar probleem blijkt groter te zijn. Blijkt dus dat alle (ftp)users die ik aanmaak op mijn systeem ook gelijk een email adres krijgen. POP3 werkt daar gewoon bij en dat is neit echt de bedoeling.

Nu weten ze het gelukkig niet, dus er word ook geen gebruik van gemaakt, maar is toch niet al te fijn idee :(

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:21

ThaDude

Hang Loose

Gebruik je horde ism IMG?

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 11,1 kWp

Verwijderd

Topicstarter
IMG?? wat is dat??? :X

Verwijderd

http://www.horde.org/imp/

Volgensmij zit 't probleem bij de imap server. Welke? Versie? HOWTO al gelezen?
DDS gebruikt debian, horde, imp, procmail dus als iemand nog een goede email provider zoekt...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 21:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
hehehe IMG = IMP.. dom dom dom sorry niet al te slimme reactie van mij 8)
Maar het antwoord is ja.. ik gebruik horde in combinatie met IMP!

Nee is geen imap probleem want met pop3 gaat het ook fout....

Heb trouwens vandaag pop3 en imap geupdate via up2date maar heeft ook niets opgelost....

Is er niet ergens een file waar je op kan geven wie er mogen mailen, of wie niet, net zoals dat bij ftp het geval is?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 23:26 ]

Verwijderd

aangezien je up2date gebruikt zal je wel redhat gebruiken, en dus waarschijnlijk uw-imapd (toch antwoord op m'n vraag ;) )
imp is toch niets meer dan een imap->web gateway?

btw. uw-imapd wordt door rh imapd genoemd.... :?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2002 00:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 december 2002 @ 00:20:
aangezien je up2date gebruikt zal je wel redhat gebruiken, en dus waarschijnlijk uw-imapd (toch antwoord op m'n vraag ;) )
imp is toch niets meer dan een imap->web gateway?

btw. uw-imapd wordt door rh imapd genoemd.... :?
redhat 7.2 om precies te zijn :)

Maar waarom gebeurt het dan ook als ik het als POP-account in outlook instel? Als het een IMAP probleem zou zijn bedoel ik dan ;)
Pagina: 1