Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Geluidsreductie ?!

Pagina: 1
Acties:

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 18:02
Je kent ze vast wel...die filtjes die in je mobo-doos zitten ter bescherming van je mobo?! :)

Zijn deze te gebruiken als geluidsisolator? aan de binnenkant/zijkant enz.. van je pc te plakken!?

Heeft dat zin denken jullie ? :)

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:21
Hmm, die filtjes zijn wel erg dun. Denk niet dat het echt nut heeft :)

• Bezzerk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:20
Het isoleert dus het helpt, maar ik denk dat je het verschil niet eens merkt....

Verwijderd

Ik denk nie tdat het hoorbaar verschil zal geven.

Verwijderd

veel mobo's kopen dan :P

• Rickstah
hehe..dat is het punt niet :p

maar het staat ook wat beter icm met mun casemod ook :)

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
nou als het beter staat, doe dat dan gewoon of het nou geluidsdempent werkt of nie gewoon doen. :)

• Rickstah
maar het heeft geen negatieve effecten?! :?

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
nee, alleen als je je hele kast er mee gaat doen en er voor zorgt dat er bijna geen airflow meer is dan wordt het een beetje warm, maar ik neem aan dat als je je kees met van dat filt gaat beplakken dat je nog wel ff ruimte open laat voor wat suck en blowholes :)

• MidiMaze
  • Laatst online: 21-11 22:39

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

ik denk dat je meer effect hebt met tapijt tegels (die hebben een teerbodem), ik heb een kast van een flatgenoot met gewoon tapijt bekleed van binnen, die was muisstil :), maar misschien dat die tegels beter gaan , hmm, ik heb nog wat van die dingen liggen dus van de vakantie maar es proberen :P

blabla

Verwijderd

als je echte geluids reductie wilt is er een simpele oplossing, men neme 1 boormachine met booren tot 50 mm. boor een aantal gaten in de muur van jou naar je buren, zet je kast bij de buren en maak de kabels door de gaten, pur alles dicht, ( aan/uit niet vergenen ook door de gaten te halen). en je heb geen last meer van al die herrie van je comp 8)7

• Rickstah
Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 20:51:
als je echte geluids reductie wilt is er een simpele oplossing, men neme 1 boormachine met booren tot 50 mm. boor een aantal gaten in de muur van jou naar je buren, zet je kast bij de buren en maak de kabels door de gaten, pur alles dicht, ( aan/uit niet vergenen ook door de gaten te halen). en je heb geen last meer van al die herrie van je comp 8)7
hmm..niet eens zown gek idee B) 8)7

• Dr.Snuggles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11 09:06
Koop gewoon van die geluidsisolerende matjes bij de lokale dhz zaak, ben je voor 9 euro klaar en is het lekker stil.

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11 21:22
Hmm, heb niet zoveel aan het viltje van m'n epia :+

• Bezzerk
Dr.Snuggles schreef op 02 december 2002 @ 20:54:
Koop gewoon van die geluidsisolerende matjes bij de lokale dhz zaak, ben je voor 9 euro klaar en is het lekker stil.
Heb ik, dit werkt niet zo goed hoor...

Verwijderd

Stop je comp in een ijskast Werkt ook goed als geluids isolatie, en je hebt ook nog eens extreme koeling

• Bezzerk
Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 21:07:
Stop je comp in een ijskast Werkt ook goed als geluids isolatie, en je hebt ook nog eens extreme koeling
Nu nog waterdicht B)

Verwijderd

ow maar als er water in je kast komt en er ontstaat kortsluiting wordt ie ook vanzelf stiller. >:)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 21:07:
mij idee van 3 jaar geleden heb allen nog geen gratix ijskast (en geen pc om er in te stoppen..) voor condens hoef je niet bang te zijn want waar zit in een ijs kast het ijs ?? juist .. op het koelelement.. en niet op de inhoud(zolang de ijskast maar dicht is ) als je hem opendoet en allen is in dat ding - 18 of zo dan heb je wel het een en ander aan kondens op alles wat koud is .. dus als je bij je pc moet eerst ff de ijskast uitzetten en wachten tot de temp +20C is (instussen is het ijs natuurlijk gesmolten dus daar moet je ff rekening mee houden .. maaar ja hoevaak moet je nou in je pckast zijn toch niet veel vaker dan een keer per week..

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 22:09 ]

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:48
Wat is nou het nut van die matten.. zorg toch gewoon dat je een fatsoenlijke airflow creeert met je fans op 7 volt.. en wat maakt het uit dat je proc 50 graden stressed wordt.. dan doet ie tenminste nog iets..

Wat ook nog zou kunnen helpen is het omlaagtunen van je kamertemperatuur en je kast niet tegen de muur aan planten.. Mocht je een raam hebben zet dat eens open.. krijg je frisse lucht (was da? bestaat dat.. ja dat bestaat :P) en je hebt een goede airflow in je kamer wat ook bevorderlijjk is voor de airflow in je kast.. (koude lucht in kamer = koude intake in je kast.. )

maar ja dat zijn mijn 2 cents..

Strava | AP | IP | AW

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Gewoon 2 cm dik schuimrubber pakken en je kast ermee voldouwen. Alle fans op 5v en voila, je hebt vrijwel nergens meer last van en ik kan het weten want dat heb ik ook gedaan. Scheelde zo'n 3/4 van het geluid. Vermeld moet worden dat er 8 fans in hangen excl. cpu fan (coolermaster hhc-001@6 volt :X ). Loopt nu als een trein en ik heb nergens last van, goede temps ook nog. 39/24 idle (cpu/mobo) en stressed rond de 57/30.

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Pagina: 1