Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hoe maak ik een gat in me plexiglas en kast?

Pagina: 1
Acties:
  • 445 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil binnenkort een 120 mm fan in de voorkant van mijn kast hebben, maar dan moet er een gat komen in mijn plexiglas (1 cm dik) en in de ijzeren plaat daar 8er en in de behuizing zelf....(dus dat zijn kleine gaatjes die fungeren als blowhole eruit halen en dan 1 open gat van maken)...

De volgende fan wil ik erin plaatsen:

Afbeeldingslocatie: http://www.gospelkoorlivingwords.com/pyromarf/Pics/a12025_b.jpg

Ik beschik niet over een rond boor ding (hoe heet zoiets),...ik bedoel een boor heb ik wel, maar niet 1 waarmee je in 1 x een rondje van bijvoorbeeld 12 cm doorsnee kunt uitzagen....(dan had ik deze vraag niet hoeven stellen :+ )

Dus alsjeblieft _/-\o_ kan iemand me vertellen hoe ik dit anders kan doen....en hoe ik het plexiglas een beetje netjes kan houden... _/-\o_

Ik heb btw de topic gelezen over het zagen en buigen van plexiglas, maar daar wordt verwezen naar een engelstalige site, waat niet opstaat wat ik zoek.

Verwijderd

nog een topic??? is 1 topic niet genoeg???

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/660904

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 16:54 ]

Verwijderd

misschien met een dremel op de laagste stand?

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

je pakt een decoupeerzaag met een metaalzaagje of een dremel en daarmee kan je het rondje of wat dan ook eruit halen..

eerst ffies aftekenen voor de veiligheid evt nog iets over de rest van de plexi leggen zodat niet alles beschadigd en zagen/dremeln maar :)
gewoon normale stand zetten.. en evt anders eerst oefen op een kleiner stukje wat je niet wil gaan gebruiken..

[edit]
gaat over plexi :)

[ Voor 23% gewijzigd door ReseTTim op 02-12-2002 16:53 ]

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

koop dan een gaatenboor! Kost maar een paar euro...!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 16:51:
koop dan een gaatenboor! Kost maar een paar euro...!
voor ijzer zijn ze vaak wel duur..

Verwijderd

Topicstarter
Ja, hoe moet ik dan met het ijzer doen?...kan dat ook met decoupeerzaagie dan?....

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-11 14:37
Ik begrijp niet helemaal waarvoor je een dremel nodig hebt (zal wel komen omdat het zwaarste werk wat ik doe in huis afdrogen is :P), kan je niet gewoon 2cm naast de rand 1 of 2 gaten boren, dan met de decoupeerzaag naar de rand en uitzagen?

Verwijderd

[quote]ReseTTim schreef op 02 December 2002 @ 16:51:
je pakt een decoupeerzaag met een metaalzaagje of een dremel en daarmee kan je het rondje of wat dan ook eruit halen..
[quote]

Kan je dus ook ijzer mee zagen. (Met een decoupeerzaag dus)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 17:05 ]

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 16:56:
Ja, hoe moet ik dan met het ijzer doen?...kan dat ook met decoupeerzaagie dan?....
Ja

iStockphoto

Verwijderd

Vast wel maar zorg wel even voor een "ijzerzaagje" erin. ipv. een houtzaagje die er bij de meeste mensen standaard inzitten.

Oja, een gatenboor lijkt me wel een stuk mooier. Decopeerzaag is vaak niet 100% rond.

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 09:18

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Decoupeerzaag is idd niet altijd rond maar je moet in het midden van het gat blijven. Vervolgens bij veilen en dan een molding ofzo er omheen.

.

Verwijderd

Topicstarter
Okeej, bedankt allemaal...gaat wel lukken zo...(moet alleen in tijd gebeuren dat me pa ff weg is >:) , maar dat komt ook wel goed :D),

En nee ik droog niet af, want we hebben vaatwasser ;) , neej, maar me vader is niet zo klusser (al vind hij zelf van wel :? ) dus hebben geen dremel....

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 17:30:
Okeej, bedankt allemaal...gaat wel lukken zo...(moet alleen in tijd gebeuren dat me pa ff weg is >:) , maar dat komt ook wel goed :D),

En nee ik droog niet af, want we hebben vaatwasser ;) , neej, maar me vader is niet zo klusser (al vind hij zelf van wel :? ) dus hebben geen dremel....
Dan koop je toch gewoon een dremel, das toch nie zo'n probleem :?

Verwijderd

Gewoom lekker hard dremele heb ik ook gedaan en dan netjes afvlijlen en schuren.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 19:05:
Gewoom lekker hard dremele heb ik ook gedaan en dan netjes afvlijlen en schuren.
het gaat ook om het precieze he.... ik zou kiezen voor een decopeerzaag en met een boor gewoon ik de hoeken boren als je een rechthoek-window wilt. als je een ovaal wilt hoef je maar 1 gat te boren waar het zaagje van de decopeerzaag goed in kan, daarna kun je dus gewoon door het metaal heen glijden. nadat je 1 van deze 2 hebt gedaan moet je het plexieglas ''breken'' door met een scherp met vaak langs 1 lijn te snijden. daarna kun je het plexie overbreken.

veel succes met de mod! >:) en natuurlijk als hij af is:

PICSS!!!!!111

SPECSSS!!!!!111

• C4M1
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Je zou zelfs een figuurzaag erbij kunnen pakken, doe er wel een ijzerzaagje in, dat plexi is nogal hard. Aftekenen is denk ik het makkelijkst om een leeg printerpapier te pakken, passer erop, netjes uitknippen zoals je op de kleuterschool hebt geleerd B) , en vervolgens precies op de juist plek vasttapen. Let hierbij op dat je m 360graden rondom vastzet. Als je gaat zagen aan de binnenkant van de cirkel blijven, kan je evt nog wegvijlen, bijvijlen gaat je niet lukken ben ik bang. >:)

Orange & Red

• robbynaish
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 15:29
Ik heb bijna mij plexiglas kast af en heb de gaten gewoon met een figuurzaag gemaakt.

Ik heb juist houtzaagjes (staat bij dat het ook geschikt is voor plastic) gebruikt de maten 5 en 9 en dat gaat perfect zelfs op 0,6 tot 1 cm plexiglas.

Verwijderd

Topicstarter
Okeej bedankt! Gaat zo wel lukken denk ik!:D

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 16:08
Mjah, dit is via de search wel te vinden..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.