Toon posts:

[Debian] IP toewijzen aan netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik heb debian draaien op een pc met 2 nic's. 1 realtek en 1 onboard (DEC 21040)

Debian heb ik geinstalleerd via FTP (via de realtek)

Tijdens de installatie heb ik voor beide netwerkkaarten een module geladen. Toen ik de module laadde voor de DEC (tulip) ging het lampje op de HUB meteen branden, goed nieuws dus, zou je denken....

Nadat debian helemaal geinstalleerd was en ik voor de eerste keer inlogde, gaf het ifconfig commando alleen de eth0 (realtek) en de lo weer...

In het interfaces bestand stond eth1 niet in, vandaar dat ie het niet deed. Ik eth1 toegevoegd aan het interfaces bestand-> netwerk gerestart-> ifconfig-> netjes staat ertussen.

Maar nu is het lampje op de hub uit.... ??

Ik verder proberen

Als ik het commando ifconfig eth1 192.168.0.1 up geef springt het lampje uit, geef ik het commando ifconfig eth1 down, gaat het lampje op de hub weer aan....

heel vaag allemaal, iemand een idee hoe verder?

Thx,

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
moet je in je dmesg (dmesg intikken en op enter drukken) ff checken of de driver niet toevallig allemaal errors geeft
en heb je in je interfaces file eth1 wel op auto staan? (dus een regeltje "auto eth1" er in staan?)

Maak je eigen poll

Verwijderd

Topicstarter
Dit staat in interfaces voor eht1:
auto eth1
iface eth1 inet static
address 192.168.0.1
netmask 255.255.255.0
network 192.168.0.0
broadcast 192.168.0.255
In dmesg kon ik geen fouten vinden.

Ik zal eens gaan kijken voor nieuwere driver

Verwijderd

Topicstarter
Het lag dus aan de driver,

Dus voor mensen die ook een DEC 21040 chip op hun netwerkkaart hebben, moet je in debian de de4x5 driver pakken, dan werkt het zonder problemen!

Topic kan dicht!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ok :)

Dit topic is gesloten.