Toon posts:

18 inch TFT doet het niet, CRT wel!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een compaq TFT8000 monitor, van 18 inch. Als ik deze aan mijn PC hang gaat deze niet eens aan. Als ik dan weer mijn CTX VL700 17 inch CRT-monitor gebruik, doet hij het wel!

Ik heb een Leadtek Winfast Titanium TH Geforce 2 64 mb kaart, en verder een AMD 1400 Mhz, 256 MB DDR, Via mobo (geloof ik).

De monitor doet het zeker, heeft 2 jaar gedraaid op een oude S3 kaart en van het weekend nog op een GeForce2 kaart met 32Mb! Hij geeft ook gewoon een foutmelding als de kabel er niet inzit.

En als die VGA-kabel erin zit gaat het lampje van HD-activiteit branden, samen met het leeslampje van mijn brander!!

Please help, ik wil dit ding aan de gang hebben...

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:17
Misschien is je verversingsfrequentie te hoog?

Probeer anders eens je PC in DOS te booten en dan je LCD eraan te hangen? Dan kun je namelijk een hoop oorzaken kwa drivers en windows installaties uitsluiten.

[ Voor 26% gewijzigd door budi op 02-12-2002 18:16 . Reden: toevoeging ]

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Topicstarter
Maar mijn PC gaat niet eens aan als ik dat ding eraan hang! Ik kan blijven rammen op de aan-knop, maar hij gaat niet aan! Moet ik een instelling veranderen in de BIOS of iets bij de videokaart?

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-08 12:58

mindcre8r

Tradepedia

wow! waar haal je de voeding vandaan voor die TFT? toch niet uit je systeem hoop ik ?

Bears and Bulls

Verwijderd

Topicstarter
nee dat is een losse 5 amp voeding van dat ding zelf
niet via mijn systeem, maar die heeft ook een 550 watt voeding

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 10:24

jasjenl

Liab A Tymo

Iets dergelijks heb ik ooit wel eens met twee pc's die dmv een seriële of parallele kabel aan elkaar waren gekoppeld meegemaakt, het had destijds iets te maken met het al dan niet geaard zijn van de stopcontacten waar de pc's inzaten. Probeer eens de tft en de pc op een geaard stopcontact aan te sluiten en probeer ze ook allebei eens op dezelfde wandcontactdoos of juist niet dezelfde wandcontactdoos aan te sluiten. Als je in één van deze gevallen wel je pc aan kunt zetten, heeft het iets met aarde te maken volgens mij.

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 20:21

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Misschien even switchen van DVI naar VGA, mocht je TFT beiden hebben. De samsung van mijn pa doet daar ook nog wel eens moeilijk mee.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:17
Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 18:20:
Maar mijn PC gaat niet eens aan als ik dat ding eraan hang! Ik kan blijven rammen op de aan-knop, maar hij gaat niet aan! Moet ik een instelling veranderen in de BIOS of iets bij de videokaart?
Maar met een gewone monitor wel dan? Je moet hem ook omwisselen terwijl hij aan staat, maar nu bedenk ik me dat het misschien geen goed idee kan zijn als blijkt dat het geheel niet aangaat vanwege een kortsluiting?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 20:21

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

budi schreef op 02 december 2002 @ 22:04:
[...]

[...]Je moet hem ook omwisselen terwijl hij aan staat[...]
Wil je dat soort enge dingen nooit meer zeggen ajb :/

Ik zal wel wat verkeerd begrijpen als ik dit zo zie... :?

Geboortedatum Saturday 11 June 1977
Beroep ICT Professional
Opleiding Informatica
Hobbies en interesses Hardware, tweakin', PHP

[ Voor 32% gewijzigd door Positron op 02-12-2002 22:14 ]

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het! Ik heb hem aangesloten, maar de voeding eruit gelaten. Toen geboot, en toen de voeding erin gedaan. Hij startte normaal op en heeft automatisch de driver geinstalleerd (XP). Nu doet hij het perfect! Trouwens ook met gamen, dit schermpje houdt het beter bij dan verwacht! Thx voor de reacties!
Pagina: 1