[PHP] Verbinden met online MySQL server

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:09

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Ik heb een mooie site gebouwd met alles er op en er aan, en die staat nu online. Die site heeft php en mysql support en is helemaal geconfigged. Het probleem is alleen dat ik niet kan verbinden met die mysql server (tenminste.. dat is de foutmelding die ik krijg). Of het nu aan user/pass ligt of aan een fout adres weet ik niet, aagezien die melding bij een van die fouten altijd hetzelfde is.

Ik heb de volgende variabelen nodig:
server (server waar de mysql server te vinden is)
username (lijkt me duidelijk)
password (deze ook wel)
dbname (database naam)

Als ik als www.<servernaam>.com invul en als user/pass dezelfde gebruik waarmee ik zelf mysql geconfigged heb werkt het niet.

Als ik heel GoT afzoek naar 'php' vind ik 1 match.. dus de search is niet helemaal lekker (heb ik vaker... volgens mij ligt het niet aan wat ik intik, hij vindt gewoon nix), vandaar een verse topic.

Lokaal werkt alles prima met localhost etc. ,alleen online dus niet, aangezien ik daar geen ervaring mee heb :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:54
ik begrijp hieruit dat de database niet op de zelfde server staat als de php bestanden?
als dat zo is kan het best zijn dat de database server geen verbindingen wilt toestaan van een andere server, in dit geval de webserver waar de php bestanden op staan

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Dat zou een beetje spijtig zijn. Het is een totaalpakket van clearhost(.co.uk) waarbij zowel php support als een mysql database geleverd wordt. Het lijkt me logisch als ik dan ook een verbinding kan maken met die mysql server... wat zou ik er anders mee willen doen :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.<servernaam>.com ?
is dat het db addres? lijkt mezelf.. alst op dezelfde server staat gebrijk lovalhost.. anders het addres dat je van je provider hebt gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:54
Kaastosti schreef op 02 December 2002 @ 18:04:
Dat zou een beetje spijtig zijn. Het is een totaalpakket van clearhost(.co.uk) waarbij zowel php support als een mysql database geleverd wordt. Het lijkt me logisch als ik dan ook een verbinding kan maken met die mysql server... wat zou ik er anders mee willen doen :)
en localhost heb je al geprobeerd neem ik aan?

[misschien domme vraag]wrom mail je trouwens niet gewoon ff de host??[/misschien domme vraag]

[ Voor 11% gewijzigd door Speedener op 02-12-2002 18:08 ]

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
omg.. het was te simpel.. ik dacht zelf inderdaad ook aan localhost, maar dat wilde niet (omdat ik via leech FTP zat te editten en dit niet, zoals met Flash FXP, automatisch geupload wordt). Nu ik 'm wel geupload heb werkt alles spontaan :)

* Kaastosti slaat zichzelf voor z'n kop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 10:29

Apache

amateur software devver

offtopic:
zoiezo is zoeken naar 'php' nooit nuttig, een search dient nu net om dingen voor je te vinden, als je op 'php' zoekt kan je zelf nog manueel topics gaan doorlopen.
Er is nu ook de externe omega search die je kan gebruiken.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Ik weet 't, maar die search vind ik niet prettig werken... die standaard t.net search deed het altijd prima. Tot de 'upgrade' iig, want sindsdien heb ik vaak dat er niets gevonden wordt... terwijl ik toch heel zeker weet dan woorden als Chello, verbinding en bijv. php nogal veel gebruikt worden :)

Pagina: 1