Toon posts:

[proftpd] anonymous user toegang geven tot 1 bestandstype ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
is het mogelijk om in proftpd een user alleen toegang te geven tot 1 bestandtype?

ik zou graag een anonymous user willen maken die alleen toegang heeft tot de
directory "~server/files" en alleen files van het type ".dem" kan zien en
downloaden(/lezen).

ik kan hier echter niets over vinden op google, got search of in proftpd documentatie.

Verwijderd

Kun je niet alle .dem files chownen op een user? En dat je die user dan laat inloggen ?

Verwijderd

Euhm de dir opnemen in het anonymous block, zorgen dat de fysieke rechten goed staan en beter in de documentatie (directive lijst) kijken :?

(hint: het begint met "hide" )

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een UnrealTournament server draaien en wil dat mensen via de ftp demo's kunnen downloaden. de UT-server maakt dus .dem files en ik wil dat ftp users alleen die .dem files kunnen downloaden

Verwijderd

Ja, maar heb je nu al iets gedaan met mijn opmerkingen? Daarmee moet je er toch echt wel uit kunnen komen lijkt me zo.

Vreemde opmerking misschien hoor, maar waarom dan niet een dir maken binnen je ftp-chroot voor normale system-users, daar al die dem-files in gooien en vervolgens zorgen dat het anonymous deel chroot naar die nieuwe directory?

Zit je qua rechten en instellingen voor proftpd ook een heel stuk makkelijker.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:43
Inderdaad, extensies boeien Linux nooit zo...gewoon een aparte dir maken en daar wat rechten op geven.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nu ff die documentatie aan het lezen nelske.

maar over je tweede tip,
die .dem files worden door de server gegenereerd en in een map gezet met allerlei system files van de ut server. ik wil niet dat users andere files uit die map kunnen zien/lezen. maar het is ook geen doen als ik iedere keer die .dem files naar een aparte directory moet kopieeren. dan kan ik iedere dag gaan controleren of er nieuwe .dem files zijn en ze gaan zitten kopieeren.

ik ga nu ff documentatie zoeken over dat hide files
(en dan niet http://www.proftpd.org/do...config_ref_HideFiles.html ) want daar staat alleen maar FIXFIXFIX :P)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:43
Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 18:49:
[...]Dan kan ik iedere dag gaan controleren of er nieuwe .dem files zijn en ze gaan zitten kopieeren.

cron?

Verwijderd

Topicstarter
is dat niet erg omslachtig ?

het gemakkelijkste is, naar mijn idee, om gewoon de ftp user acces te geven tot alle .dem files. dan hoef ik alleen maar mijn proftpd.conf aan te passen en klaar.

ik heb echter nog geen goede voorbeelden/documentatie hiervan kunnen vinden, want ik zie op iedere pagina die directive list staan met alleen FIX FIX FIX als beschrijving :/

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 12:04

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Als je met cron een simpel move of copy commando doet ben je er toch ook?

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat er geen andere oplossing is dan het met een cron move te doen.

maar omdat ik het fijn vind om na een match zo snel mogelijk de demo te downloaden
wil ik graag om het kwartier een cron uitvoeren die alle .dem files verplaatst.

neemt dit veel cpu/ram in beslag ? is dit een zware belasting op het systeem ? zo ja,
om de hoeveel tijd zal ik die cron laten uitvoeren dan ?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een scriptje gemaakt die ik door cron om de 15 minuten laat uitvoeren;
code:
1
2
3
4
5
6
#!/bin/sh
cd /home/server/UT/System
for ut_demo in `ls *.dem|cut -d. -f1`
do
mv $ut_demo.dem /home/server/ftp/utdemos/$ut_demo.dem
done

bedankt voor de hulp, ik geloof dat het probleem opgelost is :)

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 21:58:
[...]
neemt dit veel cpu/ram in beslag ? is dit een zware belasting op het systeem ? zo ja,
om de hoeveel tijd zal ik die cron laten uitvoeren dan ?
Nauwelijks, ten eerste heeft cron zo goed als geen rekentijd nodig, ten tweede zal het maar een heel klein scriptje zijn, wat in de meeste gevallen met een ls en een grep klaar is en af en toe nog een cp of mv doet, weinig werk voor een beetje computer, en dat is die hoop ik als je er een gameserver op draait. Je kan dit cronjobje dus makkelijk om het kwartier laten draaien, als je wilt ook om de 5 minuten. Het zal erg weinig extra load betekenen

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Pagina: 1