Toon posts:

Ramsinks, onbegonnen werk

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik wil die ramsinks van m'n msi geforce 3 halen, nu zeggen sommige doe 't met flosdraad, onbegonnen werk! Ben d'r een tijdje mee bezig geweest, niet te doen 8)7 Hoe kan ik in godsnaam ramsinks loshalen? Dit is het persoon in kwestie: http://www.nedlinux.nl/~woutert/pics/IMG_1611.jpg

En neen, d'r zitten geen pinnetjes voor die ramsinks, hoe haal ik die dingen los >:)

Verwijderd

Met zo'n dun afbreekstanleyachtigmesje (galgje?) proberen er onder te komen en het dan los te wrikken (voorzichtig)
(soms van te voren je videokaart goed ingepakt in de vriezer leggen, zodat ze daarna makkelijker loskomen)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 18:46 ]

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Je kan hem ook in de diepvries leggen, en zo kun je makkelijker de cooler eraf halen.
Worked for me.

(Dit bovenstaande geschied geheel voor eigen rekening :+)

WOEI @ HCC TUX :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 18:45:
Met zo'n dun afbreekstanleyachtigmesje (galgje?) proberen er onder te komen en het dan los te wrikken (voorzichtig)
(soms van te voren je videokaart goed ingepakt in de vriezer leggen, zodat ze daarna makkelijker loskomen)
condens enzo dan :P

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

als je hem in de vriezer doet.
dan wel in zo'n antistatisch zakje, en helemaal luchtdicht/waterdicht verpakken..
dus goed dicht tapen.

Verwijderd

Topicstarter
Argh, die koeler kan ik d'r wel afdrukken met die ramsinks, een hell!!! D'r moet koelpasta tussen:(

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik 'm vacuum in de vriezer leg, kan ik ze d'r zo afhalen? En hoe maak ik ze daarna weer vast?

Verwijderd

Schroevendraaier ertussen. Die dingen heb je er zo af man. Zit vaak nog met tape vast ook. Zorg dat je niet uischiet, het kaartje kan best wat hebben hoor.
Ramsinks geplakt met AS adhesive..das pas naar! Maar ook die krijg je eraf! Gewoon met een tangetje en rukken maar 8)7 In de vriezer leggen helpt idd wel wat ja, maar het is niet zo dat ze er zo ff af gaan.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 18:49:
Dus als ik 'm vacuum in de vriezer leg, kan ik ze d'r zo afhalen? En hoe maak ik ze daarna weer vast?
nouja, zo eraf halen, tis niet zo dat ze eraf vallen.
als die uit de vriezer komt. tik tegenaan geven, dan zouden ze los moeten komen.

vastmaken doe jet met thermal adhesive (zoals ze nu waarschijnlijk ook vast zitten)

of met koelpasta en in de hoekjes secondenlijm

[ Voor 24% gewijzigd door job op 02-12-2002 18:59 ]

Verwijderd

Je hoeft em niet vacuum in de vriezer te leggen hoor, hij zal binnen een paar uur niet helemaal in het ijs verpakt raken. Je kan em zo weer afdrogen, geen probleem.

Je kan ook de sink verwarmen en dan voorzichtig heen en weer draaien totdat het loslaat.

Kan je ook zo vinden met de search.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 21:35:
Je hoeft em niet vacuum in de vriezer te leggen hoor, hij zal binnen een paar uur niet helemaal in het ijs verpakt raken. Je kan em zo weer afdrogen, geen probleem.

Je kan ook de sink verwarmen en dan voorzichtig heen en weer draaien totdat het loslaat.

Kan je ook zo vinden met de search.
Water op een videokaart een paar uur en dat er vervolgens weer afhalen... klinkt behoorlijk ongeloofwaardig dat dat slim is...

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
De meeste computer onderdelen kunnen uitstekend tegen water zolang je maar lang genoeg wacht (laten drogen) voordat je er weer stroom op zet.

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Marv schreef op 02 December 2002 @ 22:28:
De meeste computer onderdelen kunnen uitstekend tegen water zolang je maar lang genoeg wacht (laten drogen) voordat je er weer stroom op zet.
Op stage gehad: Computer vol met water en Potaarde |:( hij deed het na een uurtje ofzow wel weer, maarja wie zet er nou een plant op een pc |:( :P

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:58

sapphire

Die-hard pruts0r

leuk idee voor een case-mod :p de plantenbak case

Gabriël AM5

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Als je ze beetpakt met een tangetje en tegelijker tijd een klein beetje trekt en draait.
Dan zal het langzaam aan loskomen.....doe dit echter voorzichtig.

Hem luchtdicht verpakt in de vriezer leggen heeft helemaal geen zin.
Want wanneer je hem uit de verpakking haalt dan zal er vocht uit de warmere lucht
condenseren op het veel koudere materiaal van de videokaart.

Meestal zitten deze ramsinks gelijmd met een stukje gelijdende tape....en dan is het op bovenomschreven manier wel te verwijderen....probeer echter niet teveel druk in éénkeer uit te oefenen op de sinks.

Je kunt er ook een creditcard langs leggen, zodatje niets beschadigt en daar kun je dan een schroevendraaiertje op laten steunen, waarmee je langzaam wat druk uitoefent op de onderkant van de ramsinks.
Óók dit vereist wat geduldig werk en niet teveel druk in één keer.
Langzaam geeft meer resultaat en je hebt er iets meer controle over.

Ik ga liever voor de manier met het tangetje....je voelt zelf wel wanneer hij loskomt
en of je teveel druk uitoefent.
Zolang je maar een draaiende beweging met een trekkende beweging combineert.

Succes. en wees voorzichtig. ;)

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Dit soort topics zijn wel terug te vinden via de search..

Maargoed, je hebt nu genoeg advies gehad, dus ik denk dat het wel moet lukken zo..
succes.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.