ik heb zojuist w2k server sp3 aangeschaft maar heb probleem is dat ie niet wil installeren. De harddisk is helemaal leeg (gewoon c:/format gedaan). Ik ga hem draaien op een Celeron 466mhz, 14 gb Maxtor 91366u4 (ultra ata 66). Maar hij geeft aan dat ie mijn harddisk niet herkent. Heb hem met MaxBlast II geconverteerd naar een NTFS (wat voor mijn gevoel veel te snel gebeurde).
. Iemand die mij kan helpen?
Voor de installatie van W2k hoeft je HDD niet gepartitioneerd/geformateerd te zijn, dus dat moet niets uitmaken. Wordt je HDD wel door je BIOS herkent?
Ach... Verwijder gewoon met een DOS bootflop en FDISK ff alle partities, daarna de install starten...
Forget your fears...
...and want to know more...
Verwijderd
Windows 2000 herkend je Ultra 66 controller niet. (En dus ook geen HD)
Je krijgt de optie tijdens de installatie om op F6 te drukken. Hiermee kan je andere onbekende (SCSI)controllers opgeven. Druk F6 en stop de diskette met je Ultra 66 drivers in de drive. De installatie zal je controller (en HD) herkennen en verder gaan met de installatie.
Lukt dit niet dan kan je altijd nog je HD in een normale IDE (als aanwezig) prikken, windows installeren en na de installatie de drivers installeren.
Suc6.
Je krijgt de optie tijdens de installatie om op F6 te drukken. Hiermee kan je andere onbekende (SCSI)controllers opgeven. Druk F6 en stop de diskette met je Ultra 66 drivers in de drive. De installatie zal je controller (en HD) herkennen en verder gaan met de installatie.
Lukt dit niet dan kan je altijd nog je HD in een normale IDE (als aanwezig) prikken, windows installeren en na de installatie de drivers installeren.
Suc6.
Ik zal het eens proberen! Hopelijk werkt ie nu wel! In ieder geval bedankt!
Nog een probleem:
heb net mijn hele maxtor 91366u4 HD low level geformatteerd en wil hier dus W2K server op gaan runnen. Partities gemaakt (NTFS) mbv MaxBlastII (wat overigens veel te snel gebeurde naar mijn gevoel). Bootdisks gemaakt (4). En daar gaat het fout. Aan het eind van de 4 diskette moet ik mijn Ultra 66 controller diskette erin gooien ,ant zoals bij een eerder topic moet dit bij mij, nou weer verder krijg ik opeens doodleuk een kolere blauw scherm met 90% bullshit maar wat duidelijk was dat er iets mis is met scsiport.sys ? Heeft iemand hier verstand van wat er aan de hand is?
Moederbord: Abit BE6-II
Processor: Intel Celeron 466
Heb overigens helemaal geen susci zooi erin zitten.
heb net mijn hele maxtor 91366u4 HD low level geformatteerd en wil hier dus W2K server op gaan runnen. Partities gemaakt (NTFS) mbv MaxBlastII (wat overigens veel te snel gebeurde naar mijn gevoel). Bootdisks gemaakt (4). En daar gaat het fout. Aan het eind van de 4 diskette moet ik mijn Ultra 66 controller diskette erin gooien ,ant zoals bij een eerder topic moet dit bij mij, nou weer verder krijg ik opeens doodleuk een kolere blauw scherm met 90% bullshit maar wat duidelijk was dat er iets mis is met scsiport.sys ? Heeft iemand hier verstand van wat er aan de hand is?
Moederbord: Abit BE6-II
Processor: Intel Celeron 466
Heb overigens helemaal geen susci zooi erin zitten.
Promise controller wordt als een SCSI device gezien door Windhoos. Vraag me niet waarom...
Waarschijnlijk heb je een rotte bootflop. Maak die eens opnieuw aan
Forget your fears...
...and want to know more...
Als je perse moet flamen op Microsoft, doe dat dan ergens andersAetje schreef op 04 december 2002 @ 12:02:
Promise controller wordt als een SCSI device gezien door Windhoos. Vraag me niet waarom...
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Verwijderd
Is het niet zo dat je w2k niet op een NTFS partitie kan installen, maar tijdens de install moet aangeven of die partitie al dan niet NTFS moet worden.topper007 schreef op 04 December 2002 @ 08:27:
........Partities gemaakt (NTFS) mbv MaxBlastII (wat overigens veel te snel gebeurde naar mijn gevoel). .......
Volgens mij zit er op een be6(-II) een highpoint (hpt 366) controller. Die zal je moeten downen op www.highpoint-tech.comAetje schreef op 04 December 2002 @ 12:02:
Humor moet je serieus nemen
Alle nt based os'en van MS zien IDE als scsi devices dus dat is gewoon normaal.
En je IDE HD Low level formateren????? niet echt verstandig.
maar idd de enige manier is zoals hierboven al beschreven door F6 in te drukken bij install en dan de drivers installeren.
werkt het niet dan aan je gewone ide controller hangen en installeren.
als het dan nog niet gaat moet het iets in je systeem zijn
En je IDE HD Low level formateren????? niet echt verstandig.
maar idd de enige manier is zoals hierboven al beschreven door F6 in te drukken bij install en dan de drivers installeren.
werkt het niet dan aan je gewone ide controller hangen en installeren.
als het dan nog niet gaat moet het iets in je systeem zijn
booten vanaf cd is meestal ook wel handig, geen problemen meer met een kappotte 4e bootflop ofzo 
mijn promise133 moest ik ook met f6 en meegelverdere driver diskette doen bij 2000p installatie,
als je het boot.ini bestandje begrijpt ga je ook inzien hoe het nu precies zit met scsi en ide hd aansturing
mijn promise133 moest ik ook met f6 en meegelverdere driver diskette doen bij 2000p installatie,
als je het boot.ini bestandje begrijpt ga je ook inzien hoe het nu precies zit met scsi en ide hd aansturing
ok bedankt in ieder geval, zal het eens gaan proberen!
Verwijderd
Ik heb precies de zelfde problemen gehad met installeren van Windows 2000 server. Herkend HD (Ultra66) niet, blauw scherm met vage text, NTLDR cannot be found, \ntkrnlmp.exe could not be loaded, enz.
Ik heb zoals je ook hebt gedaan een low level format gedaan op mijn HD (maxtor).
Dit heb ik gedaan d.m.v de tool Powermax. (Prima tool)
http://www.maxtor.com/en/support/downloads/powermax.htm
Goed lezen en doorloop alle stappen (kan dus even duren).
Vervolgens opstarten van CD-ROM (W2K) en installeren die hap.
Dus ik heb niet eerst schijf geparticioneerd en geformateerd.
Laat de schijf fomateren tijdens de installatie.
Dit was voor mij de enige manier om mijn instalatie goed te laten verlopen.
Misschien dat deze manier jou ook kan helpen.
Goodluck.
Ik heb zoals je ook hebt gedaan een low level format gedaan op mijn HD (maxtor).
Dit heb ik gedaan d.m.v de tool Powermax. (Prima tool)
http://www.maxtor.com/en/support/downloads/powermax.htm
Goed lezen en doorloop alle stappen (kan dus even duren).
Vervolgens opstarten van CD-ROM (W2K) en installeren die hap.
Dus ik heb niet eerst schijf geparticioneerd en geformateerd.
Laat de schijf fomateren tijdens de installatie.
Dit was voor mij de enige manier om mijn instalatie goed te laten verlopen.
Misschien dat deze manier jou ook kan helpen.
Goodluck.
Verwijderd
En inderdaad wat Spacy ook al zegt....
Probeer anders je Boot.ini bestand te wijzigen zodat je pc opstart vanaf de goeie controller.
Maybe this will help.
http://support.microsoft....aspx?scid=KB;en-us;q99743
Probeer anders je Boot.ini bestand te wijzigen zodat je pc opstart vanaf de goeie controller.
Maybe this will help.
http://support.microsoft....aspx?scid=KB;en-us;q99743
mp = multiproc ?ntkrnlmp.exe could not be loaded
En laat diskpart zelf de schijf partitioneren en formatteren.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Ik zal dat eens proberen om hem weer low level te formatteren!
Verwijderd
Pak het eens anders aan :topper007 schreef op 05 December 2002 @ 09:32:
Ik zal dat eens proberen om hem weer low level te formatteren!
- gooi partities weg
- start windows installatie vanaf cd
- druk op F6, plaats de goede driverdiskette met w2k drivers
- maak tijdens de installatie pas partities aan
Pagina: 1