Toon posts:

P4 C1 S478 Max Voltage

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje aan het overclocken geweest, maar wat ik me nou echt afvraag tot hoever je kunt gaan met je voltage?

Search met google, en op het forum zelf leverde helaas niks/weinig op.
Hoop dat ik hiermee meerdere mensen met de zelfde vraag kan helpen.

De één zegt 1,775v en niet hoger de andere weer 1,7.. . De andere beweert weer dat een C1 minder voltage kan hebben en zolang je temps maar laag zijn een hogere voltage geen kwaad kan?

Even mijn resultaten van mijn slecht presterende p4 2,4 C1 SL6EF 533mhz per stapjes van 5 FSB en vcore dat nodig is om het stabiel te houden.

fsb 133 1,525
fsb 140 1,550 (even 7 ipv van 5 omhoog)
fsb 145 1,6
fsb 150 1,75 :X
fsb 155 ,1775
fsb 160 1,825
fsb 165 unstable op 1,825 nog niet hoger geweest.

Ik draai nu op een fsb van 155x18 = ong 2,8 (2790mhz). Dit is gewoon stabiel. Vcore = 1,775.

2808 mhz (fsb 156) word ik na me desktop gegooid na 3 uur uten :(

Huidige temps op 1,775 = 33 idle, 44 stressed.
1,825 waren de temps ongeveer 34/50 :X.

Het liefst draai ik gewoon zo hoog mogelijk aleen ben ik niet van plan om over een paar maanden me proc in de prullenbak te gooien omdat ie te veel voltage heeft gehad :(.

Het setje word gecooled door een zalman full copper heatsink met as3.

Wat raden jullie mij aan kwa vcore? is 1,825 nog te doen? 1,85 af te raden? Ik wil toch minstens de HCC Dagen 2003 halen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 20:01 ]

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:10

Wimo.

Shake and Bake!

Tjsa.. mijn p4 is geen c1 en draait momenteel op 1.85v ... maar dat is dan wel watergekoeld.. zal er niet best voor zijn :P M'n abit heeft trouwens wel een .1 volt undervolt ... dus in praktijk is dit 'maar' 1.8v

temps wil je trouwens niet weten :/

Verwijderd

wat voor zalman??? die waaier??? of dat spiraal achtig blok???
wat je kan doen?
1. koop een krachtiger fan
2. verbetere je flow in je kast (is al goed denk ik als ik die temps zie maar toch)
3. neem een Swiftech koelblok
4. Direct goed is water koeling met misschien een TEC 175 watt.
5. bedenk wat.

EN die 1.85 gewoon testen en goed je TEMPS bijhouden....!!!
en ach wat die dingen kunnen wel wat hebbe hoor...

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 20:31:
wat je kan doen?
2. verbetere je flow in je kast (is al goed denk ik als ik die temps zie maar toch)
5. bedenk wat.

Mjah.. ergens op [H] heb ik ooit eens gelezen (staat er nu nog dagelijks) dat temperaturen een p4 niet mollen.. maar dat voltage dat doet B)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 20:31:
wat je kan doen?
5. bedenk wat.

Idd die waaier 6500Cu dacht ik.

Flow in me kast kan volgens mij niet beter, alles geround, 2 intake bij hdisk enermax outtake + extra cpu fan outtake. (Lian Li PC60 met window ;))

Temps bijhouden, ja dat doe ik nu al om de kwartier ;). Beetje onzeker, is me eerste intel systeem :).

Maar is het niet zo dat de temps niet zo veel uitmaken, de levensduur word gewoon verkort (korter dan een jaar met 1,85v heb ik gehoord? :X) met het verhogen van de voltage.

Wacht nog even andere reacties af :) voordat ik hoger ga kwa vcore. Ik geloof best dat ie het kan, keertje benchmarken idd. Maar ik wil gewoon ergens een grens trekken en hem daar gewoon altijd op laten draaien, probleem is dat ik gewoon nog niet weet waar ik die grens moet trekken?

edit :
Wimo. schreef op 02 December 2002 @ 20:35:
[...]

Mjah.. ergens op [H] heb ik ooit eens gelezen (staat er nu nog dagelijks) dat temperaturen een p4 niet mollen.. maar dat voltage dat doet B)
Idd, zoiets heb ik ook gehoord. Probleem is dat ik bronnen moet hebben, en geen geruchten :). Moet ergens die grens trekken of het nou op 1,6 volt is of 1,85.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 20:46 ]

Verwijderd

mhzz das wel waar.....op ten duur gaat je pro6 gewoon dood doordat je gewoon er teveel doorheen jaagt... das logish al een spiegel ei, maar temps verraden ook of het een overklok beest is of niet.... progs uit het midden van de wafer zijn beter en koeler als die uit de buitenste zijn....maar dit ook soms maar een nihile verschil...
ach wat lul ik nou man.... klok die handel nou maar over en let ff goed op wat je doet. :P

EDIT/
FF w88 jij! heb je wel eens gedacht om de handel te burne voor een weekje he??? dat kan veel verschil maken... bij mij ingeval wel....mijn cellie 1ghz wou eerst niet naar 1333 mhz . 1 week 1ghz met 1.9 volt gedraait 8)7 en toen maar rage die handel en draait nu vrolijk al 10 maanden op 1466 mhzztjezzz...

En btw die jaar maar uithouden zal wat langere weze denk ik hoor :P
EDIT/

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 20:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Over dat burnen hij is al gebruikt :) Dat is trouwens nog niet bewezen over dat burnen. Na mijn idee gewoon bs ;).

Heel bescheiden *schopje*

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Idd, zoiets heb ik ook gehoord. Probleem is dat ik bronnen moet hebben, en geen geruchten :). Moet ergens die grens trekken of het nou op 1,6 volt is of 1,85.
ER lopen daar meer dan genoeg mensen rond die hun p4 hebben gemold .. trek je conclusie

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-02 03:26

JeroenT

hoi!

Mijn C1 gaat tot 3330 mhz in bios en 3290 redelijk stabiel in windows @ 1.75 Vcore

Alleen mijn temps zijndan redelijk brak :r

Idle = 38 graden
Stressed = 56 graden

Verwijderd

Topicstarter
Wimo. schreef op 02 December 2002 @ 23:28:
[...]

ER lopen daar meer dan genoeg mensen rond die hun p4 hebben gemold .. trek je conclusie
Is er geen bepaalde voltage grens?

Verwijderd

Je weet dat ik niet verder dan 1,75 meer ga.

• PASware
  • Laatst online: 19-02 14:38
Verwijderd schreef op 03 december 2002 @ 09:22:
[...]

Is er geen bepaalde voltage grens?
1,85volt had ik laatst hiero gezien. Hoger is mogelijk foute boel.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Ik heb er over de 2 volt zien gaan die het daarna nog deden. Jappen zelfs tot 2.2 ofzo... Dus het kan wel wat hebben, maar niet voor dagen...

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat me er idd niet om wat hij "kort" kan hebben maar gewoon op een dagelijkse/maandelijkse basis.

Zijn er mensen hier met een voltage van 1,8? Of hoger? Die ze dagelijks hebben draaien? Zo ja temps?

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Ik heb een tijdje 1.775 gedraait, maar mijn abit bord zakte altijd een beetje in. Met waterkoeling trouwens.

Verwijderd

1.7 a 1.75V is echt de max voor een C1...
Als je lang op 1.85V of hoger gaat draaien dan kun je een dode cpu verwachten..

Verwijderd

Ik denk dat e op 1,85 een jaar kunt doen hoor want volgens mij is ie standaart 1,525 ( die van mij volgens mij wel) en doe daar 3 volt erbij moet niet veel kwaad kunnen maar moet je wel een goeie koeling hebben,ennuh mijn P4 kan maar 1,47 volt hoger doet me moederbord het niet daardoor draait ie ook op 2490 Mhz :).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 21:33 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 December 2002 @ 21:19:
Ik denk dat e op 1,85 een jaar kunt doen hoor want volgens mij is ie standaart 1,525 ( die van mij volgens mij wel) en doe daar 3 volt erbij moet niet veel kwaad kunnen maar moet je wel een goeie koeling hebben,ennuh mijn P4 trekt maar 1,47 volt hoger krijg ik hem niet daardoor draait ie ook op 2490 Mhz :) .
Waar bazeer je dat op? Ik ken O-) een p4@2,5 die op 1,85V, na een paar maanden RC5 een }:O draaien, kuren kreeg: gaar.

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Ok, lang technisch verhaal verkorten en versimpelen voor leken:

Halfgeleider silicium is silicium met verontreiniging. Die verontreiniging wordt er bewust bijgedaan om silicium beter te laten geleiden, en om ermee te schakelen. (dicht, oneindige electrische weerstand, open, weinig weerstand.)

Jaag er teveel stroom door, en die verontreiniging gaat verplaatsen: diffusie. En om het erger te maken, diffusie gaat beter bij hogere temperaturen. (Dit is echt kort door de bocht, want dit is een heel verhaal over electronen, 'gaten', geleiding en dergelijke.) Komt erop neer dat bij teveel stroom er schade optreedt doordat er letterlijk gaten slaan in het silicium. Dit probleem noemen ze electromigration.

Het hele technische verhaal kan je hier lezen: http://www.csl.mete.metu.edu.tr/Electromigration/emig.htm

Er staan ook foto's bij, waarbij je duidelijk schade ziet aan de silicium sporen.

Intel (en trouwens, AMD en alle andere processorbakkers als HP, IBM, Motorola enz.) klokt/volt zijn processors zodanig dat ze onder normale condities 3 jaar lang full load overleven. Als jij V-core ineens meer dan 20% omhoog gooit op een 0,13 µ CPU hak je de levensduur een flink stuk korter. De gemiddelde levensduur wordt dan bijvoorbeeld een jaar @ full load. JOU probleem is echter dat het hier om een gemiddelde gaat. Als je mazzel hebt, dan zit jou CPU erboven, en leeft 'ie 2 jaar @ full load. Heb je pech ? Dan is 'ie na 3 maanden full load al dood.

Pffff, lange lap tekst. Conclusie: niet meer dan 10% overvolten, als je over 3 jaar nog je CPU wil gebruiken. Hoeft 'ie maar een jaartje mee, en neem je het risico voor een nog snellere dood voor lief ?? Dan is het jou feestje, dan kan je er wel 20% voltage extra opzetten.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Op de Intel site kan je in de tech docs lezen dat je je voltage niet hoger mag zetten dat 1,750 volt.. dus dit is je grens. Ga even naar www.intel.com en lees het maar na. Het zijn allemaal pdf files.

Suc6

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-02 09:28

Remi

Moo!

Zal ik je naam maar gelijk naar [Elite]Patser veranderen? Ik dacht dat jij al op de 3.1 ghz zat met je c1 stepping. ;)

• unfor
  • Laatst online: 14-02 12:02
mijn P4 2.4b C1 loopt 2700 op standard voltage. superstabiel, dagen/nachten aan etc.

Verwijderd

unfor schreef op 05 December 2002 @ 20:14:
mijn P4 2.4b C1 loopt 2700 op standard voltage. superstabiel, dagen/nachten aan etc.
Dat loopt elke 2.4 denk ik wel.....

Mijn 2.4 B stepping loopt nu met kast open, zonder koelers op voeding na, 2,9 GHz rockstable. Ik denk dat als mijn bende weer netjes in elkaar zit met extra koeling dat ik toch weer 3Ghz draai.

nieuws: "Sudden Northwood Death Syndrome" teistert overklokkers

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2002 00:17 ]

Pagina: 1