Toon posts:

FINAL: Hoe de Koelpasta van je CPU afhalen?

Pagina: 1
Acties:
  • 89 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik weet het, iedereen begint nu te brullen, gebruik de search eens/ he, weet je dat er een search is/ wat ben jij een noob ;)
Maar goed, ik had ff niks te doen (komt voor) en gebruikte de search op het woord 'koelpasta', deze vind vervolgens 400!!!!! topics. Oke dacht ik, leuk, heb ik wat te lezen.

Na een half uurtje doorspitten kom ik de volgende woorden tegen, qua schoonmaakspul: wasbenzine, alcohol, terpetine, glassex (ja, echt wel), water en zeep, enz...

Vervolgens vroeg ik mij dus af, WAARMEE veeg je de koelpasta dan er af, antwoord: Pleepapier (recycled), wc-papier, doekje, wattenstaafje, zakdoekkie, 'kwastje', sponsje, enz....

Goed, nu kan ik gaan uitrekenen hoeveel mogelijkheden er zijn (de twee benodigdheden combineren, maar daar heb ik geen zin in :P)

Nu de vraag, hoe nu het BESTE schoon te maken, want bij pleepapier enzo denk ik namelijk ook aan statische elektriciteit enzo.

Kortom, kunnen alle tweakers hiero nu eens met een EENDUIDIG advies komen, of kan het allemaal en maakt het eigenlijk gewoon geen bal uit wat je doet?

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-05 08:17

MXL

alcohol en wattenstaafje

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

wc-papier en aceton gebruik ik :)
wat voor wc-papier heb je dat je last heb van SE? :D

[ Voor 45% gewijzigd door Okyah op 02-12-2002 20:26 ]

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

MXL schreef op 02 December 2002 @ 20:24:
alcohol en wattenstaafje
Agrees

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Verwijderd

Alcohol of wasbenzine en een zakdoekeje en wattestaafje...
lijkt mij het makkelijkst..je kan ook slaolie pakken en een a4tje maar dat helpt niet :p (nofi)

Edit: of vodka en een tandeborstel :?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 20:26 ]

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:39
MXL schreef op 02 december 2002 @ 20:24:
alcohol en wattenstaafje
Jep, wasbenzine/alcohol + wattenstaafje. Met dat wattenstaafje kan je het er netjes en best wel precies vanaf halen. Werkt prima :)

Verwijderd

Terpetine en een stukje wc papier voldoet prima, zo heb ik er al zat schoongemaakt ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 20:26:
Terpetine en een stukje wc papier voldoet prima, zo heb ik er al zat schoongemaakt ;)
Terpetine is zo vet :( gaat stinken als het warm word :(

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

offtopic:
watvoor kat is dat in je icon? hij lijkt een bit op de kittens die we hier hebben (Bengals) :)

aceton en wc-papier dus :)

[ Voor 6% gewijzigd door Okyah op 02-12-2002 20:27 ]

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

Pleepapier (recycled), wc-papier / doekje en wat wasbenzine lijkt me goed genoeg

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 20:26:
[...]

Terpetine is zo vet :( gaat stinken als het warm word :(
Hmms :) Weinig last van gehad, bovendien laat ik het altijd goed drogen nadat ik klaar ben ;).

Verwijderd

Topicstarter
Kortom, iedereen vindt dus wel dat het eigenlijk niet zoveel uit maakt?? Ik betwijfel zelf ook sterk of je last hebt van SE, maar kan iemand daar iets zinnigs over zeggen?

Oh ja, bij mijn search waren er zeker 20 topics met: hoe kan ik mijn P4/ Athlon/ CPU/ proc enzo schoonmaken met steeds vier reply's, waar ik een samenvatting van heb gemaakt, misschien een goed idee, om, nadat de proc's zijn schoongemaakt, eens de bezem door het 'archief' wordt gehaald?? ;)

EDIT: typo |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 20:37 ]

• hensdesk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 11:21
ik sluit me bij DIDI aan : wasbenzine en een stuk keukenrol, werkt perfect.

• AB2ND
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-01 12:18

AB2ND

Vonkenboer

MXL schreef op 02 december 2002 @ 20:24:
alcohol en wattenstaafje
.

Specs ][ [DPC] rc5-72 stats ][ 7758 3D Marks 2001 compare url

Verwijderd

Echt een eenduidige meninig heeft de gemiddelde tweaker dus niet zie ik,

maar iig , ik gebruikt altijd nieuwe wc papier, dus niet tweedehand/recycle papier en wat wasbenzine, en dan 'vliegt' de koelpasta ervanaf. 8)

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
Ook ik gebruik regelmatig wasbezine en (recycled) pleepapier.
Werkt perfect. Nooit problemen mee gehad.

https://www.strava.com/athletes/10490675

Verwijderd

geen terpentine iig.
alcohol, aceton, wasbenzine werkt prima.
afvegen met een niet stof achterlatend doekje of zoiets, dus geen pleepapier of keukendoek, wattenstaafje kan wel is alleen erg kutwerk.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:59
wasbenzine en een stukje keukenrol gebruik ik hier altijd. Helaas sinds het proberen te lijmen van een heatsink op een CPU ben ik nu overgestapt op een nabehandeling met spiritus, wasbenzine is nml ook een beetje vet. Het zal nooit helemaal oplossen zodat je secondelijm goed blijft plakken :(

* _JGC_ wordt altijd wanhopig als ie ziet hoe oude Pentiums mishandeld zijn met siliconenpasta, gewoon een dikke laag die je met 3 stukjes keukenpapier moet verwijderen |:(

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:03
Hmmz, werk zelf ook vaak met -alleen- wc papier. Op die manier heb je geen last van een restlaagje, zoals je (kan) krijg(en) wanneer terpentine / wasbenzine opdroogt. Geen idee of dit de beste manier is voor alle soorten koelprut, maar AS2 veeg je er heerlijk mee weg :D

Zomaar even een vraagje: waarom wil je eik de koelprut eraf halen? Vermoed dat, wanneer het alleen is om je proc opnieuw te bevestigen, dat ding uberhaupt niet zo mega schoon hoeft te zijn. Zolang je dezelfde koelprut gebruikt zal het toch weinig uitmaken? :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• jeroendevries
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 00:07
Gehele processor in de wasbenzine en dan met een tandenborstel of wattenstaafje. Heb er al meerdere processoren mee schoon gekregen ook artic silver dat tussen de weerstandjes ging zitten.

[ Voor 12% gewijzigd door jeroendevries op 02-12-2002 23:31 ]

Sex is like hacking. You get in, you get out, and you hope you didn't leave something behind that can be traced

Verwijderd

hele proc?? is mischien ook wel een id!! maar ik gebruik altijd (voor wat voor pasta dan ook) wasbenzine en pleepapier of keukenrol!!

Verwijderd

een flex doet het ook erg goed hoor

Verwijderd

flex??

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-08 10:49

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Alcohol en niet boeiend katoenen shirt etc..bv..als et maar niet pluist.
Het maakt voor de rest niet veel uit hoor...schoonmaakalcohol + wc-papier/doek/wattenstaafje
alhoewel wc-papier wel van die stukjes los kunnen komen lijkt me..

[ Voor 53% gewijzigd door Max|Burn op 02-12-2002 23:44 ]

ma ma ma ma ma macron one

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

* dion_b gebruikt brandspiritus en WC papier - schoon glimmende cores gegarandeerd en bovendien is het binnen een paar minuten helemaal vervlogen. Brandschoon, om het zo uit te drukken :)

Oslik blyat! Oslik!

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 11:01
Altijd met wasbenzine en wc-papier. Daarna er over heen met wat alcohol...wasbezine is beetje vettig.

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Verwijderd

Ik gebruik altijd pleepapier en "label off" van contact chemie®

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kortom, kunnen alle tweakers hiero nu eens met een EENDUIDIG advies komen, of kan het allemaal en maakt het eigenlijk gewoon geen bal uit wat je doet?
Sja, je zult er onderhand ook zelf achterkomen: dit topic verschilt in wezen ook niks van al die andere topics die je via de search hebt gevonden.. Allemaal opsommingen van verschillende methodes/meningen/ervaringen/suggesties. Ga gewoon voor de methode waarbij je bij jezelf denkt: ja, dát is het! ;)

Lijkt me wel duidelijk dat dit dicht gaat.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.