Word 2000 geeft rare tekens in document(vierkantje

Pagina: 1
Acties:
  • 396 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Flox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-11 19:18
Word 2000 geeft allemaal vierkante tekentjes in een opgeslagen document. Eerst was het dus wel gewone tekst, weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Earth is nice, heaven is better...

Verwijderd

Let eens op het lettertype?

Misschien herkent Windows/Word 'm niet goed...

• Flox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-11 19:18
Het ligt niet aan het letterype, dat heb ik al geprobeerd.

Earth is nice, heaven is better...

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Oud topic maar kon zo snel niks anders vinden; heb ook enkele Word documenten die alleen maar vierkantjes geven.
Heb al geprobeerd lettertype aan te passen maar helaas...
Wie weet meer?

Misschien dat iemand het document eens onder handen wilt nemen?

• Kappie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-12 22:49

Kappie

Tell me your secrets...

Misschien de taalinstellingen?

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:22
Hmmm... heel oud topic :)

Waar het mij aan doet denken is dat Word gewoon de byte-code laat zien van het document, dus het niet herkent als Word-document. Probeer maar eens een plaatje of .zip of weet ik veel wat in Word te openen: je zal zien dat hij dan dezelfde soort tekens geeft. Werkt het wel als je voor bestand-openen kiest? Kies eventueel 'openen als' (balkje onder bestandsnaam).

Zeker weten echter doe ik het niet; een screenshot verduidelijkt een hele hoop!

• hemiparo
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/gevonden/word.gif

Zo zijn alle bestanden geworden... en ik weet niet wat ik er aan kan doen :'(

(oh ja, dit is momenteel een screen van een Word 97 maar resultaat is hetzelfde met 2000 en XP... bestanden komen oorspronkelijk van Word 2000)

• Kappie

Kappie

Tell me your secrets...

Lijkt op een verminkt bestand. Ik hoop voor je dat je een backup heb. Anders ff proberen om te importeren via WP of Staroffice. Misschien dat die nog iets kunnen redden, maar ik vrees het ergste

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

• hemiparo
  • Niet online
WP geprobeerd (versie 9 geloof ik), StarOffice nog niet...
maar... het zijn ALLE bestanden op de pc :?
AL gecontroleerd op virussen e.d. maar dat niet kunnen vinden. Hoe kan het mogelijk zijn dat alles verminkt raakt?

En nee, geen backup... zijn ook niet mijn bestanden...

• Kappie

Kappie

Tell me your secrets...

Als het alle word bestanden zijn dan is je word gewoon corrupt geraakt. Probeer eens een schone installatie of te openen op een andere pc.

Het kan natuurlijk ook een (onbekend) virus zijn die je word bestanden verminkt.

Verwijderd

Probeer ze eens te hernoemen naar *.rtf en ze dan te openen, dit lukt in een aantal gevallen ook.

• hemiparo
  • Niet online
Tot nu toe hebben alle tips (waar ik zeer dankbaar voor ben) niet geholpen... misschien dat iemand zich over het bestand wilt storten? (als het bij één lukt... zal mij de rest toch ook wel lukken?)

• sjroorda
Zet maar ergens online, kijk ik er wel naar..

• sjroorda
Ik weet niet wat je gedaan hebt, maar dit bestand bestaat uit exact 39.936 null-bytes (0x00).

Ofwel: er staat helemaal niets meer in. Virusje?

In ieder geval: als dit met al je docs en zo zo is, is het volgens mij ook helemaal geen probleem meer om de computere eens flink te formatteren, als je geen virus kan vinden. Sterkte...

• hemiparo
  • Niet online
Op dinsdag 09 juli 2002 07:22 schreef sjroorda het volgende:
Ik weet niet wat je gedaan hebt, maar dit bestand bestaat uit exact 39.936 null-bytes (0x00).

Ofwel: er staat helemaal niets meer in. Virusje?

In ieder geval: als dit met al je docs en zo zo is, is het volgens mij ook helemaal geen probleem meer om de computere eens flink te formatteren, als je geen virus kan vinden. Sterkte...
Ik heb niks gedaan... zijn gelukkig ook niet mijn bestanden ;) Was alleen gevraagd om ff naar te kijken maar kon er ook niks mee. GoT was mijn (of eigenlijk zijn) laatste hoop... helaas!
Bedankt voor het proberen!
Pagina: 1