Toon posts:

Balloontips in XP Pro, kunnen die wel uit ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Je kent ze wel, die gele tekstvenstertjes die bij je muisaanwijzer verschijnen wanneer je deze even laat rusten op een knop of menufunktie.
Nou begin ik een beetje gek te worden van al die overbodige informatievenstertjes en besloot om deze uit te schakelen.
Dus ik dook in TFS van Tweakers.net maar vond geen oplossing.
Tweakguides boden ook geen oplossing, de beschreven methoden werken niet.
Ook aan een uitgebreide zoektoch met Google kwam een einde zonder een oplossing te vinden.

Wie o wie weet hier een oplossing voor.

Het gaat om de Balloontips in Windows XP Professional SP1.

En neen, het idee om in het register 'EnableBalloonTips=DWORD:0' in te voeren helpt niet.

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 08:14
Download X-setup en er is bijna niets meer wat je niet kan aanpassen :)

Mijn fotografie en videografie

Verwijderd

Topicstarter
Kan het ook zonder programma ?
Door middel van een paar strings in het register bijvoorbeeld ?

Ik heb gisteren ook zo'n script proggie geprobeerd maar helaas zonder resultaat.

:?

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Zoek eens op tooltips ipv balloontips? Ballontips zijn misschien die dingen van "new hardware detected" en "New updates available" in je systray.

Die dingetjes die jij bedoelt zijn echter TOOLtips.

Human Bobby

• theXE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-06 21:14
Xsetup veranderd de strings in je reg. je kan hem gewoon er weer af gooien daarna....
nergens geen last van...

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Die balloontips zijn idd zwaar irri...
DWZ: opzich wel handig, maar waarom gaan die dingen niet na 10-25 seconden gewoon weer weg :?
Zwaar irritant dat je ze steeds moet wegklikken :(

Is daar nix voor? een timer oid :?

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Verwijderd

Weet iemand dan hoe ik de kleur van die balloontips kan veranderen in windows 2000? Ik heb op school gezien dat ze zwart waren met witte tekst. _/-\o_

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 18:45:
Weet iemand dan hoe ik de kleur van die balloontips kan veranderen in windows 2000? Ik heb op school gezien dat ze zwart waren met witte tekst. _/-\o_
das echt basic, djeez

rechtermuis bureaublad - eigenschappen - appearances - tooltip

Windows XP : rechtermuis bureaublad - eigenschappen - appearances - advanced - tooltip

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 18:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
theXE schreef op 02 december 2002 @ 18:43:
Xsetup veranderd de strings in je reg. je kan hem gewoon er weer af gooien daarna....
nergens geen last van...
Dat klopt wel, maar ook weer niet :)

Alle aanpassingen die ik eerder handmatig heb gedaan zullen dan weer veranderd worden omdat ik die niet heb aangevinkt in dat proggie.
En om nou uit te zoeken welke tweaks ik heb gedaan om ze vervolgen in dat proggie nog eens aan te vinken lijkt me niets :)

Weet iemand die strings niet toevallig ?

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:19
Om de tekstballonnen te verbannen, opent u HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\MICROSOFT\WINDOWS\CURRENTVERSION\EXPLORER\ADVANCED. Creer een nieuwe DWORD-waarde met de naam EnableBalloonTips en 0x00000000. U bent verlost van die irritante ballonnetjes!

Mijn Flickr; Sony A7iii

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 08:14
Alle aanpassingen die ik eerder handmatig heb gedaan zullen dan weer veranderd worden omdat ik die niet heb aangevinkt in dat proggie.
:? Nee nee, alle instellingen die je eerder hebt gedaan blijven gewoon intact. Je verandert natuurlijk alleen wat je in x-setup aangeeft verder niks.

Mijn fotografie en videografie

Verwijderd

Topicstarter
Ikmattie: ik bedoelde eigenlijk 'Tooltips' en niet BalloonTips . . evengoed bedankt :)

Oke K7of9, ik ga het proberen.
(Nadat ik heb gewerkt want ik moet nu weg :( )

Verwijderd

Topicstarter
Maar helaas, ook het programma X-Setup biedt geen oplossing .
Ik zie bijv. nog steeds 'klik hier om te beginnen' als ik met de muisaanwijzer over het startmenu ga.

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bestond hier geen heel handige site voor, zoals de Windows Registry Guide (formerly RegEdit.com)?

Expanding the inexpandable

Verwijderd

Topicstarter
Zelf op winguides.com heb ik geen oplossing kunnen vinden.

Het moet toch te doen zijn ?

Als ik met de muisaanwijzer over de taakbalk ga zie ik zelfs dit topic in een tooltip.

Ik ga er steeds meer zien :P

• Viking Kvinne
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:42

Viking Kvinne

🏳️‍🌈🇳🇴🏳️‍⚧️

Die tooltips een ander kleurtje geven werkt wel ok but....... Let wel op dat als het fontkleurtje op wit of zo zet dat bij sommige proggies dingen onlees worden..bv Imesh heeft onderin een balk met uploads speed ed. en dat maakt gebruik van jouw keuze qua fontkleur dusse........

❤️ 🇳🇴 ᛗᚨᚱᛁᚲᚨ

Pagina: 1