Ik heb vandaag mijn philips brander vervangen voor een aopen crw4850. Ik heb m netjes geinstalleerd en bios en apparatenbeheer herkennen beide de drive. Mijn enigste probleem is dat burn-proggies hem niet herkennen. Ik heb de proggies geuninstalled en opnieuw geinstalled maar nog niks. Ik vroeg me af of iemand dit probleem heeft gehad......ik heb btw winxp
Waarom komen deze topics zo veel voor?
Tip: Lees de Faq, zoek ffies op dingen als: brander niet herkend en geef aan wat je al zelf geprobeerd hebt..
Oplossing: Brand programma's updaten
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
IDD, vaak weet oude software niets van nieuw branders...rara hoe kan dat
Ik heb aspi driver geinstalled en nero en cd rwin de nieuwste updates gebruikt. Maar het schijnt gewoon niet te lukken met de aopen crw4850. Hij wordt gewoon nog niet ondersteund blijkbaar. Wat denken jullie kan ik dan maar beter een iets ouder model aanschaffen.
Verwijderd
Master -Slave instellingen goed staan ? Meestal als de brander als secondary slave staat ingesteld naar een hdd, dan ziet de pc hem niet.. probeer eens als secondary master in te stellen..
Misschien is het handig om te vermelden welke brandproggie je gebruikt en in welke versie?
Je gaf aan het begin al aan dat in systeembeheer je brander gewoon voor kwam en dat het alleen je brandprroggie was die em niet zag...dan moet het dus aan je brandproggie liggen...
Je gaf aan het begin al aan dat in systeembeheer je brander gewoon voor kwam en dat het alleen je brandprroggie was die em niet zag...dan moet het dus aan je brandproggie liggen...
Nee, ik heb m als secondary master staan en winxp herkent m wel. Het zijn de programmas die m niet herkennen. Ik ben nu bv gewoon via mediaplayer een cd'tje aan het burnen. Maar zowel cdrwin 3.9b als nero 5.5 nog wat (de nieuwste update) werken niet. Nero herkent m als brander, maar alleen op 12 speed en nero herkent m helemaal niet. T zou waarschijnlijk aan de ondersteuning van de proggies voor mijn writer kunnen zijn. Maar niemand zou weten hoe ik die ondersteuning als nog kan krijgen?
Verwijderd schreef op 03 December 2002 @ 15:04:
Nero herkent m als brander, maar alleen op 12 speed en nero herkent m helemaal niet.
Is wel even belangrijk welke versie je precies hebt...
Mocht nero 'm nou wel herkennen en maar op 12 speed willen branden, dan kan dat ook aan je CD-R's liggen... je brander kijkt nml. wat voor media erin zit en bepaald op wat voor snelheid er maxiamaal gebrand kan worden.
Hier voor zijn vaak voor nieuwere CD-R's weer frimware upgrades te krijgen van de fabrikant van de writer..
OH > OM
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Probeer Clone CD eens en kijk effe welke versie van Nero je hebt.
Kun je vinden op deze manier: Ga naar Nero > Help > About Nero > Daar staat een nr. dat moet je hier effe posten
Kun je vinden op deze manier: Ga naar Nero > Help > About Nero > Daar staat een nr. dat moet je hier effe posten
Maar wat je hier zei? Wat bedoel je nou? Als nero 'm nou herkent is het toch goed? Dan ligt die snelheid alleen nog waarschijnlijk an de type cd-r's die je gebruiktVerwijderd schreef op 03 December 2002 @ 15:04:
Nero herkent m als brander, maar alleen op 12 speed en nero herkent m helemaal niet.
sorry ik bedoel dat cdrwin m helemaal niet herkend. Dat van die 12 speed ligt idd aan de cd-r. Ik heb gemaild met memo systems, daar heb ik m gehaald, en die zeggen dat deze brander nog niet door aopen wordt ondersteund. Daarom ga ik m ook inruilen tegen de 40 speed versie, die wordt wel ondersteund......
Is het mogelijk om de firmware te vevangen met die van een 40 speed brander. Of werkt het heel anders.
Pagina: 1