W2K hangt - hardware probleem ?

Pagina: 1
Acties:

• Biedzjee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08-2025
Ik heb een AMD K2/400 (384 Mb) ingericht als Windows 2000 server. De computer moet dienst doen als server/gateway/firewall. Ik heb daarom twee netwerk kaartjes, eentje voor het interne netwerk, en eentje voor kabel-internet. Verder zit er in de computer ook een ASUS PCI-SC200 scsi kaartje, om een DAT recorder en JAZ drive aan te sturen.

Het gekke is nu dat het systeem hangt in de volgende situaties:

1. Opgestart zonder kabel-internet (stekker eruit). Als ik nadat het systeem is opgestart, het stekkertje van kabel-internet in de goede aansluiting stop, hangt het systeem spontaan. Het ding bevriest gewoon, geen bsod of zo

2. Opstarten met kabel-internet. Het systeem hangt dan tijdens het opstarten, ergens op driekwart van de progress bar in het "Windows 2000 server" scherm

De computer doet het wel goed als ik de SCSI kaart eruit haal....

Het lijkt me een hardware probleem. Iemand enig idee wat het probleem precies zou kunnen zijn ?

Trying to establish voice contact... please yell into keyboard.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het lijkt me een hardware probleem. Iemand enig idee wat het probleem precies zou kunnen zijn ?
Waarom staat het dan in Windows Operated Systems :?

Heb je al een andere netwerkkaart geprobeerd, een ander PCI slot, met minder hardware (SCSI kaart) erin etc. :?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Biedzjee
Ok, ik heb de netwerkkaarten en de SCSI kaart in verschillende PCI slots gehad... Maakt weinig uit.

Verwijderd

Biedzjee schreef op 02 December 2002 @ 15:12:De computer doet het wel goed als ik de SCSI kaart eruit haal....
:? goh, wat zou de oorzaak toch zijn?

Tijd voor een nieuwe, goeie SCSI kaart? Dit ligt iig niet aan windows :)

• Biedzjee
Verklaart het feit dat de computer het zonder SCSI kaart goed doet, ook het probleem met dat stekkertje van het kabel-internet ? Volgens mij niet. De SCSI kaart doet het prima als ik m'n kabel-internet niet aansluit

• bierdop
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-08 18:13
Wat voor videokaart zit er in je systeem. Ik had een paar geleden ook een Win2k systeem. Het rare was dat ie er pas na een minuut of 5 mee nokte :( Bleek achteraf de videokaart te zijn --> niet compatible met Win2k, en dat terwijl windows de videokaart wel herkende en "goed" installeerde. Ik meen dat het een SIS-kaartje was.

End of stoy, nieuwe kaart erin gepropt --> sindsdien geen problemen meer !

• Biedzjee
Oeps, dat had ik nog willen zeggen.... D'r zit een Diamond Monsterfusion in. De interne netwerk kaart is een 3Com PCI kaartje, de kabel-internet netwerkkaart is een PCI ding met een DP83815 chipset.

Het geheel draait op een DFI P5BV3+ moederbord.

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 05:28

RMYuma

The disguise is complete!

Kan het niet een conflict tussen SCSI-adapter en netwerkkaart zijn? Het je al gekeken naar je IRQ's, gedeelde bronnen etc.? Iets wat op conflicten duidt binnen Windows?

Heeft het ooit wel gewerkt?

| Specs Aurora24 | My music |

• Biedzjee
De configuratie werkt wel in safe mode (gelukkig wel). Weliswaar "safe mode" zonder networking. Er is binnen Windows niets wat mij een aanwijzing geeft waar ik moet zoeken.

• Biedzjee
Ok, ik weet het antwoord.... het moederbord ondersteunt de SCSI kaart niet :-( Dus ik heb maar een ander systeem uit de kast getrokken en daar m'n server van gemaakt.

Bedankt voor het meedenken!

Pagina: 1