PC Speaker set in auto monteren

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Omdat in de auto van mijn pa een mooie CD-speler zit met een paar standaard speakers, is de bas niet echt denderend te noemen. Omdat mijn pa geen zin heeft een grote tube achterin te gooien met de daarbij horende dure versterker, ben ik eens rond wezen vragen wat er nog meer mogelijk is. Toen kwam ik een klein subwoofertje tegen dat onder voorstoel geplaatst kan worden met versterker e.d. onboard... a 300 euro :(. Nou vroeg ik mij dus af of het mogelijk is om een subwoofer van een PC speakersetje te pakken en deze in de auto te monteren. Voor een euro of 50 heb je namelijk een stereosetje met een mooie woofer waarin een crossover en een versterker zit.. toch? Wat ik me dan verder afvraag is of je geen problemen gaat krijgen met de 12 volt toevoer (want die schijnt nogal te schommelen in de auto, van 10 tot 15?!) ? Of is dit ook weer simpel op te vangen met een electro-printje? Heeft iemand al eens zoiets gedaan? Afijn, genoeg vragen van mijn kant.. nu de antwoorden nog :)!

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:44

Aidix

Geluidspietlut

Ja, dat kan dus.

die voedingen die erbij zitten zijn ook nooit zo denderend, de schommeling kan het wel hebben. eventueel moet je de set ombouwen als de voeding intern zat.

b.creative :)

je zal er alleen wel rekening mee moeten houden dat de freq. response van een auto sub heel anders is dan die van een PC set. Dit omdat een 'huiskamer' set een zo vet mogelijke basopbrengst moet hebben, terwijl een car subwoofer juist een aflopende lijn heeft om de 'cabin gain' te compenseren.

Het kan dus verschrikkelijk bonkerig gaan klinken (maar die PC setjes zijn meestal zo tragisch qua sub bass dat ze in 'dat' bereik weinig presteren. )

[ Voor 55% gewijzigd door Aidix op 02-12-2002 16:31 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Een bescheiden 2 kanaals (brugbare!!) versterker kost je misschien 80 euro. (marktplaats is ook een optie) dan nog een bescheiden sub erbij (caliber heeft een chassis dat gesloten in 11 liter speelt) en dan ben je klaar.

Ik zeg niet dat jouw idee niet werkt. Ik denk wel dat het op een teleurstelling uitloopt.

Wise enough to play the fool

• BCC
  • Nu online
Ik zat zelf te denken om er een Hercules XPS-210 voor te gebruiken (à 45 euro) maar hier zit geen adapter aan.. of wel?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• BCC
  • Nu online
Verder geen ervaringen?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Sick Nick

Drop the top!

overigens zuipen pc speakertjes over het algemeen gewoon 220 hoor ;)

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Sick Nick schreef op 03 December 2002 @ 19:14:
overigens zuipen pc speakertjes over het algemeen gewoon 220 hoor ;)
intern niet..

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:44

Aidix

Geluidspietlut

varieert van 12 tot 24 volt, dus dat is ook nog maar afwachten.

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-03 19:05
koop gewoon een 10" sub voor 20euro + een versterkertje van 2x100watt 45euro!

65euro, evenduur als een PC setje lijkt me... en klinkt stukken beter
Pagina: 1