P2 cooler op Viper 2 --> een goed idee?

Pagina: 1
Acties:

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Ik ben nog totaal niet thuis in het OC-en maar wil er wel thuis in worden, kortom, ik ben een N00b in dit soort dingen anyway, mijn verhaal.

Het zijn 2 puntjes eigelijk.

Ik heb een oude Celly 500 en die krijg ik niet OC'd, bij het verzetten van de MP van 7.5 --> 8 blijft hij in de BIOS 7.5 aangeven. Heb nog wat dingen geprobeerd maar blijft op 7.5 staan :? . en bij het verzetten van de FSB krijg ik een zwart beeld, cooling loopt wel maar beeld blijft zwart.
Ik heb al een beetje gesearched maar nix tot resultaat. Iemand

In die kast van de celly zit ook een VIPER 2, daarop heb ik een simpele coolermaster P1 cooling gezet, ff schroeven :) is dit verstandig en kan ik daar iets van progressie mee boeken?

Specs,

Jetway J-993AN
Intel Celeron 500
256MB SDram
Viper 2
SB 5.1 live

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• vacuumcleaner
vacuumcleaner schreef op 02 December 2002 @ 19:15:
Ik ben nog totaal niet thuis in het OC-en maar wil er wel thuis in worden, kortom, ik ben een N00b in dit soort dingen anyway, mijn verhaal.

Ik heb een oude Celly 500 en die krijg ik niet OC'd, bij het verzetten van de MP van 7.5 --> 8 blijft hij in de BIOS 7.5 aangeven. Heb nog wat dingen geprobeerd maar blijft op 7.5 staan :? . en bij het verzetten van de FSB krijg ik een zwart beeld, cooling loopt wel maar beeld blijft zwart.

In die kast van de celly zit ook een VIPER 2, daarop heb ik een simpele coolermaster P1 cooling gezet, ff schroeven :) is dit verstandig en kan ik daar iets van progressie mee boeken?

Specs,

Jetway J-993AN
Intel Celeron 500
256MB SDram
Viper 2
SB 5.1 live
:edit: titel hoort dus P1 cooler te zijn, oeps

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• MadMod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 10:57
vacuumcleaner schreef op 02 December 2002 @ 19:15:

Specs,

Jetway J-993AN
Intel Celeron 500
256MB SDram
Viper 2
SB 5.1 live
intels zijn mp locked, dus dat kan je wel vergeten, enige mannier is dan je fsb omhoog ...

zorg voor goede koeling en zet je voltage wat hoger, haal eventueel wat insteekkaarten eruit (sblife, netwerkkaarjes enz enz) probeer het dan nog eens... :)

Verwijderd

Vergeet het maar met je JETWAY bordje
dit zijn geen overclock monsters....
en die cellie van toen gaan wel rap in het vragen van de benodige voltage van het overclocken....

• vacuumcleaner
MadMod schreef op 02 December 2002 @ 20:26:
[...]

intels zijn mp locked, dus dat kan je wel vergeten, enige mannier is dan je fsb omhoog ...

zorg voor goede koeling en zet je voltage wat hoger, haal eventueel wat insteekkaarten eruit (sblife, netwerkkaarjes enz enz) probeer het dan nog eens... :)
Kan het zijn dat mijn geheugen het niet trekt? Misschien heb ik 66Mhz geheugen.
Mijn FSB staat nl op 66, dus als ik die verhoog dan trekt dat ram het niet.

In totaal dus
2 x 64 @ 66Mhz
1 x 128 @ 133 Mhz --> later bij gekocht

just a thought......

[ Voor 8% gewijzigd door vacuumcleaner op 02-12-2002 23:34 ]