8mb SiS PCI werkt niet - fout code 10

Pagina: 1
Acties:

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Heb een mooi 8mb kaartje opgedoken voor m'n 2e monitor, maar hij werkt niet. Nu al in 2 pc's geprobeerd maar steeds fout 10 (IRQ probleem dus), bij de ene pc heb ik alle kaarten eruit gehaald en nog steeds niet als 2e kaart :( Zonder AGP kaart erbij doet ie het wel.

Dit alles onder win2k.

Wat kan ik nog proberen ? Ik heb de FAQ gelezen en de Search gebruikt......

[ Voor 6% gewijzigd door Aike op 02-12-2002 16:49 ]

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Welk os gebruik je dan?

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Misschien kun je de IRQ's instellen?

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Het heeft waarschijnlijk toch geen nut om dat ding onder XP/2000 te proberen. Heb ik ook gehad, nou ja, geprobeerd. Dat lukte simpelweg niet. Ook niet met drivers en andere rommel. Je zou eens op www.driverguide.com kunnen kijken, maar ik geef je weinig kans om die driver voor XP/2000 te scoren :)

edit:
Heb je de boot sequence in je Bios op PCI VGA primary staan of op je AGP slot? Draai die eens om. Misschien dat dat gaat werken

[ Voor 19% gewijzigd door WhizzCat op 02-12-2002 16:51 ]

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Aike
  • Niet online
WhizzCat schreef op 02 december 2002 @ 16:49:
Het heeft waarschijnlijk toch geen nut om dat ding onder XP/2000 te proberen. Heb ik ook gehad, nou ja, geprobeerd. Dat lukte simpelweg niet. Ook niet met drivers en andere rommel. Je zou eens op www.driverguide.com kunnen kijken, maar ik geef je weinig kans om die driver voor XP/2000 te scoren :)
Daar stond wel de driver maar die link werkte niet meer. Maar zonder driver werkt die kaart ook.

• -Turbotetter-
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-01 20:20
heb ooit eens gehoord dat je eerste pci slot met je agp word gedeelt ofzoiets (geen id of dit klopt)

maar iig niet de eerste pci slot gebruiken dan :)

• Aike
  • Niet online
-Turbotetter- schreef op 02 december 2002 @ 16:52:
heb ooit eens gehoord dat je eerste pci slot met je agp word gedeelt ofzoiets (geen id of dit klopt)

maar iig niet de eerste pci slot gebruiken dan :)
Zit nu in het 2e slot en geen teken van leven :(

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Lord of the Pentium schreef op 02 december 2002 @ 16:54:
[...]

Zit nu in het 2e slot en geen teken van leven :(
Heb je mijn edit van zonet gelezen? Moet je ff in het bios je primary vga slot omdraaien. :)

• Aike
  • Niet online
WhizzCat schreef op 02 December 2002 @ 16:54:
[...]

Heb je mijn edit van zonet gelezen? Moet je ff in het bios je primary vga slot omdraaien. :)
Ga ik testen, bedankt. ff nog met m'n huisgenoten over het eten chatten.

edit: het werkt :) omdraaien van primary vga slot is de oplossing. als je 2e monitor uitstaat werkt het een beetje vaag maar in windows is het :9~

[ Voor 23% gewijzigd door Aike op 02-12-2002 17:14 . Reden: probleem gefixed :) ]

Pagina: 1