Ik ben een winkelwagen aan het maken (voor school, maar doet verder niet ter zake, jullie hoeven verder niets voor me te maken
), maar nu stuit ik op een probleem. Ik heb deze functie geschreven:
Het idee is dat ik ga zoeken op een bepaald iets (naam of adres of whatever..). Nu roep ik deze functie aan met check_var("klantnummer") bijvoorbeeld. Nu lever de eerste regel op:
$klantnummer =
$what = klantnummer
terwijl als ik echo $klantnummer doe ik wel netjes de ingevoerde waarde krijg. Deze variabelen worden dus via een zoek-form naar het script toegeparsed!
Waarom werkt dit niet?? Als ik op php.net gewoon overtype wat daar als voorbeeld staat werkt het wel, dus het zal ook wel niet aan de versie van php liggen (weet zo niet welke dat is eig)...
Iemand?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| function check_var($what) { echo "$$what = ${$what}<br> \$what = $what<br><br>"; if(isset($$what) && $$what != "") { include_once('mysql.php'); addslashes($$what); do_query(create_query($what, $$what)); exit; } } |
Het idee is dat ik ga zoeken op een bepaald iets (naam of adres of whatever..). Nu roep ik deze functie aan met check_var("klantnummer") bijvoorbeeld. Nu lever de eerste regel op:
$klantnummer =
$what = klantnummer
terwijl als ik echo $klantnummer doe ik wel netjes de ingevoerde waarde krijg. Deze variabelen worden dus via een zoek-form naar het script toegeparsed!
Waarom werkt dit niet?? Als ik op php.net gewoon overtype wat daar als voorbeeld staat werkt het wel, dus het zal ook wel niet aan de versie van php liggen (weet zo niet welke dat is eig)...
Iemand?