Toon posts:

Het nieuwe Aldi speeltje goed voor live video mixen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Zouden jullie me kunnen helpen met de beslissing.... Het gaat immers toch weer om 1650,- eurootjes.

Ik zou de notebook die woensdag bij de Aldi in de aanbieding komt willen kopen om er vervolgens mee te gaan VJ-en. Je weet wel, live 640 x 480 videomateriaal via composite pal een dance-tent in knallen. Veel beeldwisselingen en effecten zijn de basis voor het VJ-en dus mijn vraag is of een 4200 rpm HD en de rest van de configuratie het allemaal wel kan trekken??

Het systeem staat op: www.aldi.nl/index_nl.htm

Ook de Lidl komt woensdag met een systeem: www.lidl.de Is hier ook nog iets over te zeggen?

Als dit niets gaat worden moet het toch maar een wat minder mobiele set gaan worden die wat ruimer is geconfigureerd... wordt het toch weer sjouwen.

B.v.b.d. voor je reactie.

Groeten Ralf van Lanen.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
gewone filmpjes zou ie toch makkelijk moeten kunnen trekken

[ Voor 64% gewijzigd door KaMiKaZe op 02-12-2002 20:20 ]

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

hdd zal ws. te traag zijn idd.
je kan veel beter iets met 7200 rpm nemen, of maybe firewire als je het daaraan kan hangen..

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 20:21:
hdd zal ws. te traag zijn idd.
je kan veel beter iets met 7200 rpm nemen, of maybe firewire als je het daaraan kan hangen..
idd indien ie het niet trekt kun je altijd nog een USB2.0 of een firewire disk extern hangen

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• dennis808
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-08 22:22
check effe het forum van http://www.resolume.com (een HELE goede Nederlandse VJ-tool) voor de specs die je moet hebben voor hun programma.

Wat voor hard- en software gebruik je nu eigenlijk?

"The things you own end up owning you." - C. Palahniuk

Verwijderd

Topicstarter
KaMiKaZe schreef op 02 december 2002 @ 20:27:
[...]

idd indien ie het niet trekt kun je altijd nog een USB2.0 of een firewire disk extern hangen
Ik heb een FW HD. Ik hoor alleen verhalen dat er toch een bepaalde vertraging zou optreden door het gebruik van firewire. Weet je daar iets van?

Verwijderd

Topicstarter
dennis808 schreef op 02 december 2002 @ 20:29:
check effe het forum van http://www.resolume.com (een HELE goede Nederlandse VJ-tool) voor de specs die je moet hebben voor hun programma.

Wat voor hard- en software gebruik je nu eigenlijk?
Resolume werkt het best. Ik heb 15 andere VJ tools getest maar zonder succes...
Hardware; nu nog een niet erg mobiele set met een matrox e tv kaart, nooit problemen!
En met het oxygen 8 midi apparaat nog geiler!

• dennis808
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-08 22:22
Heel vette controller... :9~
Heb je al bij het resolume forum gekeken? Staan meestal wel behoorlijk wat hardware vragen en adviezen. Iedere VJ wil natuurlijk het liefst met z'n laptop op stap :7

Je kunt die gasten ook mailen en vragen of resolume de films in je RAM buffert, dan is harddisksnelheid iets minder belangrijk...

Is een Firewire HD trouwens sneller als een 4200 toeren LaptopHD???

"The things you own end up owning you." - C. Palahniuk

Pagina: 1