De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !
Als ik met outlook berichten ophaal van mijn hotmail account krijg ik ze ook dubbel binnen, maar na ongeveer 1 a 2 minuten verwijdert outlook automatisch het dubbele mailtje.
telnet jouwpop3server.nl (poort 110)
user[spatie]user[enter]
pass[spatie]password[enter]
stat[enter]
als het goed is geeft het eerste getal aan hoeveel berichten op de server staan
als het totaal van beide servers gelijk is aan het aantal mailtjes wat je ontvangt is er niks mis met je outlook
ik vermoed dat je server nog niet de tijd heeft gehad ....om alle mail te deleten na de eerste ophaal aktie
(het is tenslotte hetzelfde account wat je gebruikt (user)
ik zou het gewoon 1 keer binnenhalen dus ..........
[ Voor 26% gewijzigd door Fish op 02-12-2002 19:40 ]
Verwijderd
ik zit er nu ongeveer al 2 maanden mee, dus ik denk dat dat het probleem niet is.fish schreef op 02 december 2002 @ 19:37:
controleer eens wat op je mailserver staat
user[spatie]user[enter]
stat[enter]
als het totaal van beide servers gelijk is aan het aantal mailtjes wat je ontvangt is er niks mis met je outlook
ik vermoed dat je server nog niet de tijd heeft gehad ....om alle mail te deleten na de eerste ophaal aktie
het kan ook zijn dat je voor één account de instelling do not remove mail from server o.i.d hebt aanstaan
en daarna ga je het voor het 2e (eigenlijk het zelfde) profiel ook binnenhalen ....
Heb op die manier ook wel eens alles dubbel gekregen geloof ik.
dubbelpost
[ Voor 90% gewijzigd door oVRoM op 02-12-2002 22:13 ]
Dan heb je gewoon een alias dusreuzekind schreef op 02 december 2002 @ 19:26:
de login en het password is hetzelfde, alleen voor de @ staat wat anders.
Edit: Precies wat fish zegt dus
[ Voor 10% gewijzigd door oVRoM op 02-12-2002 22:14 ]
NielsHarley schreef op 02 December 2002 @ 18:59:
ik heb het zelfde probleem met outlook onder xp.
Als ik met outlook berichten ophaal van mijn hotmail account krijg ik ze ook dubbel binnen, maar na ongeveer 1 a 2 minuten verwijdert outlook automatisch het dubbele mailtje.
Dat is volgens mij wel een bekend probleem bij hotmail. Ik heb het zelf ook vaak. De enige oplossing die ik tot nu toe heb gehad was om tijdens het binnenhalen van de mail nog niet het postvak in van hotmail te openen. Een andere mogenlijkheid is om alleen de onderwerpen op te halen. (Die heb ik sinds kort aan staan. Moet nu op spatie drukken voordat de inhoud wordt gedownload. Dat heb ik gedaan om die irritante spam bevestigings plaatjes in die mails niet te hoeven downloaden. Kan toch aan het onderwerp wel zien of iets werkelijk voor mij was.)
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
als ik telnet open, en ik probeer een verbinding te maken met pop.planet.nl lukt het niet?!fish schreef op 02 December 2002 @ 19:37:
controleer eens wat op je mailserver staat
user[spatie]user[enter]
stat[enter]
Gebruik je wel poort 110?reuzekind schreef op 03 december 2002 @ 07:25:
[...]
als ik telnet open, en ik probeer een verbinding te maken met pop.planet.nl lukt het niet?!
1
| telnet pop.planet.nl 110 |
Maar waarom zou je het proberen? Als je 2x de zelfde gebruikersnaam & wachtwoord hebt, dan is het logisch dat je twee keer het zelfde gaat zien.
Geef gewoon bij een van de twee accounts aan dat 'ie die niet moet checken, of zet leave mail on server uit.