webcam o.i.d zonder pc???

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bert67
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-03-2022
Laat ik ff uitleggen wat ik wil:
Ik (wij een camping) willen onze gasten de mogelijkheid bieden via internet te bekijken hoe bij ons het weer is. Ok, duidelijk. Daarvoor wil ik dus een webcam ergens hier neerzetten/ophangen met zicht op de duinen (ja, die zijn vanaf hier prima te zien) Die webcam moet op een of andere manier zijn beeld op een server kwijt. Mijn probleem is dat ik dat ding ergens ophang waar geen pc in de buurt is. En daar heb ik de hulp van een paar tweakers nodig: Hoe krijg ik dat voor elkaar. En dan nog het liefste zo dat er geen pc hoeft te blijven draaien, of hooguit een oude 486 die geen herrie maakt. draadloos? via een utp?
greetz
Bert

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Check Axis webcams.. Hoef je alleen maar een UTP kabeltje (En ac 9 volt) naartoe te sturen.

[ Voor 4% gewijzigd door dominic op 02-12-2002 15:44 ]

Download my music on SoundCloud

• mbrouwer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 18:03
ik heb op de frontpage ooit eens wat gezien, maar kan het nu even niet vinden. Met google vind ik alleen deze maar. Als ik nogwat tegen kom geef ik wel een gil.

"And As A Finishing Touch... God Created The Dutch"

• Icey
  • Laatst online: 03-08 19:46
moet je echt van die netwerkcamera's hebben, die hang je aan een switch, vaak hebbenz e al een server ingebouwd.

de camera @ true server (waar t-net gehost word) is een axis netwerkcam.

• bert67
Heb die Axis wel gevonden. Kan dit ding ook zelf images uploaden denken jullie? Of moet het ip nummer bekend zijn? (en niet veranderen) Alstie kan uploaden ben ik al een heel eind.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:55

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

dominicbout schreef op 02 December 2002 @ 15:44:
Check Axis webcams.. Hoef je alleen maar een UTP kabeltje (En ac 9 volt) naartoe te sturen.

Sterker nog. Die dingen hebben zelfs een com poort waardoor je er een modem aan kunt hangen. Dan kun je in de webcam gewoon instellen dat ie om de zoveel tijd ff inbelt, via ftp wat upload en vervolgens weer ophangt.

Maar iig zo'n axis webcam is waarschijnlijk precies wat de TS zoekt!

--edit--
bert67 schreef op 02 december 2002 @ 15:53:
Heb die Axis wel gevonden. Kan dit ding ook zelf images uploaden denken jullie? Of moet het ip nummer bekend zijn? (en niet veranderen) Alstie kan uploaden ben ik al een heel eind.

Ik heb een keer voor een discotheek met zo'n apparaat mogen werken. Er zit een ingebouwde webserver die op linux draait in. Je kunt er zelfs een beetje php (v3) op uitvoeren. Verder kun je de hele boel schedulen. dwz voor elke dag aangeven tussen welke start en eindtijd om de hoeveel seconden hij een plaatje met welke (oplopende?) bestandsnaam moet ftp-en naar welke ftp-server.

Daarnaast ondersteund hij ook streaming, maar dat kost natuurlijk wel wat bandbreedte :)

[ Voor 44% gewijzigd door Janoz op 02-12-2002 15:56 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• bert67
Jongens, als ik jullie hoor, dan is dit wat ik zoek, zijn er nog meer merken, of is Axis de enige?

Verwijderd

Tom's hardware heeft een review van 4 netwerk camera's

http://www.tomshardware.c.../020923/lancamera-01.html

• bert67
Heb Tom ff bekeken, lijkt erop dat axis de enige is die hier in nl geleverd wordt, althans volgens t.net pricewatch. Ga nog eens bedenken wat de beste oplossing is. In ieder geval iedereen bedankt voor de snelle reply.

Verwijderd

Die Panasonic is in Nederland te koop, zowel nieuw als 2e hands. Erg prijzig overigens :( €500-€800

• paultjeb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

paultjeb

Man, wat 'n boudel!

Op www.mobotix.com staat ook leuk spul

Edit: Helaas, uit de lucht...... Hadden schitterend spul..... jammer.....

[ Voor 51% gewijzigd door paultjeb op 02-12-2002 16:50 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:33

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Axis is je beste optie. ingebouwde server, dus je hoeft op je site alleen maar te verwijzen naar het ipadres van de cam. Redelijke beeldkwaliteit; robuust, goed in te stellen.
Alleen stevig geprijsd...

Wise enough to play the fool

Pagina: 1