Toon posts:

mail groter als attachment?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik verstuur net een mail met een attachment van 4,5MB erbij. Nou krijg ik van norton antivirus de melding dat de mail groter is dan 5,5 MB?

Dus ik ga eens kijken bij de eigenschappen van die mail en nu blijkt dat bericht 6270kb te zijn, dus 6,2Mb. Ik kan het verschil van bijna 2Mb niet verklaren, er stond ook maar een regel of 5 tekst bij dus dat kan het ook niet zijn.

Hoe kan dit?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 18:54:
6270kb te zijn, dus 6,2Mb.

Hoe kan dit?
Hier ga je de fout in (niet dat het zoveel uitmaakt in dit geval), maar in byte wordt niet met 1000 tallen gewerkt.
Dit wil zeggen 1kiloByte is niet 1000Byte, dit is 1024Byte. Nu maakt deze rekenfout in jou probleem niet echt wat uit (0,1mb), maar ik wilde het toch even melden. :Y)

Probeer je soms een file te mailen die gecompressed staat op een NTFS file system ?
Als je dan bij de eigenschappen van de file kijkt dan zie je namelijk een verschil in grootte van de file en grootte van de file op de disk, dit zou deze 2 mb kunnen verklaren.

Verwijderd

Een binary attachment wordt altijd ong. 30% groter...conversie naar 7bits ipv 8bits ofzo.

• BitProcessor
  • Laatst online: 08-08 23:47
Komt door base64 of uuencode codering van binaries

Het mail-protocol opzich ondersteunt geen binaries, dus moet alles omgezet worden naar een (combinatie) van lettertekens.

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:25

BCC

MIME :)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• BitProcessor
  • Laatst online: 08-08 23:47
Kan ook, is een reeks uitbreidingen dit het mogelijk gemaakt hebben om zaken, andere dan tekst, in je mail te hangen.

UUEncode
MIME

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Het ligt aan de wijze waarop de mail verstuurd wordt. Mail kent geen compressie technieken en een attachment aan een mail wordt geconverteerd tot een voor e-mail begrijpbaar formaat. Dit is een universeel formaat wat door alle mail programma's wordt begrepen. Je kunt in mail programma's kiezen tussen "Mime" en "UUencode". Ik weet het verschil tussen die 2 niet direct.

Het verschil in groote is dus puur dat de complete mail in een ander bestandsformaat wordt aangeboden aan het internet. Zeker met gecomprimeerde bestanden (zoals MP3, Zip, etc) kan een mailtje flink uitdijen als het verzonden wordt.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1