Toon posts:

IP eerste netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee netwerk kaarten geinstalleerd. De ene om de verbinding te maken met Chello en de andere om verbinding te maken met mijn laptop voor het delen van internet etc.

Nu wil ik een online spel spelen maar geeft het spel aan dat mijn IP adres 192.168.1.1 is (dat is dus niet het IP van het modem maar van de zelf ingestelde netwerkkaart). Hoe kan ik WinXp configgen dat het IP adres weer het normale IP adres van het modem wordt. Bij instellingen van de internet verbinding tsaat die nog wel goed. FTP werkt waarschijnlijk hierdoor ook niet meer.

• mbrouwer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-06 11:30
Waar heeft dat spel jouw IP adres precies voor nodig (welk spel zodat we ook weten hoe en wat ie connect misschien). Ik heb dezelfde opstelling en sommige programmas geven idd aan dat mijn ip 192.168.0.1 is ipv mijn chello ip (mijn hostname is zelfs athlon.chello.nl als ik mezelf ping -a)

Waarom denk jij dat hierdoor je FTP niet meer werkt?

"And As A Finishing Touch... God Created The Dutch"

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Waar deel je internet mee ??

Is dit ICS ??

En speel je op je laptop of op je gewone pc ??

Het is namelijk mogelijk om in XP en 2000 je volgorde van je kaarten instellen maar als je goede inet share programmas gebruikt moet het online gamen zoeiezo werken.

Ik gebruik zelf Winroute Pro

ICS gebruik ik niet omdat ik het niks vond veel te weinig instel mogelijkheden.

Verwijderd

Welk spel? Je hebt waarschijnlijk een LAN game opgestart, en geen Internet Game.

Ronald :+

Verwijderd

Topicstarter
Waarom denk jij dat hierdoor je FTP niet meer werkt?[/quote]

Omdat het na de installatie van de tweede kaart niet meer werkt. Voorheen nog wel.

Verwijderd

Topicstarter
Het spel is Fifa 2002. Ik heb het gewoon via de internet delen optie van Windows XP gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
raymonvdm schreef op 02 december 2002 @ 16:50:
Het is namelijk mogelijk om in XP en 2000 je volgorde van je kaarten instellen maar als je goede inet share programmas gebruikt moet het online gamen zoeiezo werken.
Hoe dan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er zojuist achter gekomen dat ook Remote adminstrator niet meer op mijn IP reageert. Dus die werkt ook niet meer. Het lijkt alsof dat IP verdwenen is. Ping naar IP van het modem (kabel): request time out. Dus geen verbinding terwijl mijn pc zeker aanstaat en de internet verbinding perfect werkt.

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

je hoeft niet 10x apart te reageren om overal op te replyen hoor.

Probeer eens te kijken of beide pc's elkaar kunnen pingen? (dit begint meer een NT topic te worden).

edit: had je al gedaan. ff tcp/ip protocol opnieuw instellen en vervolgens ics (of iets anders) er weer overheen. Wat voor netwerkkaarten zijn het? als ze niet op dezelfde snelheid staan kan dat ook probs geven (probeer eens bij beiden 10mbit half duplex? (das bij xp onder configure/advanced). Branden/knipperen er lampjes op de achterkant?

[ Voor 52% gewijzigd door SilentStorm op 03-12-2002 14:06 ]

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Topicstarter
Ja, want alles gaat als een speer. Pingen gaat, elkaar vinden gaat, delen gaat enz. Alleen geeft ie als ip adres naar buiten het ip nummer van de tweede nertwerkkaart en niet van mijn eerste (met IP van het modem). Daardoor werkt remote admin niet omdat ie luistert naar het IP van het modem. Ook de FTP werkt nu niet meer. Das het verhaal. Snappie? Pingen van buitenag naar mijn etwerkkaart werkt e voorheen ook altijd maar nu niet meer terwijl alles aan staat en werkt. Mijn vrouw is nu aan het emailen vanaf die comp. Ik zit op mijn werk.
Pagina: 1