resonerende kast: gaat dit werken?

Pagina: 1
Acties:

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-07 12:02

s3mt3x

I choose not to know...

Topicstarter
Ik heb een Inwin Q500 kast (sliding motherboard tray) waarop een BP6 zit. Doordat er dus 2 koelers op die plank zitten resoneert het zaakje nogal. Ik heb het al een stuk minder kunnen krijgen door het allemaal goed strak in elkaar te zetten, maar helemaal weg gaat het niet. Ik ben dan weliswaar tweaker maar ik vind het gezoem van 4 fans voldoende om niet ook nog eens een metalen dreun erbij te hebben. Ik werk nl. thuis als grafisch/webdesigner en zit dus meer dan 8 uur per dag achter die PC. Nu dacht ik dat het misschien wel es kon helpen om het moederbord op rubber ringetjes te monteren om evt trillingen wat akoestisch te ontkoppelen van de mobo tray. Zou dit werken? Iemand ervaring ermee? Ik ga liever niet allerlei rotzooi in mn kast plakken voordat het ECHT nodig wordt. Ik wil liever eerst dit proberen. Iemand enig id?

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

• Atteman146
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:02
Heb hier niet echt ervaring mee, maar ik denk wel dat het zou kunnen werken.
Ik heb ook zo'n soort probleem gehad met de zijkant van m'n kast. Gewoon eff wat rubber op de plaatsen doen waar het rammelt en klaar :)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 06 november 2000 11:12 schreef Atteman het volgende:
Heb hier niet echt ervaring mee, maar ik denk wel dat het zou kunnen werken.
Ik heb ook zo'n soort probleem gehad met de zijkant van m'n kast. Gewoon eff wat rubber op de plaatsen doen waar het rammelt en klaar :)[/quote]Of zijkant vervangen voor Plexi-Winkel-etalage-ruit incl. rubbers

Kan je meteen zien waar het rammelt? ;)

Alex K

Verwijderd

Klein tipje : Kijk of verschillende lucktstromen van je fans niet met elkaar in aanraking komen. Dit geeft ook extra geluid. En dat er niets voor mag zitten is te begrijpen naar tuurlijk. ;)

• s3mt3x

s3mt3x

I choose not to know...

Topicstarter
Moet een van de schroeven contact maken met de montageplaat ivm aarding? Als ik hem nl. op deze manier isoleer dmv rubber, danneh....u get it. Niet dat ik bang ben voor dat beetjes stroom maar meer dat ik liever niet wil dat ie in de war raakt door zijn eigen lus :)

Verwijderd

Ja, zoiets moet werken.

Waar je voor moet zorgen is die speling die de tray heeft gevonden op te vullen met dempend materiaal, rubber ofzo, zo dat dat MoBo niet meer op die tree schud, die staat nl. ook in een sleuf met speling

Suuk-6:)

Verwijderd

Wat je ook kan doen is je fan's vastkitten (serieus) met siliconenkit, hittebestendig en bij elke doehetmaarzelfzaak te koop, je heb er maar weinig van nodig en is uistekend gedempt. Als je er niet teveel opsmeerd kan je het later zoweer verwijderen (fan tijdelijk vastzetten met plakband zolang de kit nog nat is)

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Stukjes dun karton tussen de tray en de rest persen.

Persoonlijk heb ik waterkoeling genomen op mijn BP6 vanwege de herrie die het ding met luchtkoeling maakte. Nu heb ik nog maar 1 fan in de computer zitten (voeding)

Herman
www.waterkoeling.nl

Verwijderd

Tis heel makkelijk, gewoon iets zwaars aam de zijwanden van je kast hangen, je hebt wel van die zelfplakkende loodplaatjes!
Doen ze in auto's ook wel..

• s3mt3x

s3mt3x

I choose not to know...

Topicstarter
Wel ik ben voor mijn eigen optie gegaan. Hij staat nu op rubber ringetjes op 1 schroef na die op een koperen spacer stond. Laat ik die maar niet isoleren dacht ik. Hij zit nu weer in elkaar en als ik mijn hand op de backplate leg voel ik hem nog wel een beetje resoneren maar niet zo erg meer. Maar vooral: ik hoor hem niet meer resoneren. Vanavond gaat de kap erop en dan zullen we zien of ie die ook met rust gaat laten. Zoals men wellicht weet zitten de procfans op een BP6 recht tegenover de voeding, die natuurlijk ook een fan heeft. Die luchtstromen komen elkaar vast wel tegen, maar ik denk dat de resonantie meer veroorzaakt wordt door de procfans die in/uit fase met elkaar draaien dan door luchtstromen die elkaar tegenkomen in de case. In de tussentijd: so far, so good, so what :)

Pagina: 1