low res high speed webcam gezocht

Pagina: 1
Acties:

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
ik zoek een webcam met een hoge framerate en een resolutie van [u]maximaal 320 * 240[/u] dit mag echt niet hoger zijn, of het moet zonder gebruik van de webcam softwere lager kunnen draaien (dat moet dan ergens in de firmware of drivers o.i.d. instelbaar zijn dus)

ik ben al langs de sites van philips, trust, logitech geweest, maar het festein begint tegenwoordig al op 352 x 288 (100K) pixel resolutie, wal al te hoog is. bij funprice en xenon wisten ze niet of je met de driver de res kon instellen (en ik als webcam leek ook niet) het liefst heb ik een camera met een 5 mm lens omdat de software daar beter mee werkt

het is voor een headtracking programma dat ik tijdens het vliegen in il-2 wil gebruiken. homepage van programma
Video Camera requirements
30 Frames per second (FPS).
20 FPS is acceptable, but 30 FPS is needed for smooth operation.
* ocf81 wil dus min. 30 fps
Resolution below 320x240. The optimal resolution is 128X96.
weet iemand toevallig nog een modelletje wat aan deze eisen voldoet? het liefst koop ik toch iets nieuws, maar ik kan dus niks vinden.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!

Verwijderd

Ik kan je helaas niet verderhelpen, maar wel heb ik een vraag: Is het niet best wel lastig als jij naar links kijkt en je monitor staat recht voor je, dan zie je toch niet eens dat je computer mooi meekijkt??

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 17:35 ]

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 01:26
ik kan gewoon alles instelen hoor op mijn phillips webcam, ik heb de vesta pro, ja dat eitje van hun, met ccd sensor.

Tis idd wel via de software die er bij zit.

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:31

Nakebod

Nope.

maar het festein begint tegenwoordig al op 352 x 288 (100K) pixel resolutie
Zowat iedere webcam kan je de resolutie wijzigen, voor zover ik weet.
In ieder geval mijn beide Logitechs (Quickcam Express (Oud model) en Quickcam Zoom doen aan 352*288 standaard, en Philips ToUcam Pro stanaard 320*240.

Edit: de philips heft fps van 60, maximaal, maar over algemeen haal je dat niet, en die quickcam zoom geloof ik ook.

[ Voor 17% gewijzigd door Nakebod op 02-12-2002 17:37 ]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Jij bent zo iemand die lastige vragen stelt in de winkel :P
(nee werk niet bij genoemde bedrijven, wel ergens anders ;))

Alle cams kunnen tegenwoordig wel 30fps aan op zo'n lage resolutie,
de vraag is meer of de cam een dermate lage resolutie aankan. Zelf
weet ik van de Creative Webcam 2 in ieder geval zeker dat hij dit ondersteund.

Je zal het dus wat meer bij de oudere cams moeten gaan zoeken :)

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 17:34:
Ik kan je helaas niet verderhelpen, maar wel heb ik een vraag: Is het niet best wel lastig als jij naar links kijkt en je monitor staat recht voor je, dan zie je toch niet eens dat je computer mooi meekijkt??
je hoeft niet heel veel op zij te kijken als je je muissnelheid op schroeft.

er is ook iits dat track IR heet en dat is top of the range op dit gebied, maar ide kost 80 euro + shipping uit belgië. ik ben dus op zoek naar iets wat goedkoper is.
Caesartje schreef op 02 december 2002 @ 17:35:
Jij bent zo iemand die lastige vragen stelt in de winkel :P
(nee werk niet bij genoemde bedrijven, wel ergens anders ;))

Alle cams kunnen tegenwoordig wel 30fps aan op zo'n lage resolutie,
de vraag is meer of de cam een dermate lage resolutie aankan. Zelf
weet ik van de Creative Webcam 2 in ieder geval zeker dat hij dit ondersteund.

Je zal het dus wat meer bij de oudere cams moeten gaan zoeken :)
ja soms kan ik die ppl echt ff flink staan naaien als ik daar zin in heb, maar meestal kan ik er zelf wel uit komen, en is het gesprek met de verkoper meer van 1x mobo zus en zo, 2x dat ram reepje etc. alleen weet ik dus geen snars van webcams :)

dat ik het bij de oudere cams moest geen zoeken dacht ik al

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-08 02:22

The Wrecker

Networking Rulez

offtopic:
OW hey Ceasar jij ook hier?

Anyway, die reso word vaak in het programma bepaald dat je draait. Dus instelbaar. Probeer een cam te lenen van iemand met een hogere res en kijk een hoe het daar mee gaat. Beetje vreemd dat je onder die resolutie moet zitten (ja heb 't gezien) aangezien tegenwoordig die reso niet echt meer standaard is.

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
ik dank dat het zo is omdat het programma dan sneller kan bepalen waar je heen wijst doordat er minder pixels geanalyseerd moeten worden. ik ehb net een webcam geleend die erg langzaam bleek te zijn en toch altijd weer terugvalt op 640. (medion MD9308. eentje die dus niet meer op de lijst staat)

btw, onder de 15 fps doet dat proggie het dus niet

edit:

ben net aan de slag gegaan met die camera, maar na wat gefiddel ben er achter gekomen dat ie het wel in kan stellen. maar camera snelheid is dus echt cruciaal voor een beetje goede werking. zijn er nog goedkope camera's die een beetje snel willen gaan? (±30-40 euro o.i.d.? anders kan ik beter aan de TrackIR)

[ Voor 33% gewijzigd door ocf81 op 02-12-2002 18:16 ]

© ocf81 1981-infinity

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
The_Wrecker schreef op 02 December 2002 @ 17:51:
offtopic:
OW hey Ceasar jij ook hier?

Anyway, die reso word vaak in het programma bepaald dat je draait. Dus instelbaar. Probeer een cam te lenen van iemand met een hogere res en kijk een hoe het daar mee gaat. Beetje vreemd dat je onder die resolutie moet zitten (ja heb 't gezien) aangezien tegenwoordig die reso niet echt meer standaard is.
Caesar of Caesartje DAMNIT! :'(

En ja, je weet nooit waar je me tegenkomt hier >:) B)

Overigens moet de controller in je cam natuurlijk wel die resolutie ondersteunen,
daar kan je natuurlijk wel vanaf wijken, maar dat zal dan geemuleerd moeten
worden...

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
is er nog aan andere fabrikant die high speed webcams produceert? die philips dingen zijn wel aardig duur. ik heb dus gemerkt dat 30 fps echt een minimum requirement is, en ik vrees dat de meeste 30 fps'ers het niet aan kunnen

[ Voor 40% gewijzigd door ocf81 op 03-12-2002 00:12 ]

© ocf81 1981-infinity

Verwijderd

PsYgHo schreef op 02 december 2002 @ 17:34:
ik kan gewoon alles instelen hoor op mijn phillips webcam, ik heb de vesta pro, ja dat eitje van hun, met ccd sensor.

Tis idd wel via de software die er bij zit.
Wouk zeggen ja! Mijn Vesta Pro kan dat ook echt vet makkelijk :+

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:25
Ik kan bij mij Spyc@m 100 :X mijn video input gewoon instellen op cif ( 352x 288) of op sif( 320x 240) en daarnaast ook nog een stel extra video bla.
Hij draait met een TWAIN driver dus hij is in verschillende programma's bruikbaar zonder nieuwe drivers te installeren (dus ook in een programma als Fotoshop is hij bruikbaar)

Taal fouten inbegrepen ;)

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
is ie een beetje snel en kan ie ook op ongeveer 128X96 draaien met minimaal 30 fps?

© ocf81 1981-infinity

Verwijderd

ik heb een Aiptek Hypervcam fun....
Draaid op 30 fps en kan bijna alle resoluties aan via wat voor software dan ook !
Enkel zie ik dat hij volgens mij niet meer te verkrijgen is :s

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
30 fps volgens de spec of in het echt? ik ben dus op zoek naar een camera die min 30 fps gewoon haalt.

btw, weet je toevallig welke chip erin zit en of die ook in andere camera's zit?

© ocf81 1981-infinity

Verwijderd

euhm kijk even op www.aiptek.de daar staan er een paar op of .com

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
die doet maar 15, but thanks anyways

[ Voor 39% gewijzigd door ocf81 op 03-12-2002 23:51 ]

© ocf81 1981-infinity

Verwijderd

ocf81 schreef op 03 december 2002 @ 14:17:
30 fps volgens de spec of in het echt? ik ben dus op zoek naar een camera die min 30 fps gewoon haalt.

btw, weet je toevallig welke chip erin zit en of die ook in andere camera's zit?
Neem die philips met 60fps. Is in te stellen op reso die jij wil. En haalt dus in praktijk rond de 45. (eigen ervaring)

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Lijkt me dat je net zo goed de TrackIr kunt kopen, je moet de software voor tracking met een webcam ook nog kopen. En al met al ben je dan bijna net zo duur uit. Ik las ook wat nadelen zoals omgevingslicht wat de tracking beinvloed.

Ik heb de il2-tracks afgespeeld met de webcam tracking software en het zag er wel erg goed uit!

Verwijderd

ocf81 schreef op 03 December 2002 @ 23:50:
die doet maar 15, but thanks anyways
hmmm heb je wel de fun versie ?
Als ik hem test komt hij rond de 34 a 35 fps ! terwijl je meestal idd gewent ben als er 30 fps opstaat dat je de 25 of 24 haalt :P

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
idd, je omgevingslicht is heel belangrijk. ik heb nu dus een bout cam die net 15 haalt, en als ik dan alle lichten uit zet, behalve een sterke lamp die richting muur achter monitor staat, dan pakt ie het net als ik een papiertje met een zwart vlak met grote witte stip op mijn hoofd doe. maar een tocucam xs is maar 40 euro, en TrackIR is €149 in NL, geen 80 zoals ik eerder zei. ik haalde 2 producten door elkaar) maar track ir werkt wel beter naar het schijnt. (zucht dan meer weer doorsparen :( )

edit:

de oude XS (720k) is dus 40 euro. Die andere 60 fps'er is 90 euro :(

[ Voor 9% gewijzigd door ocf81 op 04-12-2002 16:24 ]

© ocf81 1981-infinity

Pagina: 1