150" tv, je tv beeld op een groot scherm projecteren

Pagina: 1
Acties:
  • 254 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-02 22:29
Hier wat linkjes:

http://www.xbreporter.com/big_screen_tv.php

http://www.myimax.com/

Het werkt dus voor zover ik begrepen heb met 6x fresnel lenzen en een soort zwart ding om je tv om zoveel mogelijk lichtverlies te voorkomen... je projecteerd je tv beeld dus gewoon op een muur bv
Nu heb ik dus een hele donkere kelder en een xbox plus klein tv-tje en nog een projectiescherm ook (is niet perse nodig maar wel beter) , en daardoor is mn interesse wel gewekt, nu vraag ik me alleen af of dit wel kan en of je beeld niet omgedraaid wordt en hoe je dat weer goed zou kunnen krijgen, heeft iemand hier ervaring of ook interesse?
plz help :)

edit: owja het is lekker goedkoop, de set kost maar 30$ En het lijkt me dus de ideale manier om een soort goedkoop beamer effect te krijgen, echt iets voor tweakers dus :P

[ Voor 12% gewijzigd door DarkShadow op 02-12-2002 17:19 ]

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik ben van het zien is geloven principe groot voorstander... Maar goed als het echt zou het opzich wel cool zijn maar heb niet echt donkere kamers dus dat is wel jammer

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Ik heb even gekeken en het principe is zeer simpel. Alleen: Je tv moet in het midden van de hoogte staan vermoedt ik en de lichtopbrengst is denk ik vrij weinig. Zoals LordHades al zei, ik denk niet dat dit goed werkt vanwege de donkere/lichte kamer :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• WeAreLegion
  • Niet online
Yeps inderdaad. Opzich moet het wel werken want het stelt weinig voor. Het is gewoon kwestie van beeld vergrooten en projecteren op een projectiescherm (denk persoonlijk dat dat wel beste is). Maar goed voor 30$ kan je nog wel es wat wagen lijkt mij .. zal het wel es ff met me pa over hebben :)

• Nikel
  • Niet online
Er is hier laatst nog een erg lang bouw-je-eigen-projector-topic geweest, die zou ik eerst eens gaan lezen. Volgens mij was de conclusie daar een beetje dat het veel te veel gedoe is voor een niet echt praktisch resultaat.

• DarkShadow
hmmzz kan ik ook een linkje daarvan krijgen? Ze laten veel screens zien met een beetje heel erg goede kwaliteit, maja het komt me wat te commercieel over op die sites :)
Het lijkt me wel erg belangrijk wat voor lens je gebruikt en hoe donker het op je kamer is, snachts kan het ook vrij licht zijn op je kamer, maar bij ons is de kelder echt stikke donker :)
Zo'n tv-tje heeft trouwens nog een redelijke lichtopbrengst, zet dat ding maar eens op een compleet donkere kamer aan, je kan nog vrij goed lezen

Verwijderd

kun je dat setje gewoon via die site bestellen neem ik aan? Als iemand dat gaat doen/heeft gedaan laat hier ff weten. Is wel ZEER vet idee.

• WeAreLegion
  • Niet online
Ja dat klopt.

Maar goed .. ik kan het perhaps op zolder doen. Wij hebben daar klein lichtje dat uit kan en een heel klein raampje ik heb wel interesse opzich :). Laat maar even weten hoe at gaat verder.

Verwijderd

ja idd, want het moet vanuit USA komen, dus daar zal wel een maand of wat overheen gaat schat ik zo en dan heb je het en dan blijkt het gruwelijke bagger te zijn.

• WeAreLegion
  • Niet online
:) .. nou ja voor die 30$ lig ik niet wakker. Maar kan me wel voorstellen dat andere dat wel het geval is. Ik zal zo ff met me pa overleggen over de zolder enzo. Want die is echt goed donker en als hij beetje opgeruimt is heb ik daar genoeg ruimte om het te testen. En zolder zit direct boven mij kamer dus gewoon ff Svideokabeltje naar boven trekken en klaar.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Owkee.... HEEEEEEEL naiz idee maar:

1) De lichtsterkte (was al genoemd) zal niet echt daverend zijn.
maar:
2) Je tv zal daarvoor op de kop moeten liggen. (denk even aan een diaprojector waar mensen vaak de dia rechtop in zetten en de dia verschijnt dan heerlijk op de kop op het scherm)
Wel eens een tv op de kop gelegd?
Doe dat eens (of met een monitor) en check de kleuren :+

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
niet weer dat ding :(

damn... het is net een nachtmerrie die om de zoveel tijd weer opduikt. Geloof me, het is kansloos.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

tbusquet schreef op 02 december 2002 @ 18:07:
niet weer dat ding :(

damn... het is net een nachtmerrie die om de zoveel tijd weer opduikt. Geloof me, het is kansloos.
De site heeft wel meer 'betrouwbare' zaken zoals:

GROOT Plasmascherm voor weinig geld

uit: Plasmaschermen voor een prikkie!

[ Voor 3% gewijzigd door WFvN op 02-12-2002 18:20 ]

• DarkShadow
naja ik ga het anyways proberen, en jullie horen wel meer over de resultaten... het zal misschien wel niet werken, maar je kan het altijd proberen

Verwijderd

Als het bij jou een succes wordt zal de rest wel volgen :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:02
beeld op de kop is niet zo moeilijk: software tooltjes, of dmv bv divxg400 beeld 180 graden roteren..

of wou je de hele TV op de kop pleuren 8)7 8)7

Overigens is de lichtopbrengst idd zwaar kut, en het idee wat je doet heet gewoon een CRT beamer... zelfde techniek, alleen dan 3 tvtjes (3 kleuren) en een fellere opbrengst.
Ik heb een crt beamer hier ergens staan, en daar tegenin kijken (zonder lenzen) is echt fel, zo fel is een normale TV niet... (2x zo zwak schat ik)

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-02 20:25
even twee vragen:

is zo'n crt-beamer duur?

waar kan ik nederland fresnel lenzen krijgen?
Heb er al eerder naar gezocht maar zou niet weten waar ik ze zou moeten kopen

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 10:48
arjandijk schreef op 04 December 2002 @ 23:45:
even twee vragen:

is zo'n crt-beamer duur?

waar kan ik nederland fresnel lenzen krijgen?
Heb er al eerder naar gezocht maar zou niet weten waar ik ze zou moeten kopen
een tweedehands CRT beamer kost volgens mij iets van 750 tot 1000 euro ofzo
Pagina: 1