Verwijderd
Dan doe je nix verkeerd denk ik. Ik heb namelijk hetzelfde probleem maar dat vind ik niet erg. Maakt mij niet uit hoeveel herrie mijn computer maakt. Als ik maar lekker kan overclocken.
Ga naar Configure > Advanced > Selecteer Asus ..... bij het pulldownmenu > Dan zie je bij mij 3 fans, 1 cpu, 2 case en 3 case.
Bij de cpu fan staat de verdeler op : 2
Bij de case fan 1 staat de verdeler op : 8
Bij de case fan 2 staat de verdeler op : 8
De verdeler kan je veranderen door op de betreffende fan te klikken en dan met het Set to pulldownmenu te veranderen.
Als je de verdeler verander moet je wel rechtsonder remember it aanvinken.
Dan OK en kijken of de rpm's een beetje kloppen
Flying High!
Lijkt mij ook, deel het maar door 8 dan is het nog steeds erg hoog volgens mijPlaagje schreef op 02 December 2002 @ 17:59:
heb alle combinaties al geprobeert maar werkt nog niet, hij geeft nog steeds aan dat ze op 337000 rmp draaiendat lijkt me toch wat aan de hoge kant
337000 / 8 = 42125
[ Voor 1% gewijzigd door Graham op 02-12-2002 18:02 . Reden: emote ]
Paar mogelijkheden. Ten eerste: heb je je fans wel op je mobo zelf aangesloten? Dus niet alleen het rpm draadje, maar ook stroomvoorziening?
Verder kan het zijn dat je mobo het gewoon niet ondersteunt, of alleen een paar sloten. Mijn mobo heeft 6 fan aansluitingen, waarvan er 4 ook voltage terug kunnen zetten. Raar maar waar
//edit
Is dat zo? Heb hier ook nog ergens een ouwe Asus liggen (P3b-F), meende toch dat die wel verschillende snelheden aankon... Oach, koop dan ook een echt mamaplankje!
[ Voor 17% gewijzigd door FragFrog op 02-12-2002 23:28 ]
Je hebt gelijk verkeerd gelezen maar....FragFrog schreef op 02 December 2002 @ 19:23:
Volgens mij bedoelt de topicstarter niet dat de snelheid niet lijkt te kloppen, maar dat de fans niet langzamer gaan
Paar mogelijkheden. Ten eerste: heb je je fans wel op je mobo zelf aangesloten? Dus niet alleen het rpm draadje, maar ook stroomvoorziening?
Verder kan het zijn dat je mobo het gewoon niet ondersteunt, of alleen een paar sloten. Mijn mobo heeft 6 fan aansluitingen, waarvan er 4 ook voltage terug kunnen zetten. Raar maar waar
Is wel leuk en zo om ze langzamer te laten lopen maar omdat asus één control chip er voor gebruikt kun je dus niet de ene fan harder laten lopen en de andere langzamer. Ze lopen allemaal 100% als ze op 100 % staan en 50 % als ze op 50 %staan.
[ Voor 3% gewijzigd door Graham op 02-12-2002 20:23 ]
Verwijderd
ik kan hier niet vinden dat de kt133 chipset wordt ondersteund.
misschien had je dat zelf beter eerst kunnen opzoeken voordat je aan de slag gaat met zon programma, laat staan hier post.