Toon posts:

[NES]hoe werkt de zapper

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
tijdje terug had ik de scope voor de snes gekocht en het deed me weer terug denken aan de NES(die ik niet meer heb). En dan vooral de ZAPPER.
Maar nu ik er over na denk. Hoe werkt dat ding? kijk er zit een draad aan maar geen receive kastje(scope like)
Hoe bepaalt de Zapper nou de plaats? ik weet veel van electronica maar dit was wel ff na denken.

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 17:30:
ik weet veel van electronica maar dit was wel ff na denken.
Je weet het dus zelf al?

Nee sorry ik weet het ook niet... ben ook best benieuwd.. ik heb ook een nes gehad :*)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

volgens mij kijkt hij welke kleur hij raakt. En omdat alle kleinduiven bij duckhunt grijs waren, wist hij dat als je iets grijs raakte dat je raak schoot. Volgens mij zat het zo in elkaar :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 17:35 ]

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 17:34:
volgens mij kijkt hij welke kleur hij raakt, omdat alle kleinduiven bij duckhunt grijs waren, wist hij dat als je iets grijs raakte dat je raak was. Volgens mij zat het zo in elkaar :)
Maar je had ook een boompje... als ze daarachter zaten en je schoot dan waren ze ook dood geloof ik.

Edit: dat was dus met die eenden en niet met kleiduiven.

[ Voor 8% gewijzigd door Marv op 02-12-2002 17:35 ]

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

nee als ze achter de boom zaten raakte je ze niet hoor als ik t me goed herinner

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-01 22:15

bAdmuTs

mAzE

Ik gloof dat zodra je schoot werd et beeld heel snel zwart en de kleiduif wit ofzoiets en zodra je lasertje dak herkende was et raak, zoiets gloof ik

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Verwijderd

Topicstarter
Dus in theorie kan je gewoon een vel papier(zelfde als de eende kleur) pakken en daar op schieten?

• pep_82
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-01 17:00
Als je schiet wordt het scherm zwart gemaakt, behalve op de plaats waar de eend zit. Dit wordt wit. De zapper leest het contrast en vertaalt dit naar een hit of geen hit. Deze vraag is btw al tig keer voorbij gekomen.

Verwijderd

is een simpele fotocell die dit doet dus.
Op het werk hebben we er wel eens 1 nagemaakt

Verwijderd

Kun je zo'n ding aansluiten op je pc, met een speciale interface of zo, en dan Maddog Mcrae spelen _/-\o_

• BlubberZwijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025
maar waarom werkt dit niet op een 100hz tv dan?

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-01 22:03

Glorificationer426

come we hero rush yes?

BlubberZwijn schreef op 02 december 2002 @ 18:11:
maar waarom werkt dit niet op een 100hz tv dan?
omdat het zwarte scherm met 60hz langer op je beeld blijft dan met 100hz (denk ik)

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Er is ook een andere methode.

Ongeveer hetzelfde, maar daar word gekeken waneer er een signaal word opgevangen, en tegelijk word gekeken waar de computer is met het refreshen van het scherm. Er kan dan bepaald worden op welke plek er word gemikt zonder dat het scherm van kleur veranderd.
Dit zorgt er ook voor dat je niet kan cheaten door op een papiertje te richten.

Er staat een leuk stukje over op www.howstuffworks.com en in de search van GoT/Google is dit ook al vaak langsgeweest

Verwijderd

Glorificationer schreef op 02 december 2002 @ 19:56:
[...]

omdat het zwarte scherm met 60hz langer op je beeld blijft dan met 100hz (denk ik)
True True :)

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:07

steveman

Comfortabel ten onder

dit lijkt me juist niet waar, want de nes weet stuurt gewoon gedurende een bepaalde tijd een zwart scherm met een wit dingetje door, dit is onafhankelijk van de frequentie van de tv.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Pagina: 1