[dvd] Digitale uitgang noodzaak voor DD,DTS?

Pagina: 1
Acties:

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Topicstarter
IK heb een Pioneer 106s dvd speler in mijn pc. Nu ga ik binnenkort waarschijnlijk een Marantz SR-7200 Receiver kopen. Ik heb nog geen Geluidskaart met digitale uitgang, maar op mijn dvd speler zit deze dus ook niet. Is deze nodig?
Als geluidskaart wou ik de nieuwe Terratec Aureon 5.1 Sky kopen, is deze goed voor mijn receiver/dvd combo? Welk type aansluiting kan ik het beste gebruiken?

Edit: PC en receiver komen in verschillende kamers, dus de digitale kabel moet erg lang worden. 10meter. Is dit duur?

[ Voor 14% gewijzigd door Audi_S2 op 02-12-2002 17:48 ]

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:34
Dit lijken mij typisch vragen die je ook met de search had kunnen vinden, maar goed:
Als je wilt dat de Marantz DD en DTS signalen decodeert, dan heb je een geluidskaart met SP/DIF uitgang nodig. Terratec bouwt leuke kaartjes, goed genoeg indien je de digitale aansluiting gebruikt. Gebruik je de decoder op de geluidskaart, dan zal het niet makkelijk zijn een geluidskaart te vinden die een betere decoder heeft dan de Marantz. Mijn advies derhalve: laat het decodeer werk over aan je Marantz. Voor de digitale connectie tussen mijn pc en mijn receiver gebruik ik een 10m stereo tulp kabel van 7,50, waarvan ik dan slechts 1 kabeltje gebruik. Werkt prima! Wil je het met een toslink doen dan wordt het erg prijzig denk ik (meer dan 40,- voor 10m toslink).

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
Prince_of_Darkness schreef op 03 december 2002 @ 08:27:
Dit lijken mij typisch vragen die je ook met de search had kunnen vinden, maar goed:
Als je wilt dat de Marantz DD en DTS signalen decodeert, dan heb je een geluidskaart met SP/DIF uitgang nodig. Terratec bouwt leuke kaartjes, goed genoeg indien je de digitale aansluiting gebruikt. Gebruik je de decoder op de geluidskaart, dan zal het niet makkelijk zijn een geluidskaart te vinden die een betere decoder heeft dan de Marantz. Mijn advies derhalve: laat het decodeer werk over aan je Marantz. Voor de digitale connectie tussen mijn pc en mijn receiver gebruik ik een 10m stereo tulp kabel van 7,50, waarvan ik dan slechts 1 kabeltje gebruik. Werkt prima! Wil je het met een toslink doen dan wordt het erg prijzig denk ik (meer dan 40,- voor 10m toslink).
Thnx, maar heb ik ook een digitaal kabeltje nodig tussen mijn dvd en geluidskaart?

Verwijderd

Ja, maar dit is een standaard 2 draads kabeltje (S/PDIF) die je zowat bij elke PC-boer kunt krijgen. Het duurste (gezien kabels) zijn de digitale kabel van je geluidskaart richting de receiver.
Trouwens: Prince_of_Darkness heeft mazzel dat zijn gewone kabel lukt, want de digitale uitgang moet gebalanceerde kabel hebben van 75 Ohm. Je kunt prima zo'n video-composite kabel gebruiken (niet te duur en gebalanceerd).

Ter info: TOSlink is een optische kabel.

Cheers,

EiSl

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2002 12:59 ]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:49

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ik zou geen optische kabel nemen, het maakt voor de kaliteit niets uit en is nog 'ns veel duurder dan een stukje coax kabel (75 Ohm).

enneh... EiSl... waarom is een video composite kabel gebalanceerd..? Het is juist niet gebalanceerd...

Alles kan stuk.

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:34
Audi_S2 schreef op 03 december 2002 @ 12:13:
Thnx, maar heb ik ook een digitaal kabeltje nodig tussen mijn dvd en geluidskaart?
Nee, hoewel dat wel kan (zie bericht hierboven). sp/dif data kan ook gewoon via de flatcable over de pci bus naar de geluidskaart.

• Audi_S2

Audi_S2

Topicstarter
Prince_of_Darkness schreef op 03 December 2002 @ 14:51:
[...]

Nee, hoewel dat wel kan (zie bericht hierboven). sp/dif data kan ook gewoon via de flatcable over de pci bus naar de geluidskaart.
oke dan, want die pioneer heeft geen digi-out. :)

Pagina: 1