Toon posts:

Aopen AX6C-L

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een moederbord gekocht op de hcc beurs.een Aopen AX6C-L met 820 chipset van intel.
ik wil er rimm geheugen voor kopen maar men raadt dit me af, omdat volgens hen geen stabiel moederbord is en uit de handel is genomen . Heeft iemand ervaring met dit moederbord ??? :*)

• Merlin T
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-08 20:26
Nou, ik heb geen ervaring met dit moederbord. Maar wel met de i820 chipset. Ik had een ASUS P3C2000. Die i820 chipset is echt waardeloos. Hij is totaal niet stabiel en omdat de FSB van je processor maar 133MHz is heeft Rambus ook weinig zin. Ik heb dit moederbord dan ook teruggestuurd. Je kunt beter de nieuwere i815 chipset nemen met gewoon SD-RAM, dat is goedkoper en het totaal is wat sneller en zeker veel stabieler.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
An sich is het een prima stabiele chipset, probleem was voornamelijk de memory translator hub (om PC133/100 met deze chipset te laten werken zoals de Asus P3C 2000) en dat er niet meer dan twee RIMM's gebruikt konden worden, drie RIMM's (de initiële Intel specs) zorgden idd voor instabiliteit. Verder was deze chipset totaal overbodig omdat het geheugen destijds absurd duur was (een 128MB PC800 RIMM voor 1000 gulden :/ ) en je er qua performance geen flikker mee opschoot t.o.v. de i440BX met goedkoop SDRAM. Ik zou zeggen verpatsen dat ding want om daar PC800 voor te kopen is ondanks de sterk gedaalde prijs nog steeds enigszins zonde.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.