Hoe kan ik inloggen met een WIN98SE pc op m'n E-smith?

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 07:51
Als ik in de NetworkNeighborhood kijk, dan zie'k keurig alle pc's (behalve een WinXP machine, terwijl die alles shared en goed is ingesteld, maar dat even terzijde). Hiertussen staat ook de Mitel huppeldepup server, klik ik daar 2 keer op, dan moet ik een w8woord invullen. Vul''k dat keurig in, en dan durft hij te beweren dat de login incorrect is! Als ik 2x op die link klik, dan staat er username: xp167281-a\nvp$ dat moet volegsn mij eerder iets zijn als cp167281-a\admin (of heb ik dat verkeerd?)
Als ik ditzelfde doe op een WinXP systeem, dan krijg ik een schermpje waar ik mijn w8woord EN username moet invullen, en werkt alles perfect.

Zit er ergens een instelling scheef op m'n Win98 machine?

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Verwijderd

Wat doet dit in NOS?

Tenzij een "E-smith" iets NOS'sigs is, anders snap het echt niet.

Verwijderd

Dat is een fout in win98, niet in de server. Oftewel, gebruik win2k (of linux). En dit hoort in WOS, niet in NOS.

Verwijderd

E-smith is wel degelijk een linux variant waar volgens mij gewoon samba op draait.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ja, E-Smith is iets NOSsigs...maar het lijkt me hier een typisch geval van dat het eerst eens tijd is om de documentatie van E-Smith, Samba en dergelijke eens door te gaan lezen...Als het dan nog steeds absoluut niet wil moet je hier de smb.conf etc. maar eens posten.

Dit topic is gesloten.