Ik heb nu met een weird problem te maken:
'k heb hier nu een systeem staan bestaande uit:
Asus A7V, Athlon 1200, 256 Mb S-Dram en een IBM DTLA 307045 HD geplaatst op de Ultra-100 controller van het MB.
Wat doet de PC (of beter, wat doet ie niet!):
- Soms start ie normaal op en draait als een trein.
- Soms blijft ie hangen in de detectie van de apparaten aan de ULTRA-100 controller (dus dat draaiende dingetje bestaande uit \|/ blijft draaien)
- Soms start ie op en slaat ie na een tijdje vast (soms een uur, soms 2 minuten, soms al in de Bios direct na het starten)
- Soms een blauw scherm dat de schijf moet worden gecontroleerd met chkdsk /f of zelfs defect is
- soms helemaal niet starten
Ik vermoedde direct een te hete of defecte HD, maar het IBM-diagnose-progje keurde de schif geheel OK
Ook de temp van de schijf is dik OK (zit wel een cooler op en wordt maar een beetje lauw)
Heb proc al apart getest -> OK
Heb mem al apart getest -> OK
Heb mem al verplaatst -> geen verbetering
Heb al gedraaid op alleen MB, PROC, MEM, HD en GP -> maakt niets uit
Heb HD al op 66 gedraaid -> maakt niets uit
MAW ik weet het niet meer
Toch blijf ik met het gevoel achter dat het de schijf wel MOET zijn, of zie ik iets over het hoofd...
'k heb hier nu een systeem staan bestaande uit:
Asus A7V, Athlon 1200, 256 Mb S-Dram en een IBM DTLA 307045 HD geplaatst op de Ultra-100 controller van het MB.
Wat doet de PC (of beter, wat doet ie niet!):
- Soms start ie normaal op en draait als een trein.
- Soms blijft ie hangen in de detectie van de apparaten aan de ULTRA-100 controller (dus dat draaiende dingetje bestaande uit \|/ blijft draaien)
- Soms start ie op en slaat ie na een tijdje vast (soms een uur, soms 2 minuten, soms al in de Bios direct na het starten)
- Soms een blauw scherm dat de schijf moet worden gecontroleerd met chkdsk /f of zelfs defect is
- soms helemaal niet starten
Ik vermoedde direct een te hete of defecte HD, maar het IBM-diagnose-progje keurde de schif geheel OK
Ook de temp van de schijf is dik OK (zit wel een cooler op en wordt maar een beetje lauw)
Heb proc al apart getest -> OK
Heb mem al apart getest -> OK
Heb mem al verplaatst -> geen verbetering
Heb al gedraaid op alleen MB, PROC, MEM, HD en GP -> maakt niets uit
Heb HD al op 66 gedraaid -> maakt niets uit
MAW ik weet het niet meer
Toch blijf ik met het gevoel achter dat het de schijf wel MOET zijn, of zie ik iets over het hoofd...