Toon posts:

[Pompen] plug en cool

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goejedag,
ik vroeg me af of je een sicce pomp ook hebt/kan ombouwen naar plug n cool aansluitingen. Het is namelijk de bedoeling om "uiteindelijk" mn hele waterkoeling/pc-inhoud in een koffer te bouwen en een Enheim is wel aan de grote kant duz moet ik een klein pomje hebben. Is het mogelijk of zijn er andere kleine pompen waarbij je plug n cool hebt.
De rede waarom ik harde slangen wil hebben is vanwege mobiliteit.

Verwijderd

Wat is "plug n cool?"

Verwijderd

Topicstarter
een legris (meende ik) aansluiting, je stopt een harde slang erin en hij is waterdicht en koelklaar.

Afbeeldingslocatie: http://217.172.178.216/prodimg/pcwinkelshop.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 15:23 ]

Verwijderd

Zoiets als ook op tuinslangen van Gardena zit ofzo? Ik zou proberen of je zo'n aansluiting erop kunt modden. Op je slangen is dat iig geen probleem :)

Ik zie nu wat je bedoelt, maar ik zou toch gewoon proberen of je van die dingen van Gardena ofzo erop kunt krijgen. Dat ga ik doen als ooit m'n waterblok nog afkomt :)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 15:26 ]

Verwijderd

Standaard niet verkrijgbaar op Sicce pompjes of andere eenvoudige aquariumpompjes. Maar is het zo moeilijk om dat zelf te maken met wat pijpwerk en verloopstukjes?

Verwijderd

Topicstarter
klupt, maar op de pomp wel. Ik ben dus opzoek naar een klein pompje met zon aansluiting. Ik geloof namelijk niet dat je bij een Sicce zoiets kan opschroeven. Nova wel maar die zijn inline, niet plug&cool...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 december 2002 @ 15:27:
Standaard niet verkrijgbaar op Sicce pompjes of andere eenvoudige aquariumpompjes. Maar is het zo moeilijk om dat zelf te maken met wat pijpwerk en verloopstukjes?
geen id, ik heb zon pomp nog niet in handen gehad, daarom vraag ik ook of die dingen er al gemod zijn of met plug&cool al verkocht worden. Bij de enheim kun je namelijk gewoon andere aansluitingen bestellen - opschroeven en dan ben je klaar. Maar die pomp is zo groot....

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-02 09:44

Bluppy2

Hip!

volgens mij heeft aquacomputer.de een hoop onderdelen hiervoor.. Zitten vast wel onderdeeltjes tussen om hem die richting op te krijgen...

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 10:41

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op 02 December 2002 @ 15:29:
klupt, maar op de pomp wel. Ik ben dus opzoek naar een klein pompje met zon aansluiting. Ik geloof namelijk niet dat je bij een Sicce zoiets kan opschroeven. Nova wel maar die zijn inline, niet plug&cool...
:? Nova is een model van Sicce, en Plug&Cool aansluitingen kan je ook in een inline-systeem gebruiken, dus wat bedoel je nou?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik bedoel is: ik ben een pomp nodig die KLEIN is met een plug&cool aansluiting om te gebruiken in een inline systeem. Duidelijk ?

Bij Aqua-Computers.de heb ik gekeken en daar kun je dus wel een eheim krijgen met de plug&cool aansluitingen maar die pomp is zo groot. Er is ook een klein model maar ik moet water door 3 koelblokken rondpompen en daar is de Eheim 1046 (300 l/h) niet sterk genoeg voor lijkt mij.

Verwijderd

Wat is groot? Zo'n Eheim 1048 kun je makkelijk in een kast kwijt.

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
Verwijderd schreef op 03 December 2002 @ 10:28:
Wat ik bedoel is: ik ben een pomp nodig die KLEIN is met een plug&cool aansluiting om te gebruiken in een inline systeem. Duidelijk ?
Duidelijk :*) 8)7

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Pagina: 1