Toon posts:

Vage crashes en spontane reboots...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hopelijk open ik dit topic hier goed, aangezien het om crashes gaat, vooral tijdens het spelen van spellen.

Ik heb een AMD Thunderbird 1000 mhz processor op een MSI K7T, 512 SDRAM, Club 3d G-force 4 TI 4200, Terratec EWX 24/96. Ik heb zowel Windows 2000 Pro als Windows XP Pro. Op XP heb ik onlangs DirectX 8.2 maar op 2000 nog 8.1.

Het probleem is dat ik op dit moment iedere keer mijn pc crasht als ik een spel speel. Het begon met Warcraft 3, toen heb ik windows 2000 en XP er opnieuw op gezet (had eerst alleen XP) maar ik heb nog steeds dezelfde problemen. Vaak reboot Windows gewoon onder een spel, reboot hij niet dan is Windows totaal gecrasht en moet ik zelf resetten. Ik speel nu de spellen Quake 3 Arena waar ik versie 1.32 van heb, Warcraft 3 v1.04 en Battlefield 1942 v1.2. Eerst deed Quake 3 Arena waar ik eerst nog versie 1.31 had het gewoon onder 2000 en XP, zonder problemen. Nu ik op 2000 en XP nieuwere DirectX versies heb gedownload, doen geen van de spellen het meer, ten minste ik kan ze wel starten en spelen tot op zekere hoogte, maar het duurt nooit lang voordat het allemaal crasht. Ik heb al gezocht of er mensen waren met soortgelijke problemen, die waren er wel. Maar ik kon er niet wijzer uit worden. Heb toen dus nieuwere versies gedownload van DirectX en AMD patches geinstalleerd voor XP, maar het mag allemaal niet baten. Ik vermoed dat het misschien met DirectX te maken heeft en misschien met AMD processors ofzo. Maar misschien weet iemand wat er hier aan de hand is?

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Wat zijn de temperaturen van je processor :?

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:45
Als je computer opnieuw opstart als je een spel laadt, zet dan de functie “reboot on failure” uit, deze is te vinden in Control Panel => System => Advanced => Settings knopje bij “Startup and Recovery” => “Automatically restart” uitzetten onder het kopje “System failure”. Als het goed is krijg je nu, waar normaal je pc opnieuw opstartte, een BSOD voor je neus. Met de informatie die je daarin vind, kom je op de site van Microsoft meestal al een aardig end.
Uit de sticky bovenaan SPV, heb je dat al geprobeerd?

There is no magic.

Verwijderd

Topicstarter
Tegen de 50 gradens soms. Hier dacht ik eerst ook al aan maar ik heb mijn CPU getest met zo'n programmaatje die hem ontzettend veel werk geeft en dan kijken wat er met de temperatuur gebeurt en of ie niet vastloopt of dat de processor loopt. Maar daar kwam die processor goed doorheen. En ik werk ook veel met zware audio programma's waarbij mijn cpu soms wel eens bijna op 100% werkt. Gaat altijd goed, alleen met spellen niet. Heb ook laatst dus die G-force 4 gekocht om te kijken of het aan de video kaart lag, maar dat maakt dus ook geen verschil uit. Mijn cpu is ook niet overclocked, hij draait nu op 999 mhz. Ik heb bij het lezen van een log van windows van die crashes vaak gelezen of over een irq, of een memory dump, en soms iets over kernel... weet niet precies wat dat is, heeft iets met je cpu en paging enzo te maken toch?

Verwijderd

Topicstarter
The Will schreef op 02 December 2002 @ 16:40:
[...]

Uit de sticky bovenaan SPV, heb je dat al geprobeerd?
Ik ga dat proberen nu, bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Nu word ik uit Quake 3 gegooid, gelukkig geen reboots en mijn systeem crasht niet, maar hij loopt altijd vast als ik eenmaal een paar seconden een level aan het spelen ben. Warcraft 3 crasht mijn pc zodat ik moet resetten en Battlefield 1942 ook hetzelfde verhaal... BOSD? Ik weet niet wat het precies is maar ik heb in ieder geval geen error report gehad die ik wel had moeten krijgen volgens jou.

Verwijderd

BSOD=Bleu Screen Of Death=blauw scherm met error report
Quake 3 Arena maakt geen gebruik van DirectX dus daar mag het niet aan liggen

denk dat je eerst ff moet beslissen welk OS je wil draaien... welke heb je er nu op staan? draai het laatste service pack, draai windows update, instaleer alle critical updates, instaleer DirectX 9, installeer nu de meest resente video drivers, 41.03 geloof ik.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 20:59 ]

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:10
Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 20:55:

denk dat je eerst ff moet beslissen welk OS je wil draaien... welke heb je er nu op staan? draai het laatste service pack, draai windows update, instaleer alle critical updates, instaleer DirectX 9, installeer nu de meest resente video drivers, 41.03 geloof ik.
jah, vooral beta's er tegenaan gaan gooien :X (niet echt slim imo)

je kunt het beste stabiele drivers erop gooien
gebruik de drivers waarvan je weet dat ze voorheen ook goed werkten, of anders:
30.82 detonators van nvidia
directx 8.1
instaleer de laatste officiele via-4-in-1 drivers
en alle onnodige achtergrondprocessen killen

• napauleon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-04-2021
tijdens het weergeven van het bekende BSOD laat hij als het goed is zien welk bestand problemen geeft. Dat zou in dit geval een DLL bestand van de videodrivers kunnen zijn.

Voor mijn videokaart zijn wel drivers onder 2000/xp, alleen volgens de maker werken deze niet goed met spellen. Wanneer een driver niet helemaal goed functioneert, dan krijg je pas de problemen als hij "zware" spellen moet draaien.

In dit geval zou ik windows 2000 of xp eraf doen en op 1 van die partities tijdelijk windows98 en dan dus kijken of het daadwerkelijk de win2000/xp drivers zijn

Verwijderd

mmhzz... het zou je voeding kunnen zijn... probeer eens een tijdje te gamen met zo min mogelijk apparaten aan je voeding..

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt tot dusverre, ik ga eerst nu proberen overal de nieuwste drivers voor te krijgen en anders koop ik een intel processor met moederbord, want dat amd gezeur iedere keer... er zijn erg veel mensen met ongeveer hetzelfde probleem als mij (allemaal amd processors) en ze weten allemaal niet waar het aan ligt of hoe het moet opgelost worden. Ik probeer dat met die voeding ook wel. Zou het alleen raar vinden als dat het zou zijn, maar je weet het nooit als je het niet uitprobeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 20:55:

Al mijn spellen draaiden allemaal goed op zowel 2000 als XP totdat ik een nieuwere versie van DirectX gedownload had volgens mij, de eerste keer dat dat gebeurde was toen ik alleen XP draaide en toen heb ik XP en 2000 erop gezet. Met die nieuwe installatie kon ik wel die spellen weer spelen, tot ik weer DirectX had gedownload. Ik heb nu ook de laatste service pack van XP. Maar ik zal proberen wat je zegt. Bedankt.

Verwijderd

Ligt waarschijnlijk aan je mobo gezien je sig.. MSI K7T Turbo..... brakke mobo. heb dezelfde mobo gezien bij een kennis van me.. Niets anders dan probs met vastlopers, etc,etc.. Opgestuurd naar fabrikant, nieuwe gekregen... Geen probs meer...

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Jahoor, geef de schuld maar aan zijn mobo. Een rotte appel is bij ieder merk / type wel te vinden. Dat jij een rotte hebt gezien betekend absoluut niet dat dat type mobo brak is. Ik heb er zelf ook 2 en doen heb gewoon perfect.

Maargoed, probleem oplossen. Ik denk dat het ligt aan temp/voeding problemen. Je zegt dat je zo'n CPU burn proggie hebt gebrukt. ebruik dat eens in combinatie met een GPU burner. Gewoon je CPU en videokaart op volle toeren laten draaien, hou onder tussen de temperaturen in de gaten.
Op deze manier simuleer je een spel, wat ook 100% van je CPU en GPU vergt.

...

Pagina: 1