[PS2] Shooter-games, muis en toetsenbord?

Pagina: 1
Acties:

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:40

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Volgens mijn mening spelen shooter-games als het beste met de muis en eigenlijk een toetsenbord. Is dat er ook voor de PS2? En wordt het ook door spelen ondersteund? Want gamepad is echt vreselijk daarvoor?

TNX! :)

Verwijderd

Daarom moet je shooters op PC spelen :)

volgens mij zijn er wel toetsenborden en muizen voor de PS2 te krijgen trouwens, maar ik zou het niet durven zweren. Als ik iets NIET speel op console dat zijn het wel FPS en RTS games, daar is een PC veel beter voor.

• gulie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
/*off topic /*
voor PS2 comen er veel meer RTS uit :'(
/* on topic /*

maar de FPS zijn voor de PS2 zo gemaakt dat je ze better met een gamepad kan spellen.
helaas is het niet optiemaal en grijg je zoms het efect als het datn voor de PC versijnt het helemaal niet meer te besteuren is :+
al is het is nog niet zo erch al starwarse star fichter als je die op de PC speelt heb je een PS2 gamepad clone nodig om het nogh een betje te kunnen spellen })

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

Verwijderd

Mee eens, ik heb demo's van Allied Assault en Timesplitters 2 gespeeld op mijn PS2. Maar ik krijg het niet voor elkaar met de controller. FPS moet je inderdaad met een muis en toetsenbord spellen.

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-10-2025
De PS2 heeft 2 USB poorten, dus je kunt een muis en toetsenbord aansluiten (en dat werkt ook FYI), maar er zijn maar weinig games die daar ook gebruik van kunnen maken. Dus je zult 't op de console toch met de controller moeten doen, alhoewel het systeem toch wel verbeterd is in de loop der jaren. Vroeger liep je met de D-pad en moest je omhoog en omlaag kijken met de schouderknoppen. Dat werkt natuurlijk voor geen meter. Tegenwoordig gebruik je de linker analoge stick voor lopen en strafen, de rechter analoge stick voor het richten, en de schouderknoppen voor het schieten, jumpen, etc. 't Is lang niet zo precies als met muis en toetsenbord, en naar mijn mening werkt 't nog wel eens verwarrend, maar je kunt eraan wennen, en het werkt op zich wel.

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:40

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Maar het is dus niet mogelijk... Jammer, zit niet voor niks USB op. En er worden ook muizen voor gemaakt, toetsenbord weet ik niet.

Gewone logitech muis doet niks trouwens.
Pagina: 1