Gisteren na een maand of 8 mijn HD geformatteerd. Eerst met fdisk de partities verwijderd en weer aangemaakt en daarna geformatteerd. Voor de format had ik zowel winME als winXP als dualboot op de pc staan maar nu wilde ik alleen XP installeren. Tijdens de setup kom ik in het scherm waar ik normaal gesproken de schijf kies waar ik XP op wil hebben maar dit keer kon ik geen schijf kiezen. "Cannot acces hard disk drive" of iets dergelijks stond er. Het kwam er iig op neer dat XP weigerde te installeren. Toen nogmaals de setup gestart maar weer hetzelfde probleem. Omdat ik toch wat met mijn computer moet kunnen doen heb ik de windows ME maar in de cd lade gelegd en die kan ik dus wel gewoon installeren, helemaal geen problemen gehad.
In windows ME probeerde ik daarna partition magic op te starten om te kijken of het probleem daarmee te verhelpen is maar partition magic (versie 8 ) weigert dienst.
init failed: Error 50
Read fault
Daar kan ik op het moment dus ook niks mee.
Uit pure wanhoop wilde ik proberen de boel met fdisk proberen te fixen maar ook dat programma weigert nu dienst. Na de vraag of ik de ondersteuning voor grote schijven in wil schakelen (die ik met ja beantwoord) krijg ik onder in het scherm "fout bij het lezen van de harde schijf" te zien en sta ik weer in dos.
Het gekke is dus dat windowsME probleemloos draait en ik verder alles wel kan doen. Ik moet echter windowsXP op de schijf hebben staan en dat lukt me dus niet.
Is er nog iets te redden of moet ik gaan denken aan het aanschaffen van een nieuwe HD zodat ik XP er weer op kan zetten.
In windows ME probeerde ik daarna partition magic op te starten om te kijken of het probleem daarmee te verhelpen is maar partition magic (versie 8 ) weigert dienst.
init failed: Error 50
Read fault
Daar kan ik op het moment dus ook niks mee.
Uit pure wanhoop wilde ik proberen de boel met fdisk proberen te fixen maar ook dat programma weigert nu dienst. Na de vraag of ik de ondersteuning voor grote schijven in wil schakelen (die ik met ja beantwoord) krijg ik onder in het scherm "fout bij het lezen van de harde schijf" te zien en sta ik weer in dos.
Het gekke is dus dat windowsME probleemloos draait en ik verder alles wel kan doen. Ik moet echter windowsXP op de schijf hebben staan en dat lukt me dus niet.
Is er nog iets te redden of moet ik gaan denken aan het aanschaffen van een nieuwe HD zodat ik XP er weer op kan zetten.