[ATI R8500] 3D mark ok, in games lage fps

Pagina: 1
Acties:

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07 18:31
gegroet,

mijn probleem :

-In CS fps drops naar de 40fps @ 1152x786,
-Morrowind schokt eigenlijk best wel erg @ 1152x786
-UT2k3 doet het eigenlijk wel redelijk @ 1152x786 maar zodra ik
ermee online ga spelen en er een stuk of 5 mensen in me beeld staan gaat het de verkeerde kant op met me FPS.
- Lage 3dmark??? in tegenstelling 9231 ofzoiets vind ik aardig hoog op std. settings ( met die overclock )

Nu heb ik zover ik weet het meeste al geprobeerd o.a. :
Overclock naar 285/285 ( Radeon 8500 250/250 std. )
Overclock naar 11.5x138 FSB ( hoger ga ik niet ivm. temp. 45stressed)
Via4in1 4.43 en AGP via hardware driver 4.30.
Ati Drivers 6166 en control panel 3027.

Mijn systeem :
AMD XP 1800+
512DDRam cas2.5 @ 2.0
MSI k7t266 pro2.0 ( 6380 2.0 )
Ati radeon 8500 64mb
Creative Audigy! + inspire 5300. ( stocked drivers. )
2x40BG maxtor 7200rpm
CTX 19" monitor
Realtech 8319 10/100mbit NIC
( belangrijkste )

Misschien dat hier iemand er een oplossing voor weet
anders weet ik het ook niet meer misschien is dit wel gewoon voor een systeem zoals dit, ik hoop dat toch iemand mij kan helpen. Een vriend van mij die een Geforce 4 mx440 heeft de snelste MX versie zei hij. Die haalt wel gewoon altijd 99.9Fps op 1280x960 zegt hij, alleen midde in de rook haalt hij rond de 85 FPS.

PS.
Ik heb dit met opzet niet in het grote radeon topic geplaatst omdat het daar alleen nog maar over de 9xxx series gaat. tevens ging het posten niet helemaal naar wens.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:26

job

je zou kunnen testen of je videokaart een conflict heeft met een van je andere kaarten.
rop dus al je pci kaarten uit je mobo.

kijk of dat verbeterd?
zo ja, alle kaarten een voor een weer terugstoppen en kijken wanneer het fout gaat.

je zou ook die videokaart in een andere pc kunnen testen, misschien dat het wel aan de kaart ligt.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:52

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Heb ook Ati.. speel alles > 50fps @ 1280x1024@32b.. misschien DoomIII niet
XP1600+@1500Mhz, 512mb cl2 zooi ddr gedoe en verder weinig speciaals..
Misschien is je config gewoon gefucked.. maak er is een nieuwe installatie naast je huidige om mee te kutten en onthoud je huidige settings voor deze bestaande installatie (heb je altijd iets wat werkt) en dan klooien.. alle kaarten eruit, IRQ's door de war gooien, goeie bios-guide voor jouw mobo zoeken, newsgroepen afstruinen.. etc.. je moet echt meer kunnen halen.

In CS hebbik alleen framedrops met rook en overmatig bloed (heb add-on pak met 100.000x zoveel detail oid.. dus tjah).. en dan gaat ie soms ff op 40 met 16 man in 1 hokkie :P

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07 18:31
het nadeel is dat ik geen ander pc heb die bijna gelijk is.
alleen een pentium 3 1ghz. Verder krijgt een vriend van mij zaterdag zijn AMD XP 2100+ met asus mobo + Ati Radeon 8500 128MB misschien kan ik hem daarin proberen.

tevens is het de moeite waard dingen zoals netwerk kaart en geluidskaart eruit te halen
en kijken wat ie doet, moet ik de drivers er dan ook gelijk uithalen of is dat niet noodzakelijk?

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:21
nigelator schreef op 02 december 2002 @ 17:25:
In CS hebbik alleen framedrops met rook en overmatig bloed (heb add-on pak met 100.000x zoveel detail oid.. dus tjah).. en dan gaat ie soms ff op 40 met 16 man in 1 hokkie :P
Waar kan je die downloaden ??

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

http://csupdate.fol.nl/index2.htm

Als het niet (goed) werkt heb je pech :P
Ik vind het geluid en de wapens veel vetter dan normaal CS..

Verwijderd

je hebt gewoon normale rates hoor, niet zeuren :P
En BTW greetzzzz hoeven niet :)

Verwijderd

Bij mij draaien de games wel goed, ik heb een vergelijkbare config, met een SB L!ve en een XP2100+, ik zou ook proberen om het zaakje eens opnieuw te installeren en het dan nog een keer te proberen! Succes.

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

En even koekeloeren of je van alle software wel de laatste/beste versie hebt.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Titel wat duidelijker gemaakt.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ik zal als ik jou was ook ff bij die vriend gaan kijken :)
of het echt zo is en of dat ie wel alles max heeft ingesteld ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Ligt in ieder geval niet aan het type videokaart, die 8500 is namelijk echt wel sneller dan een Gf4 mx.
De 64mb versie is niet eens minder dan de 128mb versie en een 3dmark score van rond de 9000 is heel aardig, dat haal ik ook met mijn 8500LE met 64mb op een P4 2,66ghz.
Zorg in ieder geval dat al je drivers up to date zijn, maar dat spreekt eigenlijk wel voor zich.

• hellbringer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-06 12:31

hellbringer

Weeeeeeee!

het nadeel is dat ik geen ander pc heb die bijna gelijk is.
alleen een pentium 3 1ghz.
Probeer je kaart dan daarin! als het daar wel goed/beter op draait weet je dat het niet aan de kaart licht, maar aan je systeem.
Anders gewoon ff die vriend vragen of je zn PC ff mag gebruiken met jou kaart. ;)
tevens is het de moeite waard dingen zoals netwerk kaart en geluidskaart eruit te halen en kijken wat ie doet
Jazeker, ik zou het als eerste zonder geluidskaart proberen, die Creative dingen geven vaak kuren/confilcten. (no flame intended btw, heb zelf een SB Live)
moet ik de drivers er dan ook gelijk uithalen of is dat niet noodzakelijk?
Nee, doorgaans is dit niet noodzakelijk, omdat windows die drivers dan niet inlaad.

Ik zou het ook met géén enkel programma op de achtergrond proberen, soms gebruiken drivers van logitech muizen (em_exe) meer resources dan een spel als UT3 of CS |:( of een prgramma wat niet helemaal volledig afgesloten/opgestart wordt.
Sluit met taakbeheer zoveel mogelijk programmas af. (Zo dus & niet zo

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

hellbringer schreef op 02 December 2002 @ 19:44:
[...]

Sluit met taakbeheer zoveel mogelijk programmas af. (Zo dus & niet zo
Divx player 2.0 :P laatst 1.900Mb geheugen gebruik en toen crash :P best wel alfa nog :P

Magoed, hopelijk komt de topicstarter ietsie verder nu?

Pagina: 1