Toon posts:

ADSL verbinding probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met een Alcatel Speedtouch Home ADSL modem. Ik ben op zoek naar iemand die mij kan helpen.

Het probleem is het volgende:

Een pc is zo ingericht dat hij automatisch opstart met de dialer van EnterNet 300. Dit werkt perfect. Alleen gebeurt het volgende. De PC wordt aan het einde van de dag abrupt uitgeschakeld. Dit is geen probleem voor de PC (Windows 2000 met restore functie voor harddisk). Alleen wel voor de adsl modem omdat deze in een storing valt. (De ADSL modem wordt niet uitgeschakeld overigens) Wat resulteert in het niet automatisch opbouwen van de internetverbinding bij het opnieuw opstarten van de PC.

Mijn vraag is het volgende. Ken je dit probleem en is dit probleem te verhelpen dmv van bijv. een instelling van de ADSL modem?

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
hoezo wordt die pc abrupt uitgeschakeld?
waarom log je die niet gewoon uit???

Verwijderd

larse: omdat de gebruikers dat niet snappen...
kireda: kan je niet gewoon de reset/stroomschakelaar/stekker op hetzelfde stekkerblok doen en die in 1 keer laten uitschakelen?

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 16:59

Martijn02

/* No Comment */

Bij Conrad hebben ze een stroomverdeler die je aan de pc kan aansluiten met een usb kabeltje. Dan heb je 2 of 3 slave stopcontacten die ook mee uitgaan als de pc uitgaat. Als je de modem daar ook op aansluit dan gaat de modem ook uit met de pc en wordt hij weer opgestart als de pc weer aangaat... Is dat een oplossing?

Verwijderd

Topicstarter
Nee. De pc staat namelijk op dezelfde groep als de verlichting. De PC staat namelijk in een winkel en laat een website zien. Aan de einde van de dag wordt de algemene schakelaar overgehaald waardoor de PC ook uit gaat.

De enige (dure) oplossing wat ik kan bedenken is een soort Smart UPS. Maar er moet een simpeler oplossing voor zijn.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Maar dan doe je toch je modem op dezelfde groep ???

Verwijderd

Topicstarter
mmm. Dat kan ik inderdaag proberen. Het is alleen te hopen dat de ADSL verbinding op tijd de lucht in is voordat de PC de connectie probeert te maken met het internet.

Verwijderd

superdial 200 nemen als inbel is tie binnenn 2sec op inet

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 17:22:
superdial 200 nemen als inbel is tie binnenn 2sec op inet
Er bestaat wel een Superdial 2000, maar in de readme kan ik nergens support voor ADSL vinden.

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-08 20:42
Superdial is zover ik weet ook niet voor DSL bedoeld

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Verwijderd

Bovendien lost dat het probleem niet op dat de adsl-modem in error-stand staat (vermoed ik).
Gewoon op 1 schakelaar aansluiten (ofwel simpele contactdoos met aan/uitschakelaar of met die USB-kabel, etc)

Verwijderd

Als je een batch scriptje maakt, een perl programmatje kan loslaten(?) of iets ander vind wat de volgende commando's (onboot) kan uitvoeren:

config erase
bridge flush
bridge save
pptp flush
phonebook flush
phonebook add name=pc1 addr=8*48 type=pptp
phonebook add name=pc2 addr=8*49 type=pptp
phonebook add name=pc3 addr=8*50 type=pptp
phonebook add name=pc4 addr=8*51 type=pptp
phonebook save
pptp ifadd dest=8*48 encaps=vcmux ac=never
pptp ifadd dest=8*49 encaps=vcmux ac=never
pptp ifadd dest=8*50 encaps=vcmux ac=never
pptp ifadd dest=8*51 encaps=vcmux ac=never
pptp save

( misschien iemand met VB ervaring ? )

Dan moet hij gewoon weer kunnen inbellen. Een sys reboot commando (ofzo) moet ook werken, is alleen een beetje abrupt ...

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Anders tweak je toch ff je modem ??

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Het lijkt me ook een oplossing om je pc netjes uit te laten loggen.

Op de windows 2000 resource kit staat een tooltje om een shutdown te forceren. (heb ik vandaag toevallig gezien) Als je dit op een bepaalde tijd laat uitvoeren, heb je ook geen problemen meer met je modem aangezien de pc dan normaal afsluit.

Ik denk dat dit tooltje ook wel te downloaden valt, maar hij staat iig op de cd. Je heb dan ook als voordeel dat je hem niet op de zelfde schakeling als het licht hoeft te zetten. Iemand moet dan alleen 's ochtens die pc aanzetten, maar dat lijkt mij een zeer makkelijke taak. :Y)
Pagina: 1