Het probleem in onderstaande topic wordt veroorzaakt, doordat ik niet weet waar ik mijn eigen classes kan definieren.
[rml][ BC6] Global objects?[/rml]
De oplossing van het vorige en meer staat op de site hieronder:
http://gethelp.devx.com/techtips/cpp_pro/10min/10min0200.asp
Er zijn volgens mij twee plaatsen waar ik het zou kunnen neerzetten: in de headerfile of in de cpp file. Het zal wel de headerfile zijn, maar de reden daarvoor kan ik je niet geven. In JAVA zou ik dit wel kunnen, maar in C++ dus niet.
En ik weet ook niet of het wel nut heeft om extra classes aan te maken, omdat ik alleen maar in een functie die door BC6 wordt aangemaakt als je dubbelklikt op zo'n button, tekstvelden wil aanmaken(wat wel is gelukt) en dan als op een andere knop wordt gedrukt, de waarden beschikbaar zijn voor die knop. (wat nu dus niet zo is).
Onderstaande "code" is van Ericston en die doet precies wat ik wil. Maar ik weet dus niet hoe ik die aangemaakte ButtonClicked functies van BC6 daar in kan zetten.
[rml][ BC6] Global objects?[/rml]
De oplossing van het vorige en meer staat op de site hieronder:
http://gethelp.devx.com/techtips/cpp_pro/10min/10min0200.asp
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| class Singleton { public: static Singleton* Instance(); protected: Singleton(); Singleton(const Singleton&); Singleton& operator= (const Singleton&); private: static Singleton* pinstance; }; |
Er zijn volgens mij twee plaatsen waar ik het zou kunnen neerzetten: in de headerfile of in de cpp file. Het zal wel de headerfile zijn, maar de reden daarvoor kan ik je niet geven. In JAVA zou ik dit wel kunnen, maar in C++ dus niet.
En ik weet ook niet of het wel nut heeft om extra classes aan te maken, omdat ik alleen maar in een functie die door BC6 wordt aangemaakt als je dubbelklikt op zo'n button, tekstvelden wil aanmaken(wat wel is gelukt) en dan als op een andere knop wordt gedrukt, de waarden beschikbaar zijn voor die knop. (wat nu dus niet zo is).
Onderstaande "code" is van Ericston en die doet precies wat ik wil. Maar ik weet dus niet hoe ik die aangemaakte ButtonClicked functies van BC6 daar in kan zetten.
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| class bla { private: int array[5]; public: void eenofanderemethode() { // doe iets met array } void andere_methode() { // doe weer iets met array } // hier nog wat anders }; |