Neverwinter nights online.

Pagina: 1
Acties:

• digit7722
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-11-2018

digit7722

Rule # 217

Topicstarter
Ik dacht van de week: goh laat ik neverwinter nights weer eens uit de kast trekken.

Ik start gamespy op en kijk eens in het lijstje persistant worlds, Krijg nou wat denk ik dat ik nwn pas had waren er mischien 10 servers en nu wel honderden.

goed ik kies er eentje uit met een leuke ping en een pakkende naam: City of Arabel.

En wat blijkt? nwn is volwassen geworden. LEUK!!! heb nog nooit zo'n leuke online ervaring gehad.
uren gespeeld spannende quests gedaan vrienden gemaakt (en vijanden ;) ) en dat meerdere avonden achter elkaar.
conclusie: nwn is online echt ontzettend gaaf geworden.

zijn er nog meer rollenspellenspelende tweakers ? en zo ja kom dan eens kijken bij arabel, is echt een ontzettend leuke server.

You can't free a fish from water.

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:31

scorpie

Supra Addict

ik heb er wel zin in, maar heb zo weinig tijd :(
ben ook rpg gek :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07-2025
Oh cool! Ik heb de iso (ja ik weet het, erg lomp) en heb momenteel veel te weinig tijd om te gamen, maar dat is binnenkort ook weer over.
Ik denk dat ik em maar ga kopen. Zeker omdat er ook 2 expansions aankomen..

• Hahn
  • Laatst online: 14:33
Dat is heel mooi om te horen :)
Binnenkort NWN kopen en dan lekker online spelen! })

The devil is in the details.

• digit7722

digit7722

Rule # 217

Topicstarter
Ja inderdaad die expansions heb ik ook van gehoord.
lijkt me erg leuk helemaal omdat ze "tradeskills" erin gaan doen.
wel een beetje flauw eigenlijk want de community heeft zelf al trade skills ontworpen je kan zelfs op die server waar ik op zit een leuk vak leren, zoals bv tanner dan kan je beertjes en herten neerknuppelen met een mesje ze van hun velletje ontdoen, daarna met wat chemische goedjes hun velletje bewerken tot leer en dan daar weer alerhande dingen van maken.
en zo heb je ook nog: gem cutting, mining, smithing, enz ,enz.

al met al errug leuk.

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-01 22:03

Glorificationer426

come we hero rush yes?

ik heb me er niet echt in verdiept nwn, vond t nogal traag en sloom gaan (en nee dat lag niet aan mijn pc ;)) maar wou t wel graag spelen omdat ik dungeon siege ook wel leuk vond, alleen niet echt diepgaand, nou zijn die 2 geloof ik niet echt te vergelijken, maar toch wil ik t wel weer s proberen

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

Verwijderd

Hmm, dat klinkt goed eigenlijk :)

Ik heb het al eerder online gespeeld, met z'n 4en in een Arena vechten. Dat was op zich wel aaridg om te doen, maar als er nu echt een semi-MMORPG aan de gang is wordt het tijd weer eens te beginnen :)

• Icingdeath
  • Laatst online: 08-01 21:43
Word er als je neverwinter nights online speelt gechekt of je een geldige cd key hebt?

• Hahn
  • Laatst online: 14:33
JelleStoel schreef op 03 December 2002 @ 17:11:
Word er als je neverwinter nights online speelt gechekt of je een geldige cd key hebt?
Ja volgens mij wel, dus koop maar gewoon de originele versie ;)

The devil is in the details.

Verwijderd

Ik d8 dat gamespy niet checkte of je een key had, besides daar was toch dat truukje voor met je "hosts" file zodat ie de autho server niet kon vinden.

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Wat zijn leuke games online? Want hoewel er best grote serverts zijn, vind ik de RP waarde vaak mager. Heb paar uur orcs gekilled, maar kan niet zeggen dat dat boeiend blijft.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-12-2025
Ik heb het spel ooit gekocht omdat er snel een linux client uit zou komen, helaas is bioware nogal een waardeloos bedrijf dus ligt mn kopietje van nwn hier te verstoffen...

Opzich wel leuk om te horen dat het online iig leuk is om nwn te spelen

* blouweKip kotst op bioware

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• DarkX

DarkX

Ik?

Zover ik weet is er nooit een linux versie van het spel beloofd hoor, alleen een linux server. Als die er al was zou die OF op die cd staan, of later uitkomen op disc, het zou raar zijn als de windows versie met een patch ofzo op linux zou werken.

• Loadichus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06-2021
Ik heb een lange tijd "Ultima Online" gespeeld ..... was er echt verslaafd aan.

Maar is dit net zoiets ?? , anders word het maar weer eens tijd dat ik weer verslaafd word.

BTW , aangezien je een CD-key nodig hebt wat kost zoiets nou in de winkel, of is het een nieuw spel

• DarkX

DarkX

Ik?

NWN is geen echte MMORPG, het is in eerste instantie een SP/MP rpg, met een HEEL uitgebreide editor. Daardoor worden er allerhande mooie werelden gebouwd, met constant nieuwe mogelijkheden. Het is vrij recent, dus vrij prijzig, maar mi is dat het waard. Maar het is zeker geen UO verwant.

Verwijderd

Loadichus schreef op 04 december 2002 @ 16:22:
Ik heb een lange tijd "Ultima Online" gespeeld ..... was er echt verslaafd aan.

Maar is dit net zoiets ?? , anders word het maar weer eens tijd dat ik weer verslaafd word.

BTW , aangezien je een CD-key nodig hebt wat kost zoiets nou in de winkel, of is het een nieuw spel
niet hetzelfde, volle prijs

• blouweKip
Zover ik weet is er nooit een linux versie van het spel beloofd hoor, alleen een linux server. Als die er al was zou die OF op die cd staan, of later uitkomen op disc, het zou raar zijn als de windows versie met een patch ofzo op linux zou werken.
Er is al vanaf het begin een linux client beloofd, zou zelfs gebundeld worden met de windows client, bioware is echter niet al te goed in plannen (en in linux devven denk ik) dus beloofde men hem enkele weken na de windows release (toen men al wist dat het veel langer ging duren>kutstreek dus), nu zou hij in de herfst uitkomen maar bioware is zo traag dat dat waarschijnlijk ook niet gaat lukken...

Verwijderd

wat moet je online doen?

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-01 22:52
blouweKip schreef op 04 December 2002 @ 09:51:
Ik heb het spel ooit gekocht omdat er snel een linux client uit zou komen, helaas is bioware nogal een waardeloos bedrijf dus ligt mn kopietje van nwn hier te verstoffen...

Opzich wel leuk om te horen dat het online iig leuk is om nwn te spelen

* blouweKip kotst op bioware
wil hem wel van je overkopen...

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• Loadichus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06-2021
Maar zo te lezen is het doel wel hetzelfde als in UO!!. Skills boosten, andere mensen doden [als dat je keuze is] of dingen craften.

Maar als ik het spel nu zou kopen, moet ik dan maandelijks ook zon bedrag betalen om op de zon server te spelen [Net als OSI bij UO]

Of zijn er ook free-shards ?

Verwijderd

Sinds ik Nwn heb gekocht nou inmiddels 6 week geleden of zo, ben ik super verslaafd, het is gewoon gezellig om online te spelen, en samen op advontuur te gaan, veel servers, super gewoon. ik had ook altijd de ISO maar waagde het maar om hem te kopen, om online te spelen, en heb er tot nu toe geen spijt van gehad.

het is wel fijn te horen dat er een expansion komt, waar heb je dat gelezen of gehoord? ben benieuwd wat er nieuw is, en tot welke lvl je dan kan gaan...

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:04
Is die toolkit met de nieuwe patch al uitgeschakelt ? Dat was namelijk geen ruk aan, sommige hadden overdreven sterke pijlen of dat ze gewoon onzichtbaar waren en dus ook onraakbaar waren.

• DarkX

DarkX

Ik?

Loadichus schreef op 05 December 2002 @ 09:09:
Maar zo te lezen is het doel wel hetzelfde als in UO!!. Skills boosten, andere mensen doden [als dat je keuze is] of dingen craften.

Maar als ik het spel nu zou kopen, moet ik dan maandelijks ook zon bedrag betalen om op de zon server te spelen [Net als OSI bij UO]

Of zijn er ook free-shards ?
Eh, het is hetzelfde in die zin dat het ook een RPG is, maar dat is Baldur's Gate ook. Maar het is NIET hetzelfde in die zin dat het heeeel veeel mensen op een enorme wereld zijn waar je eigen huis bouwt e.d. Hoewel er al werelden zijn waar ze property in aan het bouwen zijn. Serverts zijn trouwens wel gratis, omdat het geen centrale servers zijn maar gewoon wat de community op dat moment runt. Dat kun je heel gemakkelijk zelf zijn als je wilt.

Ow, ze zijn idd wel bezig aan linux, zie hier: http://nwn.bioware.com/downloads/linuxclient.html

[ Voor 6% gewijzigd door DarkX op 05-12-2002 16:04 ]

• Creepy
  • Laatst online: 12-01 22:31

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Van de Bioware website
All we can estimate is that we expect the Linux Client to be available for download in Fall 2002.
Ondertussen is het bijna 2003! Druk bezig my ass.. als ze al niet eens tijd hebben om op de website te zetten dat het ergens in 2003 word...

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Nibble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-12-2025
digit7722 schreef op 02 december 2002 @ 14:40:
Ik dacht van de week: goh laat ik neverwinter nights weer eens uit de kast trekken.

Ik start gamespy op en kijk eens in het lijstje persistant worlds, Krijg nou wat denk ik dat ik nwn pas had waren er mischien 10 servers en nu wel honderden.

goed ik kies er eentje uit met een leuke ping en een pakkende naam: City of Arabel.

En wat blijkt? nwn is volwassen geworden. LEUK!!! heb nog nooit zo'n leuke online ervaring gehad.
uren gespeeld spannende quests gedaan vrienden gemaakt (en vijanden ;) ) en dat meerdere avonden achter elkaar.
conclusie: nwn is online echt ontzettend gaaf geworden.

zijn er nog meer rollenspellenspelende tweakers ? en zo ja kom dan eens kijken bij arabel, is echt een ontzettend leuke server.
Neverwinternights is gewoon heel goed, maar je moet het echt uitdiepen.
Ik ben op dit moment met een mod bezig, (duurt nog wel ff) maar het is super om die dingen te verzinnen. Verhalen maken kan ik wel, maar om het in een level te krijgen was altijd een kriem, NWN brengt het maken van dergelijke mods een stuk dichter bij de storytellers :)

Zijn er hier nog meer mod-developers?

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

• blouweKip
wil hem wel van je overkopen...
Ik wacht nog steeds tot de client uitkomt (bioware heeft nog 2 weken herfst), nwn lijkt me namelijk wel erg leuk om te spelen (al koop ik nooit meer iets van bioware)

• digit7722

digit7722

Rule # 217

Topicstarter
nou ik ben gisteravond maar weer even online gegaan en heb weer tot diep in de nacht zitten spelen.
logte in maakte een nieuw char (lekker een brute half-orc barabarian).
meteen een andere half-orc gevonden en dat klikt natuurlijk.
saampjes maar even wat beertjes en andere fauna uitgemoord voor hun velletjes (en de broodnodig xp:) )daarna heb ik maar wat betere spullen gekocht, deze groene jongen loopt nu met een "masterwork greatsword" en een lekkere chainmail in de rondte.
wel leuk hoor ik denk dat ik vanavond maar eens wat centjes ga verdienen zodat een dwerg die ik gevonden heb in een grot mij eventjes kan gaan leren "black smithen" kan ik lekker me eigen zwaardjes bakken.

• SimonBenson
  • Laatst online: 04-01 00:06
Mooi om te horen dat er toch nog GoTters zijn die NWN spelen.. :)
De expansion-packs....; misschien nog met de X-mas uit??
Zal eens kijken op NWN site van Bioware.. ((Nee dus.. wordt lente))
Mocht iemand geen leuke community vinden; kijk eens bij Neurowinter Nights (sig).

[ Voor 12% gewijzigd door SimonBenson op 06-12-2002 16:05 ]

• Blaasvis
  • Laatst online: 11-01 22:25

Blaasvis

Cidora \o/

naar aanleiding van blouwekip zijn posts, ik heb het spel ook gekocht om te kunnen spelen onder linux.
ik zag toevallig het nieuws op linuxgames.com dat het aardig begint op te schieten.

maar ik zou graag een paar gave servers willen weten waar jullie op spelen,
role-playing vindt ik zelf het gaafst.

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

Verwijderd

Screenshot's??? ik ken het hele spel niet eens :D

• Blaasvis
  • Laatst online: 11-01 22:25

Blaasvis

Cidora \o/

wat dacht je van neverwinternights.com :P

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

• Oraijon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
SCIxX schreef op 05 december 2002 @ 11:38:
Is die toolkit met de nieuwe patch al uitgeschakelt ? Dat was namelijk geen ruk aan, sommige hadden overdreven sterke pijlen of dat ze gewoon onzichtbaar waren en dus ook onraakbaar waren.
Toolset is gelukkig nog niet uitgeschakeld, maar als je je aan dit soort dingen stoort moet je geen localvault games bezoeken, maar servervaults, je moet dan wel een nieuwe character maken, maar er word iig niet gecheat... ;)

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:32
Ik heb een vraagje ik ben in het bezit van de ORG versie van NWN maar zijn er nog updates die ik moet Dll en zo ja welke ..

Alvast bedankt

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Verwijderd

Je kan gewoon de NWN auto-update draaien, die haalt alles binnen :)

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:32
Verwijderd schreef op 17 december 2002 @ 01:58:
Je kan gewoon de NWN auto-update draaien, die haalt alles binnen :)
JA maar zijn die dingen ook gewoon binnen te halen ergens .
Want omnu elke keer het te gaan DLL

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• SimonBenson
Ik meen dat je ze ook los kunt downloaden.
Kijk voor de zekerheid maar bij nwn.bioware.com
Of bij The Vault (zie sig.)

• DarkX

DarkX

Ik?

Autoupdate werkt toch prima, waarom zou je ze los willen downen? Als je dat draait heb je de laatste gepatchte versie.

• SimonBenson
Ik vraag het me ook af, maar hij/zij vroeg erom... ;)
Gisteren sinds lange tijd weer eens online gespeeld..
Erg tof!!

Verwijderd

Ik heb vannacht ook weer tot 2 uur lopen spelen... op een of andere manier is het erg verslavend :)

Ik speel op de server die de mod Zombieland draait. Is een beetje hack&slash maar erg mooi uitgevoerd :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2002 13:22 ]

Pagina: 1