Toon posts:

[gentoo 1.4 r2] Geen ondersteuning van de Xircom cardbus?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu van windows op mijn laptop af. :*) Nu heb ik er RedHat 8.0 op staan en na wat uiterlijke config is er goed mee te werken. Ik heb ook getracht Gentoo te installen maar daar liep ik al vast in den beginne. Mijn ethernet cardbus van Xircom (RE-10) werd niet ondersteunt. Ten minste de drivers waren niet op de cd te vinden. Ik heb de iso van de ftp site van de nluug.nl afgehaald. Ligt dit aan mijn cd of zijn er meer met dat probleem? Ik kon ook geen drivers downloaden. iig niet gevonden.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

http://www.intel.com/supp...040217503510488-prd38.htm
Zo te zien is het wel gesupport ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Doet de kaart het onder RedHat wel? Zo ja, dan kon Gentoo 'em simpelweg niet vinden... Ligt aan Gentoo. :P.

• koffiedrinker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-05 18:17

koffiedrinker

Archlinux werkt dagelijks

Al op het gentoo forum gekeken? Of gezocht?
Misschien kan deze thread je helpen.

Koffie werkt echt!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
de nieuwere install cd's hebben cardmgr erop staan, kan me niet voorstellen dat de cardbus het dan nog niet doet, hier doet (oke, deed ;)) ie het iig wel, maar de lapdoos waar de kaart in stak is stuk gegaan vanochtend....

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Verwijderd

Topicstarter
nee oke in de install guide staat dat pcmcia het moet doen en in het forum zijn er ook een aantal die dit probleem kennen.

Onder Redhat werkt alles naar behoren. En volgens Gentoo zou het ook moeten werken maar het lijkt wel of de drivers niet zijn geinclude. Maar ik begrijp dat er niet veel tweakers met gentoo bezig zijn. Juist cardmgr zou hem moeten herkennen maar dat doe ie niet :? .

• iKiddo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-05 22:06
Misschien moet je de drivers voor je kaart zelf opzoeken, hem op een tweede cdrom of een floppy zetten en naar je hdd zetten.

Verwijderd

op de nieuwste cd (livecd) staan inderdaad niet de drivers voor netwerk gebeuren... mbt tot de boot kernel voor de installatie...

maak zelf de boot cd opnieuw
of doe alles vanuit stage3 en compile de kernel en dan alles opnieuw....

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
of pak gewoon een 1.2 boot cd? want daar staan de drivers zowiezo wel op

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Pagina: 1