je snapt denk ik niet precies wat een "collapse" doet. kijk, vroeger moest je op al de voorwerpen in 3d een bewerking uitvoeren, en de enige manier om dan je instellingen te wijzigen was door met Undo terug te gaan, en de getalletjes te veranderen.
zie het nu als een stel zwarte dozen achter elkaar. het kan heel simpel - doos 1 draait het voorwerp 30 graden, doos 2 maakt het 50% kleiner, en doos 3 trekt het 10 graden scheef. nu, als ik bijvoorbeeld erachter kom dat het voorwerp maar 10 graden gedraaid moet worden, hoef ik alleen maar de "draai het voorwerp 30 graden" doos te bewerken en er 10 graden in te vullen.
wat "collapse" nu betekent - hij voert de bewerkingen uit en maakt ze onomkeerbaar. je vorm ziet er nu zo uit als dat je de bewerkingen in 1 zwarte doos zou hebben gepakt, en ze ook daadwerkelijk "uitgevoerd" zou hebben - zodat je alleen maar met Undo terug kan. dit heeft soms voordelen.
dus, dat betekent "stack". de "editable mesh" is een voorwerp waarop je de bewerkingen uit kunt voeren, en zoals gladiool al zegt, gewoon rechtsklikken, "collapse" kiezen, en klaar.
en koop een boek. internettuts zuigen, kunnen "down" gaan, en als je al niet de 3000 euro aan 3dsmax wil uitgeven moet je niet moeilijk gaan doen over 30 euro voor de 3dsmax bible. zie amazon, of bol. ik heb zelf 3 3dsmax boeken thuis (en nog die van 3dsmax 2.5 zelf!) en dat werkt stukken beter dan googlen en hopen dat je wat vindt.
[
Voor 27% gewijzigd door
Yoozer op 02-12-2002 22:47
]