Geen CLONE bij Nview

Pagina: 1
Acties:

• kuru1234
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-01-2022

kuru1234

Morphineman

Topicstarter
Apparatuur: asus ti 4200 (64 mb) op Gigabyte 7vrxp
1e monitor op DVI uitgang (via D/A convertorplug)
2e monitor op VGA uitgang
TV via SCART op SVHS aansluiting (5 pins, via 7 naar 5 pins convertorplug)

Doel: ik wil elk moment het 2e beeldscherm kunnen wisselen tussen 2e monitor (horizontal span, voor een brede desktop) en TV (clone, voor de films)

Probleem :
sinds vandaag kan ik niet meer CLONE view gebruiken (met TV als 2e scherm). Als ik op apply klik, knippert alles een keer maar daarna schiet ie dus weer terug (naar single monitor view of horizontal span). CLONE lukt dan ook niet meer met de analoge monitor als 2e scherm. Horizontal span lukt nog wel (zowel met tv als monitor). Opvallend is dat ik tijdens dit probleem ook niet meer de resolutie kan veranderen van de 2e beeldbuis (bij tv of monitor).

Ik heb al eens opniew de detonator geinstalleerd en alle kabels eruit getrokken en opnieuw opgestart. Daarmee kon ik wel weer CLONE gebruiken op de TV, maar zodra ik ook maar een keer Horizontal span op de monitor gebruikte kon ik niet meer terug naar CLONE.

Wat is hier aan de hand ?

Marco

Gigabyte7VRXP KT333, XP2000, Asus Ti 4200 4mb, maxtor 80G 7200, fujitsu 40 G 5400, philipscdrw, pioneer DVD.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
heb ongeveer hetzelfde probleem :(
heb er al een topic over lopen in Area 61
maar helaas nog geen oplossing

mijn TV-out doet het wel met clonen
maar divx, xvid, svcd e.d. niet

[ Voor 37% gewijzigd door Crash op 02-12-2002 18:59 ]

• kuru1234

kuru1234

Morphineman

Topicstarter
misschien rare vraag, hoe kom ik op area 61 ? a-61.com lijkt het niet te zijn....

Gigabyte7VRXP KT333, XP2000, Asus Ti 4200 4mb, maxtor 80G 7200, fujitsu 40 G 5400, philipscdrw, pioneer DVD.

• Crash
  • Nu online
kuru1234 schreef op 02 december 2002 @ 20:59:
misschien rare vraag, hoe kom ik op area 61 ? a-61.com lijkt het niet te zijn....
area 61 is ook een subfora hier,
kunnen alleen de users op die hier al langer rondhangen
naar toegang vragen helpt niet
mocht er daar een oplossing komen (die ik niet verwacht) dan post ik het gelijk hier :)

• kuru1234

kuru1234

Morphineman

Topicstarter
wat is precies jouw probleem dan ?

• Crash
  • Nu online
mijn TV-out werkt dus wel, maar zodra er een videofragment afgespeeld moet worden zie ik dit alleen op mijn monitor :(
(of dit nu divx, mpeg, xvid, of avi is)
en ik wil beeld op mijn monitor en TV

drivers opnieuw installeren hielp niet, nieuwste nimo-codec e.d. ook niet :(

iemand enig idee waarom mijn TV-Out maar 'half' werkt :?
ik heb dus wel beeld op mijn TV, maar als ik een film start zie ik alleen grijs :(
mijn videokaart is trouwens een GeForce 4 Ti 4600 van Asus

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

same problem hier, ook een asus GeForce 4 Ti 4600 trouwens. Standard (dualview) werkt niet met een TV?? Of zou dat ook moeten werken?
alleen Horizontal span werkt bij mij met de tv alleen ziet t beeld er niet uit terwijl t met tv-tool er wél een stuk beter uit ziet, aleen kan ik dan m'n monitor weer niet gebruiken omdat die dan op zwart gaat. :(

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Verwijderd

Ik heb de ati maar ik denk dat ik weet wat is.Ga naar insteling vidiokaart via eigenschapen
ga naar advanced klik op geforce.okay nu kan je clone aanzeten is je monitor primary tv
secondery okay.ga naar de insteling rechts naar beneden aankliken tot je iets met vidiooverlay ziet.klik staat op instel scherm TV overlay uit zet dit aan toepassen klaar.
In je menu staat over TV vidio overlay moet aan staan dan kryght je op tv film kan je op
computer iets anders doen

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

idd uncleee, zoiets bleek t te zijn. alleen heb je de hele cloon funtie niet eens nodig.
gewoon de tv aansluiten en herstarten. dan ziet hij hem als 2e monitor en heb je dat hele nview niet nodig. de Overlay functie is echt geweldig, werkt perfect!

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:44

Smoonshine

Feyenoord!!

Volgens mij hebben de nieuwere detonator drivers (40+) problemen met clone view. Ik had precies hetzelfde probleem en heb nu weer de 30.82 drivers. Daarmee doet de clone view het wel goed.

uhm...

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:14
bij mij is clone helemaal pleitte sinds ik dual monitor draai. Maar ik raad je aan om powerdvd dan als video afspeelproggie te gebruiken. Die kan op de secundaire monitor wel fullscreen itt wmp. Je laat je bedienings paneel dan op monitor 1, zet de fullscreen aan op monitor 2, en switcht dan op tv over, waardoor je monitor 2 zal uitgaan.

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:53
Ben erachter dat bij mij alleen de wqhl(ofzoiets) dus officiele versie bij mij dubbelview etc geeft, mischien eens de officiele drivers proberen?

no comment

Pagina: 1